part 13

6.5K 194 0
                                    

Bunyi deringan telefon mengejutkan lena seorang wanita yang sedang terbongkang tidur di atas katil yang bersaiz queen.

Tangan di panjangkan untuk menggapai telefon yang terletak di atas meja bersebelahan katil queen itu, terpapar nama Clarissa di screen telefonnya, terus sahaja dia menjawap tanpa berfikir panjang.

" erm... kenapa " kedengaran mamai suara wanita itu bertanya, Clarissa yang masih berada di talian berkerut dahi mendengar suara mamai Athifa. ye wak... wanita yang tengah terbongkang tidur tu adalah Athifa.

" kau tak bangun lagi ke Athifa ? " soal Clarissa dengan nada yang tinggi. Harini mereka ada class jam sembilan, dan sekarang ni dah nak dekat sembilan setengah tapi Athifa masih tak sampai sampai lagi.

" bangun apanya... awal lagi lah " jawap Athifa yang masih tidak sedar dengan keadaan sekeliling. Selalunya dia lah yang paling awal bangun, kalini dia pula lah yang paling lambat bangun. Mungkin sebab semalam dia bersengkang mata, tulah terlewat bangun tu.

" awal kau cakap ! kau tengok jam kau, pukul berapa sekarang ! " turun naik nafas Clarissa menahan diri dari memarahi Athifa, Dia ni dahlah tak reti nak marah orang, Athifa ni boleh pula buat perangai, menguji kesabaran dia betul.

Athifa yang mendengar kata Clarissa itu terus mencelikkan mata dan melihat ke arah jam yang tergantung di dinding biliknya. Terbeliak matanya melihat ke arah jam yang sudah menunjukkan waktu sembilan empat puluh itu.

" weh beb ! aku dah lambat dah " gelabah dia bersuara, kalau dia nak masuk class sekarang, memang dah tak boleh sebab lecture takkan benarkan dia masuk

" tulah... yang kau bangun lambat kenapa ? kau nak tunggu matahari tu terpacak dekat atas kepala kau ke " soal Clarissa, dia yang kena marah dengan lecture tau sebab Athifa tak masuk class. Jadi sekarang ni dia nak marah Athifa pula.

" aku tidur lambat lah semalam, sebab tulah aku terbangun lewat " jawap Athifa. Kakinya berjalan ingin keluar dari bilik untuk melihat keberadaan daddynya.

" kenapa kau tidur lambat ? " soalnya lagi.
Athifa yang sudah menuruni tangga itu, berasa malas hendak menjawap soalan Clarissa lagi.
" kenapa kau banyak tanya sangat ni ? adalah sebab dia... alaa aku malas lah nak bagi tahu " jawap Athifa.

" beb, nanti aku call kau balik lah, aku nak jumpa daddy aku kejap " ujarnya bila ternampak kelibat Edard yang sedang duduk di sofa ruang tamu. Sampai sahaja di depan Edard, Athifa terus bertanyakan soalan kepada daddynya.

" daddy kenapa tak kejutkan Athifa ? " dengan tangan yang bercekak pinggang dia bertanya, macam yang nak marah anak je gaya Athifa ni.
" bukan Athifa selalunya bangun lebih awal daripada daddy ke " dengan bersahaja dia menjawap.

Terdiam Athifa dibuatnya, dia bukan sengaja nak bangun lewat, tapi kalau dah terbangun lewat nak buat macam mana. " erm... takpelah, daddy kenapa tak masuk pejabat hari ni ? " selalunya jarang daddy dia ada dekat rumah.

" saje, kerja dekat pejabat tu tak banyak, so hari ni daddy nak stay dekat rumah je " jawapnya. Matanya yang tadi melihat ipad di tangan kini beralih ke arah Athifa yang masih berdiri di hadapannya.

Terangkat keningnya bila melihat pakaian yang di pakai oleh Athifa, hanya memakai baju tidur satin berwarna hitam yang separas bawah lutut, matanya turun pula melihat ke arah kaki putih Athifa yang tidak di tutupi sebarang kain.

Naik turun halkumnya menelan air liur melihat kaki putih itu, seperti memanggil tangannya ingin menyentuh. Tapi suara Athifa menyedarkan Edard dari terus berfikiran kotor. " daddy tengok apa " berkerut dahinya melihat Edard.

" naik atas, pergi mandi " jawapnya sambil mata di larikan dari melihat ke arah kaki Athifa. Tak boleh tengok lama lama, memang menguji nafsu dia. " hm... ialah Athifa naik atas jap nak mandi " dia terus berjalan menuju ke biliknya ingin membersihkan diri.

Edard yang sudah tidak melihat kelibat Athifa itu terus menghembuskan nafas berat, sikit lagi dia ingin menyentuh Athifa, kalau tak memang dia tempah maut lah dengan Athifa.










Edard yang sudah tidak melihat kelibat Athifa itu terus menghembuskan nafas berat, sikit lagi dia ingin menyentuh Athifa, kalau tak memang dia tempah maut lah dengan Athifa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐄𝐃𝐀𝐑𝐃 𝐍𝐈𝐂𝐎 : 𝐇𝐈𝐒 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 | 𝐂Where stories live. Discover now