Sementara itu, lelaki di meja bar itu tersenyum sinis memerhatikan gadis itu didatangi oleh seorang lelaki yang dikenali, iaitu adik tirinya.
"Well, well... Hello again, my stepbrother."
Dendam kerana namanya sebagai pewaris kepada harta keluarga Maverick digugurkan setelah adik tirinya itu pulang ke sisi keluarganya semula. Sejak itulah dia berdendam kepada lelaki itu.
Targeted.
Ian Rayne menekan loceng apartment gadis itu, beberapa kali. Dengan mata yang terkebil-kebil, gadis itu membuka matanya, lalu melihat jam dinding, sudah jam 2 pagi. Dia terus menuju ke pintu apartment itu.
Apabila pintu dibuka, kelihatannya lelaki itu sedang berdiri sambil memegang jambangan bunga ros merah.
Tersenyum ke arahnya dengan pandangan yang menggoda.
Serta-merta jantungnya berdengup dengan kencang.
"Hi?." Tegur gadis itu.
Lelaki itu memerhatikannya, nightdress pendek bewarna pink itu benar-benar membuatnya merasa lemah. Jambangan bunga ros merah itu dihulurkan kepada gadis itu.
"Cuddle me?." Soal lelaki itu.
"You come to my house and wake me up at 2 am, to cuddle?!." Namun huluran jambangan bunga ros merah itu tetap di ambil.
Lelaki itu ketawa, lalu menarik tubuh gadis itu agar dekat dengannya.
"You're so fucking hot when you're mad, you know that?." Goda lelaki itu lalu memeluk pinggang gadis dihadapannya.
"If we get caught, I'm blaming you."
"Just shut up and kiss me, my sugar baby!."
We can't deny our chemistry.
Jarinya bermain-main di dada kekar milik lelaki itu, sambil tersenyum. Keadaan mereka ketika itu mengingatkannya kepada kejadian di kediaman Uncle Bernard tempoh hari. Mereka berdua di tangkap berpelukan di atas sofa. Benarlah kata Uncle Bernard, mereka pasti akan bertemu lagi sebagai Mrs. Rayne.
Dia tersenyum bahagia.
Dia mengangkat wajahnya dan merenung wajah lelaki itu. Mata biru itu juga sedang merenungnya, sambil jarinya bermain-main rambut yang panjang itu.
"Professor? Is this all real? Or is it just happening inside my head?." Soal Ivy Rose sambil melihat ke dalam mata biru itu.
Lelaki itu ketawa mendengarkan kata-kata dialog di dalam filem Harry Potter itu.
"Of course it is happening inside your head, Harry." Jawab Ian Rayne sambil mencuit hujung hidung gadis itu.
Gadis itu tersenyum apabila mendengar jawapan lelaki itu, lalu memeluk tubuh kekar itu. Dia tidak menyangka, pada akhirnya cintanya berbalas.
"You're my favourite place to go when my mind searches for peace." Bisik Ian Rayne lalu mengucup dahi gadis itu.
Gadis itu merenungnya.
"I want to be your favourite place, when you've a bad day or a good day."
Lelaki itu tersenyum sambil jarinya bermain-main di bibir gadis itu.
"And, hello my baby sugar!."
Mereka berdua saling bertatapan, sehingga hujung hidung mereka saling menyapa.
Seperti janjinya kepada gadis itu, dia perlu memberitahu tentang hubungan mereka berdua kepada Max Rhett. Riak gelisah jelas kelihatan di wajah gadis itu. Ian Rayne memeluk gadis itu.
YOU ARE READING
MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | C
RomanceMengisahkan tentang si gadis berambut warna ginger, Ivy Rose Wyat, 19 tahun dan si mata biru, Ian Rayne Maverick, 35 tahun. Ian Rayne merupakan sahabat baik kepada Max Rhett Wyatt, iaitu abang kepada Ivy Rose. Ian Rayne juga mempunyai seorang anak l...