Hampir 3 minggu kehilangan Tiara. Kepala Aryan semakin serabut. Dia menyandarkan tubuhnya ke sofa dengan mata terpejam.
"Ryan"
"Hmm"
"Someone wants to see you"
Aryan mencelikkan matanya. Matanya mengerling ke arah Frank dan Andre. Siapa pulak yang nak jumpa dia ni??
"Hello bro"
"Riel??"
"Yeah, Zaqriel Uwais comeback"
"Arghh tak payah nak comeback comeback sangat kepala aku serabut dah ni bini aku hilang nak masuk 3 minggu dah" Aryan memejamkan matanya semula
Zaqriel menggelengkan kepalanya, Aryan tidak pernah berubah. Hampir 6 tahun dia berada di Australia, kini dia kembali untuk membantu Aryan.
"Need my help??"
"Why not"
"Aku akan pastikan sebelum 24 jam kau dah boleh jumpa bini kau tu" ujar Zaqriel dengan memasukkan tangannya ke dalam poket
Mesti tertanya-tanya siapakah jejaka ini. Zaqriel merupakan sepupu Aryan yang berada di Australia. Dia membesar di Malaysia tetapi masuk sahaja 18 tahun dia mula menyambung pengajiannya di Australia. Wajahnya tidak usah dipertanyakan. Rayyan dengan Aryan sudah kacak apatah lagi Zaqriel.
"Kau boleh pinjam laptop Frank. Dia ada cari maklumat tapi semuanya hampeh"
"Aku cuma dapat maklumat Villa tu je tapi villa tu tak ada apa-apa pun dia saja nak mengaburi mata kau Ryan"
"That's why aku suruh kau check"
Fikirannya mula melayang. Dia rindukan isterinya. Suami mana yang tidak rindukan isteri?? Entah macam mana keadaan Tiara pun dia tidak tahu. Dia mahu menemukan Tiara secepat mungkin.
"Ryan, cuba kau ingat kau ada bagi apa-apa ke dkt Tiara?? Then kau ada letak cip??" Soal Zaqriel dengan jarinya menari di atas keyboard
"Aku ada letak dkt rantai tapi tak boleh connect"
Tiba-tiba Aryan teringat sesuatu
"Gelang, haaaa gelang aku letak cip aku letak dalam loceng" entah kenapa baru sekarang dia teringat segera dia menuju ke arah Zaqriel
Zaqriel mula menyambungkan cip kepada laptop. Sebuah senyuman terbit dibibir mereka semua kerana lokasi Tiara dapat dikesan.
"Pandai mamat tu cari tempat"
"Get ready tonight memang aku hentam sampai mampus"
"Aku pun??" Soal Zaqriel
"Yeah alang-alang kau dah ada kat sini apa salahnya kau sertai" sampuk Rayyan yang telah lama berdiri di tangga
"Eh brooo"
"Long time no see yaa"
"Macam mana life kau??" Soal Zaqriel
"Alhamdulillah, Soon I will be the father of 2 children"
"Congrats " bahu Rayyan ditepuk
+×
Malam sudah labuhkan tirai, mereka semua juga sudah berada di sekitar bangunan yang dimana Carlo menepatkan Tiara.
Aryan memakai earphones di telinganya, dituruti yang lain yang sudah bersiap sedia untuk menyerbu ke arah bangunan tersebut.
"Dengar arahan aku, aku kata move baru gerak"
Mereka mengangguk faham termasuklah anak-anak buah Aryan.
YOU ARE READING
MY HUBBY MR. MAFIA [ C ]
Action⚠️ NO PLAGIAT ⚠️ Dia Aryan Benjamin seorang lelaki bermata biru yang berasal dari Itali. Dia seorang yang kejam dan tiada perasaan atau lebih tepat icerberg. Ramai orang mengenalinya sebagai usahawan berjaya tetapi ramai yang tidak mengenalinya dari...