9.Bölüm

1.7K 90 49
                                    

Salonda oturmuş annemle birlikte günlük dizisini izlerken elime tutuşturduğu dolma biberlerin sap kısımlarını ayıklıyordum.Ne kadar bir avukat adayı da olsanız o biber ayıklanıyordu."Ee,bu kim şimdi?"

"Az önceki kızın teyzesi,kızın bir suçu olmadığını kanıtlamak için girdi Güney'lerin evine." İçini iyice temizlediğim biberi yanımda duran plastik kaba bıraktım.Sahne değiştiğinde az önce tekerlekli sandalyede olan bir kadın artık yürüyordu."Ay,bu rol mü yapıyormuş Güney'le evlenebilmek için!"

"Öyle tabi ya,ne olacaktı başka?Harcayacaklar gül gibi kızı."Annemle dizi hakkında konuşmaya devam ederken Eren malı geldi.Sağ tarafımda kalan tekli koltuğa oturduğunda annemle selamlaştılar.Bana dönüp "Engin'i gördüm markette,yanında bir çocukla geziyordu." dediği kısma kadar yüzüne bakmadım.Engin'in adını duyunca otomatik olarak bakmıştım zaten."Sarışın mı?"

"Evet,tanıyor musun?"

"Bende gördüm bir kere de o yüzden sordum.Sevgililer miymiş?" Hala kavgalıydık ama eski sevgili dedikoduları bu kavganın dışında kalıyordu."Yaptıklarım için köpek gibi pişmanım dersen söylerim."

"S-..Hayatta demem,biliyorsun beni."Küfür edecekken annemin de burada olduğunu hatırlayınca kendimi frenledim,bir kaza çıksın istemiyordum.
"İyi o zaman,bende söylemem.Ne halin varsa gör."

"Ay Eren,"dedi annem ikinci heceyi uzatarak."Söyle hadi ne söyleyeceksen.Hem merak ettik hem de dizi kaçıyor bak."Abim hiç dayanamadığı annemin ela gözlerine bakıp eridiğinde anlatacağını zaten anlamıştım."Muhtemelen sevgililer,sarmaş dolaşlardı."

"Boyu devrilsin!"dedi annem.Annem Engin'i sevmiyordu,çok üzmüş beni öyle söyler hep.
"Niye öyle diyorsun sultanım?Bırak mutlu olsun.Kaç zaman geçmiş üstünden."

"Olsun,ben ona hala sinirliyim.Çok üzdü o zamanında seni."Annem olmasa ne yapardım bilmiyorum.Elimdeki biberleri poşete geri bırakarak üstlerinden eğildim ve anneme sarıldım.
"Seni yerim ben ya!Tontiş yanaklarını ısırırım he!Kilo mu verdin kız sen?"dediğimde dikleşti,ellerini beline koydu ve gülümsedi."Vermiş miyim kız hakikaten?Bak bakayım şöyle?"

"Taş gibi hatun olmuşsun!"dedim gülerek."Abartma be sende!Ama tabi biliyordum ben farkedileceğini facebook'da yeni bir maydonoz suyu diyeti gördüm ona başladım."

"Her gördüğünü deneme demiyor muyum ben sana anne ya?"dedi abim."Bak başına bir şey gelecek ondan sonra." Annem 'amaan sende!' dermiş gibi havaya salladı elini."Bak,Sarp farketti.Demek ki zayıflatıyor."

"Annem sen zaten kilolu değilsin ki,vücut yapın bu.Eşiklerden geçemiyormuş gibi yapmasana kendini."dedi abim.Haklıydı,annem çok kilolu biri değildi sadece biraz tombişti ve ben tombiş olmasına bayılıyordum.

Baba demeye utandığım adam abim yedi yaşında,ben de kundaktayken bırakıp gidiyor annemi.Nereye gittiğini hiç bilmedik ama arama gereği de duymadık.Annem bize hem ana hem de baba oldu.Boynuma canım anam yazdıracağım valla.
"Bak boynuma canım anam yazdırırım he!"dediğimde güldü."Aman kalsın,mahalleye rezil olacağız."
Ben omuz silkip biberlerime döndüğümde yanımda duran telefonumun ekranına düşen bildirimle gülümsedim.Sezgin yine bir evin ilanını atmıştı.Konuştuğumuz günden beri ev ilanları atıyordu bana.O benim için böylr düşünmesede ben onun için ölürdüm sanırım ya.

"Pişt!"diyen Eren malına döndüm.Telefonumun üzerine eğilmiş,ne olduğunu görmeye çalışıyordu."Neye gülüyorsun lan sen?"

"Sana ne oğlum!"

"Bal delirtme beni."

"Delir lan sana ne benim telefonumdan?"Ateş olsa cürmü kadar yer yakardı.Ne yapacaktı?Anneme taşınacağımı mı söyleyecekti?

Anneme taşınacağımı söyleyecekti!

Kaşlarımı hızla kaldırdım.Bunu yapamazdı."Anne!"demesiyle bende "Anne!" diye bağırdım."Ne bağırıyonuz lan eniğini kaybetmiş it gibi.He,söyleyin."

"Anne Sarp başka ev tutacakmış!"

"Anne abim Elif'e evlenme teklif edecek!"

İkimiz de birbirimize ölümcül bakışlar atarken anneme döndük.Ellerini göğsüne yaslamış,acı çeker gibi bakıyordu."Nasıl yani?Artık köl- aman oğullarım olmayacak mı?"

"Anne ya!"dedim gülerek.Bilerek yapmıştı.Abime döndü."Çok sevindim anneciğim,akşam iyice konuşalım bunu." Bana döndü."Sana gelince,bacak kadar boyunla ne başka eve çıkması?Daha kendi odana bakamıyorsun sen,eve nasıl bakacaksın?" Tek olmayacaktım ki Mirayla kalacaktım.Tabi şimdilik bunu bilmenize gerek yok.
"Bir tane ev arkadaşı bulurum kendime merak etme annem sen."

"Bok bulursun,kimse seninle yaşamaz valla.Ahır gibi olur içerisi,iki güne koyarlar kapının önüne."

"Ayıp ediyorsun ama."diyerek kalan üç beş biberi de bitirdim."Bak ben ne güzel yardım ediyorum sana."

"Edeceksin tabi,hizmetçin mi var karşında?Güzelce işlerin ucundan tutacaksınız."

"Ya abime tamam oğluşum falan dedin bana niye şey ettin."Elindeki örgüyü bırakarak ciddili bir konuşmaya hazırlandı."Bak oğlum,abinin evlilik yaşı geldi.Gitsin,teklif etsin,Elif'de isterse evlenip yuva kursunlar.Ama senin yaşın daha küçük.Üniversiteye gidiyor olabilirsin,evinden git işte ne güzel."

"Öyle olmuyor o işler."dedim oturduğum yerden kalkarken."Yakın bir yer olursa çok güzel olur,ben bakınıyorum etrafa,şöyle güzel kafama göre bir yer bulursam gidip oturacağım." diyerek çıktım salondon.Aile evi cehennemi de bir yere kadardı canım!

Aile evinde sorduladığımız şeyler

No 216 : Fikir Dayatma

Ya sen bir şeyi sevdin,yaptın ya da öyle görüp büyüdün diye ben neden aynısını yapmak zorundayım?

Çok haklıydım bence.

Odama girdiğimde kendimi yatağa attım ve hiç zorlanmadan zaten dağınık olan yorganı üzerime çektim.İyi bir uyku bize iyi gelecek yaralarımızı saracaktı.

Ne kadar uyuduğumu bilmiyordum ama çalan telefonumu zor da olsa kulağıma götürdüğümü hatırlıyorum."Alo?"
"Oo,uyandırdık mı koç?"

"Valla yalan söyleyemeyeceğim şuan."Cümlem biter bitmez hayvan gibi esnediğim için bir an ağzım yırtılacak sanmıştım."Kusura bakma kardeşim.Ben tam senin istediğin gibi bir ev buldum da onun için arayayım dedim.Acil satmak istiyor sahibi,hem de benim tanıdık.O yüzden mesajı görmeyince arayayım dedim." dediğinde ne de olsa göremeyecek diyerek gülümsedim.
"Sağ ol abi yardımların için ama ben buldum evi ya,bir arkadaşın yanına taşınacağım."

"Nasıl bir arkadaş?"

☕️

Kahve Kokusu (B×B Texting)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin