"I knew that the first time we meet, you'd be Mrs. Rayne. But this idiot always said he didn't interested with the young girl!." Uncle Edward menjeling ke arah Ian Rayne, menyebabkan ahli keluarga yang ada, ketawa termasuklah Ian Rayne dan Ivy Rose.
"But you're a brilliant girl, Rose. You make his heart melt just for you." Aunty Lorraine berkata.
Matanya melirik ke arah suaminya.
"She fell first, and I fell harder." Jawab Ian Rayne lalu menggenggam jari-jemari isterinya.
"Such a loving couple!." Aunty Wanda bersuara.
"Welcome to our family, Rose. We're glad to have you as our niece." Ucap Uncle Edward dengan senyuman bahagia.
"Your support means the world to me. And thank you for having my back."
Mereka tersenyum gembira.
"Cheese to lovely birds!." Uncle Rupert bangun lalu berkata seraya mengangkat gelas berisi champagne, disertai dengan yang ada disitu.
"Cheese to Mr. and Mrs. Rayne!."
Disepanjang majlis itu, tidak sesaat pun mereka melepaskan genggaman tangan itu, seperti kata-kata lelaki itu, dia ingin menciptakan seberapa banyak memori selama mereka punya masa. Dan setiap saat, adalah memori indah.
"Every part of me loves every piece of you." Kata-kata itu dibisikkan ke telinga suaminya, sambil menari-nari. Matanya tak lepas dari menatap mata biru itu. Dari mata itulah, cinta mulai timbul dan akhirnya mereka bersatu didalam ikatan perkahwinan yang membahagiakan ini.
"I'm your forever drug."
Dan tiba-tiba lagu Dancing Queens kedengaran didalam ballroom itu, permintaan dari Ian Rayne sendiri untuk melihat isterinya menari di majlis mereka berdua.
"My Lady, it's your turn to perform." Suaminya kenyit mata. Ivy Rose tertawa. Lama sudah dia tidak menunjukkan bakatnya itu, dan malam ini dia akan menggunakan seluruh tenaganya.
Suaminya tersenyum-senyum apabila melihat isterinya menari-nari di hadapannya, teringat kali pertama dia melihat gadis itu menari di sebuah kelab, itulah pertemuan pertama mereka sebelum mereka bertemu di Wyatt's Mansion.
"Are you enjoyed the show?."
"Of course, I am! This reminds me of the first time I met you."
"What?! Where did you met me?."
Lelaki itu tertawa.
"Apollo Live Club?." Kening suaminya terjungkit sebelah.
Mulut isterinya ternganga, lalu suaminya menutupnya dengan jarinya.
"That's is our first time we met?."
"Not we, it's just me."
"Why didn't you tell me before?."
Lelaki itu jungkit bahunya.
"Then, I didn't get your attention that time?."
"A little bit."
"Now?."
"Umphhh you ask me now? You've got everything from me, wife." Mereka berdua tertawa. Dan tiba-tiba sahaja, Isaac Shiloh datang menghampiri mereka.
"It's my turn to dance with my mom." Pinta Isaac Shiloh.
"Umphhh Isaac.. Alright." Sebelum melepaskan pelukkan di pinggang isterinya, dia sempat mengucup lembut bibir isterinya itu.
YOU ARE READING
MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | C
RomanceMengisahkan tentang si gadis berambut warna ginger, Ivy Rose Wyat, 19 tahun dan si mata biru, Ian Rayne Maverick, 35 tahun. Ian Rayne merupakan sahabat baik kepada Max Rhett Wyatt, iaitu abang kepada Ivy Rose. Ian Rayne juga mempunyai seorang anak l...