part 23

6.9K 199 1
                                    

Turun sahaja dari jet privesi, Edard terus disapa oleh Daffa yang sedaritadi menunggunya, habis berpeluh wajah kacak lelaki itu terkena panas matahari, sudahlah lelaki itu berkulit putih...jadi merahlah gamaknya terkena panas.

" so... how ? everything is settled ? " soal Daffa sebaik sahaja Edard memasuki keretanya.

" ya... '' jawapnya sepatah.

" what's wrong with you " dia tengok Edard ni macam ada masalah rumah tangga je, padahal tak kahwin lagi.

" nothing... " makin pening kepala dia dengan sahabatnya ini,Edard ni memang suka simpan rahsia, sampaikan nak dia ugut dulu barulah Edard nak bagi tahu.

" kalau kau ada masalah, share jelah... mana tau aku boleh tolong '' ujar Daffa. Tapi hanya deheman sahaja yang di balas oleh Edard.Terlepas keluhan berat dari mulut Daffa.

Susah betul nak cakap dengan lelaki beku ini, Akhirnya mereka berdua hanya diam sahaja sampailah kereta itu sampai di perkarangan rumah mewah Edard.

Edard terus menonong keluar dari kereta meninggalkan Daffa yang terkebil kebil melihatnya. Pintu rumah di buka dan Edard terus menaiki tangga ingin menuju ke biliknya, Athifa yang berada di ruang tamu itu hanya di hiraukan sahaja olehnya.

'' Daddy... " panggilan Athifa membuatkan langkah Edard terhenti,

'' kalau Athifa nak cakap dengan daddy sekejap... boleh ? '' soalnya

" daddy penat ni Athifa, kalau nak cakap apa apa...tunggu daddy habis rehat dulu " ujar Edard, kakinya terus melangkah tangga satu persatu.

" is it true... I am not your real daughter " perlahan Athifa bertanya.

Kejung terus kaki Edard bila mendengar soalan yang keluar dari mulut Athifa, tidak disangka Athifa boleh bertanya kepadanya tentang perkara yang ingin dia elekkan sekali.

" apa yang Athifa merepek ni... jangan tanya soalan yang mengarut boleh tak '' jawapnya dengan nada yang dingin.

" just answer my question daddy, is that true ? " hampir meninggi suara Athifa bila Edard cuba untuk mengelak dari menjawap soalannya.

" dari mana Athifa dapat tahu ni " kakinya perlahan lahan turun dari tangga dan melabuhkan punggung di sofa ruang tamu.

" so... betul lah yang Athifa ni bukan anak kandung daddy ''

" answer my question first... dari mana Athifa dapat tahu semua ni '' soalnya semula

''dari mana Athifa dapat tahu semua ni, daddy tak perlu nak tanya... Athifa just nak tahu jawapan sebenar je daddy " jawapnya.

" yes...you are not my daughter '' selamba sahaja dia menjawap soalan Athifa, walaupun begitu, hatinya tetap sakit bila melihat wajah Athifa yang keruh itu.

'' what... apa yang daddy cakap ni ? Athifa tak percaya '' bergetar suara Athifa bertanya semula kepada Edard, dia langsung tidak percaya dengan apa yang baru sahaja dia dengar dari mulut daddynya.

'' I cakap... you bukan anak kandung I " tidak ada lagi gelaran daddy yang keluar dari mulut Edard, baginya sudah sampai masa untuk Athifa mengetahui bahawa dia bukanlah anak kandung Edard.

Setitik menitis air mata Athifa mendengar pengakuan Edard, tidak di sangka selama ini Edard bukanlah ayah kandungnya melainkan lelaki yang halal untuk dia kahwini.

'' so...you dah tahu kebenarannya kan, I rasa you boleh lah keluar dari rumah I and pergi cari ibu bapa kandung you " ujar Edrad yang ego mengalahkan gunung everest.

Semakin deras air mata Athifa mengalir, terasa bagaikan ada sesuatu yang menghempap hatinya, terlalu sukar untuk dia terima kenyataan bahawa mereka langsung tidak ada pertalian darah.

" daddy... nak halau Athifa ke ? '' perlahan suaranya bertanya kepada Edard.

Suara Athifa yang tersedu sedan itu sangat menyiksa jiwa Edard, tetapi ini sahaja cara yang dia boleh lakukan agar perasaanya juga tidak tersiksa satu hari nanti.

Disebab dirinya yang tidak tahan mendengar tangisan Athifa, dia terus berdiri dan berjalan mendaki tangga ingin menuju ke bilik, soalan Athfia hanya dibiarkan tidak berjawap.

'' daddy... jangan buat Athifa macam ni daddy '' Athifa terus mengikuti Edard dari belakang, dia tidak boleh berpisah dengan Edard yang sudah menjaganya sejak dari kecil.

'' I bukan daddy you Athifa ! so please... keluar dari rumah I, jangan pernah tunjukkan muka you depan I lagi, dah cukup baik I kutip you and jaga you dari kecil sampailah you dah besar panjang sekarang ni, jangan nak menyusahkan I lagi !! '' jerkah Edard.

Kakinya terus melangkah meninggalkan Athifa yang sudah terpampam mendengar ayat Edard. Sebenci itukah Edard terhadap Athifa sampai sanggup menghalau dia.

Edard yang sudah masuk ke bilik itu terus sahaja duduk di birai katinya, kepala di dongakkan menahan daripada air matanya jatuh.

Bukan niat ingin menghalau Athifa... tapi di sebabkan dia tiba tiba terimbas gambar yang di hantar oleh seseorang itu membuatkan hatinya jadi sakit.

Malahan dia juga kecewa dengan dirinya sendiri kerana sudah menyakitkan hati kesayangannya.











Malahan dia juga kecewa dengan dirinya sendiri kerana sudah menyakitkan hati kesayangannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐄𝐃𝐀𝐑𝐃 𝐍𝐈𝐂𝐎 : 𝐇𝐈𝐒 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 | 𝐂Where stories live. Discover now