CHAPTER 31 : SECRET ADMIRER.

204 13 0
                                    

"Hi, Cinderella." Sapa Rex Marcus.

"Hi, T-Rex."

"How was your holiday? The wedding? Is it fun?."

Gadis itu tersenyum manis.

"Yes, it was. The wedding? It's the most beautiful and amazing wedding I ever saw! And I'm happy to see my brother's happiness... He really found someone who was really in love with him."

Rex Marcus tersenyum.

"And you?."

"What is wrong with me?." Gadis itu tersenyum.

"I can see in your eyes, Cinderella. Tell me now."

Gadis itu tersenyum.

"There's nothing with me."

"No, you're not.. Your brother's best friend was there, right?."

"How do you know that, T-Rex?."

Lelaki itu ketawa.

"Your eyes told everything."

"My turn to laugh."

Lelaki itu merenungnya. Dia gembira apabila melihat gadis itu gembira, walaupun kegembiraan itu jelas untuk lelaki lain.

"... I was not sure about his feelings. Maybe it's just because of his guilty."

"What about your feeling, Ivy?."

Gadis itu menoleh ke arah lelaki bernama Rex Marcus itu.

"It's always him, Rex." Senyuman terukir di bibir lelaki itu walaupun ianya terpaksa.

The right eyes will know your worth.

Kereta Audi R8 putih itu di park di tempat letak kereta di Leidse Square Suite. Entah mengapa kedua-dua belah matanya terasa sangat mengantuk ketika itu.

Dengan perlahan-lahan dia memasuki ke dalam bangunan itu.

"Good evening, Miss Wyatt." Tegur gadis di front desk itu.

"Good evening, Karen."

Dia menekan butang lif untuk naik ke tingkat 5 bangunan tersebut. Ivy Rose meletakkan bag galas di atas table top dan menuju ke fridge untuk mengambil jus tomato. Sejuk tekaknya apabila jus tomato itu ditelan. Tiba-tiba kedengaran bunyi loceng rumahnya berbunyi. Dia terkejut kerana selama ini dia tidak pernah menerima sebarang tetamu atau kunjungan dari sesiapa.

Dengan perlahan-lahan dia mengintai dari celah lubang daun pintu itu, ada seorang lelaki. Dia membuka pintu itu.

"Hello and good evening Miss Wyatt, forgive me if I'm disturbing you. This is rose flowers for you." Lelaki itu memakai uniform yang sama seperti Karen, jelas menunjukkan bahawa lelaki itu bekerja di sini.

Ivy Rose tersenyum pelik.

"Who gave this to me?."

"He just said, from someone special." Lelaki itu tersenyum.

"Thank you."

"My pleasure."

Dengan rasa was-was, dia mengambil jambangan bunga tersebut. Siapakah yang menghantarnya jambangan bunga ros merah ini? Dia memandang ke arah jambangan bunga yang diletakkan di atas meja kaca di hadapannya itu.

MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | CWhere stories live. Discover now