Limosin putih itu memasuki perkarangan kawasan kediaman mewah itu dan berhenti di hadapan bangunan Maverick's Mansion. Kelihatannya Butler Benjamin dan beberapa orang pembantu sudah pun menunggu ketibaan mereka.
"Welcome home, Tuan Rayne."
"Thank you, Ben." Lelaki itu terus masuk kedalam kediaman itu.
"Welcome home, Tuan Shiloh."
"Thanks Ben!."
Dan orang yang terakhir keluar dari kereta itu adalah Ivy Rose. Gadis itu tersenyum.
"Welcome home, Miss Rose."
"Thank you, Ben."
"How was Volendam Town?."
"Superb! I'm having a good time there. And I'm in love with fresh seafood. I definitely go back there."
Butler Benjamin tersenyum.
"I'm glad that you enjoyed being there. Rest well, Miss Rose."
"Thank you, Ben. See you later." Gadis itu berjalan masuk ke dalam kedalam kediaman itu.
Handbag putih itu dicampak ke atas katil dan kemudian dia berbaring di atas katil itu. Dia ingin mengambil angin di swimming pool sambil membaca.
Gadis itu memakai white silky top Dipadankan dengan casual jeans short pant, rambutnya dibiarkan lepas. Dia membawa buku tulisan Anna Todd yang bertajuk After.
"Hi Miss Rose, do you need anything?."
"Hi Ben. Could you please bring me a glass of tomato juice?."
"Sure. Please wait for a moment."
"Alright."
Dia menyambung membaca buku itu semula. Hardin Scott, a badboy but would change himself just for Tessa Young.
"Wow! Hermione Granger in the house!." Suara garau itu menyapa gegendang telinganya. Dengan cepatnya dia menoleh ke arah suara itu. Lelaki itu dengan santai sedang berdiri di hadapan sliding door itu sambil peluk tubuh.
Ivy Rose tersenyum.
"Hermione taught us that reading can save your life." Balas gadis itu lalu menutup buku itu.
"Don't stop for me."
"No, it's okay. I've read it before."
Dan kemudiannya, Butler Benjamin menghampiri mereka berdua sambil membawa segelas jus tomato yang minta oleh gadis itu.
"Thank you, Ben."
"My pleasure. Do you need anything else, Miss Rose?."
"No, thank you." Butler Benjamin tersenyum.
"Do you need anything, Tuan Rayne?."
"Get me a cup of hot coffee, please."
"Alright, wait for a moment."
Dia memandang ke arah gadis yang sedang menikmati jus tomato itu. Dia melabuhkan punggungnya diatas kerusi sofa di sebelah gadis itu.
"What kind of book did you read just now?."
Gadis itu tersenyum.
"After. A love story between Hardin Scott and Tessa Young. And you can watch them on Netflix. But I prefer the books."
YOU ARE READING
MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | C
Roman d'amourMengisahkan tentang si gadis berambut warna ginger, Ivy Rose Wyat, 19 tahun dan si mata biru, Ian Rayne Maverick, 35 tahun. Ian Rayne merupakan sahabat baik kepada Max Rhett Wyatt, iaitu abang kepada Ivy Rose. Ian Rayne juga mempunyai seorang anak l...