CHAPTER 38 : MISI MENYELAMAT.

200 12 3
                                    

BMW M8 hitam itu tiba di sebuah kediaman di Utrecht, tepat seperti apa yang disangkanya, mereka berada di kediaman keluarga mereka ini. Tiada tempat yang lebih selamat daripada kediaman ini. Di sinilah tempat mereka membesar bersama-sama.

Jonathan Maverick yang sedang berdiri di tepi tingkap tersenyum sini, sambil menghisap cigar yang dipegangnya.

"He came without his bodyguards. He's so brave or too stupid." Lelaki itu ketawa dengan sinis.

Ivy Rose meronta-ronta untuk melepaskan dari ikatan itu. Lelaki itu tersenyum sambil menghampiri gadis itu.

"Do you want to see him?." Gadis itu angguk kepala.

Lelaki itu tersengih, lalu melepaskan ikatan pada kaki dan menarik tubuh gadis itu mendekati tingkap.

"Rayne...". Bisiknya dengan perlahan sambil memandang ke arah lelaki yang sedang berdiri di hadapan pintu pagar itu.

Jonathan Maverick tertawa.

"Our games have just started now, Miss Rose." Lelaki itu berkata lalu mencium rambutnya.

"No wonder why he's madly in love with you, your smell is so good!." Bisik lelaki itu di telinganya. Jijik dia mendengarkan kata-kata itu.

Dia menolak tubuh lelaki itu dengan tubuhnya.

"Hands off from me!!."

Jonathan Maverick ketawa. Garang namun dia suka, lebih mencabar. Dia bangun dan menghampiri gadis yang masih terikat kedua belah tangannya.

PANG!

Satu tamparan singgah di pipi gadis itu. Ivy Rose terjatuh ke lantai. Jonathan Maverick menghampirinya lalu mencekup kedua-dua belah pipi gebu gadis itu.

"If he loses this game, you're going to be mine, Miss Rose!." Lalu dia menolak wajah itu.

Ivy Rose ketawa.

"Just in your dreams!."

PANG!

Sekali lagi tapak tangan kasar itu singgah di pipinya. Gadis itu menahan rasa sakit, dapat dirasakan darah yang mengalir dari bibirnya itu.

"Don't push my buttons!." Lelaki itu menjerit, lalu melangkah pergi meninggalkan bilik itu.

"Rayne.." Panggil gadis itu di dalam tangisan.

...

Ian Rayne melangkah masuk ke dalam kediaman keluarga mereka itu dan menunggu di ballroom sambil memerhatikan keadaan sekeliling. Kedengaran bunyi tapak kasut sedang berjalan, di tingkat atas.

"Well, well, well.. Welcome home, my brother!." Lelaki itu tersenyum sambil menuruni anak tangga itu.

"Where's she?!."

"Calm down, brother. She's fine with me.. You're not going to ask me how my life is going, isn't you?." Abang tirinya itu sedang berdiri di hadapannya, manakala orang-orang suruhan kepada Jonathan Maverick telah mengepung mereka di sekeliling.

"You're so bad! Very bad!."

"Jonathan, tell me where is she?! Don't push my buttons!." Jerit Ian Rayne dengan marah.

Jonathan Maverick tersengih, lalu mengarahkan salah seorang daripada orang suruhannya membawa Ivy Rose turun ke bawah.

"Rayne!." Ian mendengar jeritan gadis itu dari tingkat atas.

MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | CWhere stories live. Discover now