"Brother Ian!." Pintu itu dibuka.
Lelaki itu tersenyum melihat gadis di hadapannya itu, dan pandangan itu beralih turun ke pergelangan lengan yang berbalut itu. Dia melangkah menghampiri gadis yang masih kelihatan terkejut dengan kehadirannya itu, lalu dia memegang lengan itu.
"Thank you for saving my son." Lelaki itu memandang si gadis bermata brown itu.
Gadis itu tersenyum. Senyuman yang semakin mencairkan perasaannya.
"My pleasure... How about Shiloh? Is he okay?."
Lelaki itu angguk kepala sambil tersenyum.
"..and how did you find me, Brother Ian?."
Lelaki itu tersenyum.
"What's meant for you will find you when the time is right."
Gadis itu tertawa.
"May I coming?." Soal lelaki itu.
Ivy Rose mengerling ke arah jam di pergelangan tangan kirinya, sudah jam 11 malam, dan dia perlukan rehat untuk bangkit awal pagi pada esok hari.
"Forgive me, Brother Ian. But it seemed too late and I needed a rest."
Lelaki itu angguk kepala.
"I understand."
Mereka berdua bertatapan seketika.
What is the most difficult task in the world? To unlove the person you love the most.
"Hi, Ivy, this is Ruby. Forgive me for what I've done to you. I missed you, friend." Pesanan itu dibaca dengan perlahan-lahan.
Hampir berbulan-bulan gadis bernama Ruby Natalina itu menghilangkan diri, dan tiba-tiba sahaja muncul.
"Hey, Cinderella." Sapa Rex Marcus.
"Hey."
"What's wrong with you?."
"This." Ivy Rose menunjukkan text pesanan itu kepada lelaki itu.
"Ruby?."
"What should I reply?."
"Let her be, Ivy. Don't forget what she's done to you."
"Maybe after going through a difficult period, she has changed."
Lelaki itu ketawa.
"What if it is not?."
Gadis itu terdiam.
"Sometimes, giving someone a second chance is like giving them an extra bullet for their gun because they missed you the first time." Balas lelaki itu lagi.
"Can we meet, Ivy?." Ivy Rose hanya merenung text pesanan itu, dan dia membiarkannya sahaja.
Dan ketika dia pulang, dia masih menerima jambangan bunga ros merah itu lagi.
"Good evening, Miss Wyatt."
"Good evening, Karen."
"This is for you, as usual." Karen tersenyum sambil menghulurkan jambangan bunga ros merah itu.
"You're so lucky, Miss Wyatt." Ivy Rose tersenyum mendengarkan kata-kata itu.
Bertuah? Bertuah ke menerima jambangan bunga daripada orang yang tidak dikenali? Dia membawa jambangan bunga ros merah itu naik ke rumahnya.
YOU ARE READING
MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | C
RomanceMengisahkan tentang si gadis berambut warna ginger, Ivy Rose Wyat, 19 tahun dan si mata biru, Ian Rayne Maverick, 35 tahun. Ian Rayne merupakan sahabat baik kepada Max Rhett Wyatt, iaitu abang kepada Ivy Rose. Ian Rayne juga mempunyai seorang anak l...