CHAPTER 2 : I DON'T LIKE KIDS.

366 17 0
                                    

Si gadis itu menuruni anak tangga ke tingkat bawah untuk bersarapan sebelum bergerak pergi ke kelas. Kelihatannya Max Rhett sedang menikmati sarapan di meja makan itu.

"Good morning Brother Max." Sapa Ivy Rose dengan ceria lalu mengucup pipi abangnya itu.

"Good morning, Ivy."

Butler Johnson menuangkan susu segar kedalam gelas di sebelah Ivy Rose.

"Brother Max, who is the guy and a little boy last night?."

"My friend and his son from Amsterdam."

"Oh I see. Not bad." Bisik Ivy Rose.

Ya, lelaki bernama Ian Rayne itu juga tidak kurang kacaknya. Mata bewarna biru itu sangat mempersonakan, membuatkan hatinya terpikat. Dia tersenyum.

"Not bad for?." Soal Max Rhett sambil menjungkit sebelah keningnya.

"Nothing. I pernah bertemu dengan dia sebelum ini?." Soal adiknya lagi.

Max Rhett menjeling ke arah adiknyayang sedang tersenyum dengan nakal.

"Yes you did. Semasa you masih bersekolah." Jawab Max Rhett lalu menghabiskan kopi panas itu.

".. See you in this evening. Bye." Max Rhett bingkas bangun dari kerusi itu lalu memeluk adiknya sebelum bergerak pergi ke tempat kerjanya.

"Okay brother. Be safe."

Dengan perlahan-lahan dia menyapu butter pada kepingan roti bakar itu. Kemudiannya dia bangun dan bergerak pergi ke kolej.

...

Sebelah petang pula, Max Rhett pulang lebih awal daripada kebiasaannya demi untuk menghadiri majlis makan malam yang dianjurkan oleh Ian Rayne dibawah naungan Waverick's Holding, iaitu syarikat kepunyaan Ian Rayne.

Tidak lama kemudian, Ivy Rose juga pulang ke kediaman itu kerana ingin bersiap-siap ingin pergi ke kelab malam. Dia ingin meraikan peperiksaan yang telah berakhir bersama-sama dengan kawan-kawannya.

Gadis itu masuk kedalam kediaman itu sambil memikirkan pakaian yang hendak dipakai untuk malam nanti. Dia terus menaiki anak tangga untuk ke tingkat 2 menuju ke biliknya sambil menyanyi-nyanyi dengan senang hati.

Pintu bilik itu ditutup rapat.

Gadis itu mengenakan red sequin backless mini dress manakala rambutnya yang bewarna ginger itu hanya dibiarkan lepas. Dia memusing-musingkan badannya dihadapan cermin itu lalu dia tersenyum.

Perfect!

Dia menuruni anak tangga itu dengan gembira. Kelihatan Max Rhett dan juga lelaki bernama Ian Rayne itu berada di ruang tamu bersama-sama dengan si kanak-kanak lelaki itu.

"Where are you going, Ivy?." Soal Max Rhett sambil sebelah tangannya berada didalam poket seluarnya.

"As usual, Brother Max." Jawab Ivy Rose dengan senyuman gembira.

"Jangan pulang lewat malam!." Tegas Max Rhett.

She's nodding with smiles.

"Okay! Bye Brother!."

Dan dengan tiba-tiba sahaja,

"Bye Aunty Ginger!." Kanak-kanak lelaki itu menjerit sambil melambaikan tangannya ke arah Ivy Rose.

Langkah Ivy Rose jadi terhenti apabila mendengarkan nama yang dipanggil oleh kanak-kanak lelaki itu. Ayahnya yang duduk bersilang kaki hanya memekup mulut anak lelakinya itu dengan sebelah tangan. Gayanya santai sahaja. Daddy cool.

MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | CWhere stories live. Discover now