CHAPTER 6 : RULES.

225 10 0
                                    

Lelaki itu mendapat panggilan telefon daripada Max Rhett, bertanyakan perihal adiknya.

"Don't worry, Max, I'll take care of her."

"I can't thank you enough, my man."

"Don't worry about it, I'm happy to lend a hand, Max."

Setelah menghempas daun pintu kamar itu, dia mencampakkan bag dan barang-barangnya ke atas katil.

"Come back before 11 pm? Heh, this is driving me crazy." Dia mundar-mandir di dalam kamar itu, mengingati kata-kata lelaki itu sebentar tadi yang boleh disifatkan sebagai tidak logik. Dia duduk di bucu katil, sangkaannya benar-benar meleset. Dia menyangka disini dia akan bebas rupanya tidak. Lelaki itu lebih tegas berbanding Max Rhett.

Jika tidak disebabkan oleh perasaan suka terhadap lelaki itu, pasti dia lebih memilih untuk tinggal di luar. Tersepit diantara perasaan dan keinginan untuk bersukaria. Dia gigit bibirnya.

"Macam mana nak tarik perhatian lelaki itu ya?." Dia gigit jarinya.

Ting! Tiba-tiba dia mendapat idea. Bagaimana jika dia Google sahaja cara-cara untuk memikat hati lelaki? Great idea! Tanpa membuang masa lagi, dia terus mencapai hand phone yang berada didalam handbag.

"How to keep a man in love with you... Make him jealous?... Erm be his best friend.. Practice forgiveness... Resentment, anger and blame are normal reactions when your loved one does something hurtful erm.. So, should I apologize to him about what happened just now?." Dia menongkat dagunya sambil meniarap diatas katil itu.

Deeply breaths.

Dan tiba-tiba sahaja hand phone itu berbunyi. Ada panggilan masuk dan ternyata Catherine Grace yang menelefonnya. Dia tersenyum.

"Hi Ivy!." Sapa Catherine Grace dengan gembira.

"Hi Cat! How's it going?."

"All goods here... How about you? How's it going in Amsterdam?..".

"Well, something terrible happened just now."

"With Brother Ian?."

"Yeah."

"Why? Did he hurt you?."

"No! But the rules here are more strict than Max! I can go out anytime, and anywhere I want, but I need to come back before 11 pm."

Kedengaran suara sahabatnya itu ketawa.

"Yeah it's so funny, Cat!."

"Forgive me, my dear Ivy but I can't help it.. Okay, then? Kau bergaduh dengan Brother Ian?."

"I'm a bit upset."

"But you like him so much, don't you?."

Ivy Rose tersenyum. Ya, dia terlalu menyukai lelaki bermata biru berumur 35 tahun itu, yang sebaya dengan abangnya. Tidak salah kan jika remaja berumur 19 tahun menyukai lelaki berumur? Jarak 16 tahun tidak bermakna apa-apa kepadanya.

"Yeah.. tetapi dia nampak macam tak berminat dengan aku. What should I do, Cat?."

"Dia ada anak lelaki, kan. Kau gunakanlah anak lelaki dia untuk mendapatkan perhatian daripada dia."

"... Tak kejam ke pergunakan anak dia?."

"Erm.. Kau ada cadangan yang lain?."

"Aku baru search tentang cara-cara.... untuk memikat hati lelaki..".

MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | CWhere stories live. Discover now