CHAPTER 33 : I FALL TO YOU.

243 11 0
                                    

Dia tersenyum sambil menyentuh pipinya yang dielus lembut oleh lelaki itu tadi.

"Meet me soon, my arms are waiting for you." Dia mengulangi kata-kata lelaki itu.

Dia melepaskan keluhan.

Dia tidak pernah mengeluarkan lelaki itu dari hatinya. Cuma sahaja, dia tidak mahu terlalu memaksa lelaki itu untuk menerimanya atas dasar simpati. Dan kini, kelihatannya lelaki itu juga menunjukkan tindak balas kepada cintanya. Namun, bayangan lelaki itu bersama dengan bekas isterinya di kolam tetap sahaja menghantui dirinya.

Dia menutup matanya.

When you're young, they assume you don't know nothing.

"Ivy!." Jerit suara seorang perempuan. Apabila dia menoleh, dia melihat Ruby Natalina sedang berjalan ke arahnya.

"Ivy!." Dia menunggu.

Ruby Natalina sedang berdiri di hadapannya, sambil memandang ke arahnya.

"I'm in town for 2 days before I'm going back to the UK, so I thought I'd stop by to say hello."

Terasa janggal pertemuan mereka pada ketika itu. Selepas kejadian itu, mereka tidak lagi bertemu sehinggalah hari ini.

"Hi, Ruby."

"Hi, Ivy... Forgive me for once again, I'm begging you."

"Umphh.. I already forgave you, Ruby." Wajah gadis bernama Ruby Natalina itu terlihat gembira.

"... Ruby?." Tiba-tiba Rex Marcus menyapa dari kejauhan.

Ruby Natalina tersenyum ke arah lelaki yang sedang menghampiri mereka.

"Me and Rex are just a friend, Ruby." Bisik Ivy Rose perlahan.

Mereka berdua berbalas senyuman.

"Where have you been, Ruby?." Soal Rex Marcus.

"Somewhere... I just stopped by to say Hello." Jawab gadis itu tersenyum.

Mereka bertiga tersenyum.

You smell like a really good dream.

Ivy Rose pulang dengan senyuman, pasti ada jambangan bunga ros merah sedang menantinya. Namun sangkaannya meleset, tiada jambangan bunga ros merah pada hari ini.

"Maybe I'm too early today?." Soalnya kepada Karen.

Karen tertawa.

"No, Miss Wyatt. It usually arrives before you come back."

Wajah itu kelihatannya muram.

"Why are you looking sad, Miss Wyatt?."

"It's from my crush. And he stopped sending me the bouquet of red roses."

Karen tersenyum.

"Maybe he wanted to send it by himself."

"Umphhh.. maybe. Thanks Karen."

"My pleasure, Miss Wyatt."

MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | CWhere stories live. Discover now