"Ivy!." Jerit suara seorang gadis di belakangnya. Dia pun menoleh ke belakang, kelihatannya Ruby sedang berlari-lari ke arahnya. Dia tersenyum.
Ruby berhenti di hadapannya dengan nafas yang tercungap-cungap.
"Is that your crush? A guy I saw just now."
Ivy Rose angguk kepala dengan malu-malu.
"Wow! Damn he's so hot!."
"Haip! He's mine!." Ivy Rose menepuk lembut bahu temannya itu.
Ruby tersenyum.
"I'm just joking, Ivy."
"Yeah, I know, Ruby." Mereka berdua ketawa lalu melangkah masuk ke university bersama-sama.
...
"Where is the document that I asked, Joshua?." Dia interkom pembantunya itu.
"Give me a second, Tuan Rayne."
Tidak lama kemudian, kedengaran bunyi ketukan pada pintu bilik pejabatnya itu.
"Come in!." Joshua berjalan masuk menuju ke arah mejanya.
"Ini dokumen yang Tuan minta. Ada apa-apa lagi, Tuan Rayne?."
"Hurm macam mana dengan hotel di Volendam Town?."
"Sudah siap sepenuhnya dan Tuan sudah boleh merasmikannya."
"Good. Kita akan rasmikan secepat yang boleh. Next week, perhaps?."
"Sure, I'll make the arrangements." Ian Rayne angguk kepala.
"Thank you and you may go, Joshua." Pembantunya itu angguk kepala dan beredar daripada bilik itu.
The Grand Maverick's Hotel sudah dibina di beberapa bandar di Amsterdam dan yang terbaru dibina di Volendam Town yang terkenal dengan pelabuhan, kegiatan nelayan dan juga makanan laut. Serta dia juga bakal membina sebuah lagi hotel di Finland. Dia tersenyum kerana dapat meneruskan empayar perniagaan keluarganya ini.
Dreaming is the beginning of getting everything we want.
Gadis itu sedang mengemaskan barang-barang ke dalam bag galasnya. Kelas ditamatkan lebih awal hari ini kerana para pensyarah tiba-tiba mesyuarat secara mengejut.
"Boleh balik awal dan tidur! Yeay.. yeay..".
Dengan tiba-tiba Ruba datang menghampiri.
"Ivy, aku nak pergi beli stationery di Magna Plaza. Boleh temankan aku?."
Ivy Rose terus mengerling ke arah jam di pergelangan tangan kirinya. Baru jam 4 petang, masih awal untuk pulang, jadi tak salah jika dia keluar berjalan-jalan sebentar, kan.
"Okay."
"Great!."
"Are you driving today?."
"Yerp!."
Mereka masuk ke dalam perut Black Porsche 911.
"Nice car!."
Ruby tersenyum bangga.
"You should get one too, Ivy. Untuk memudahkan kau pergi ke kelas dan kemana-mana sahaja."
YOU ARE READING
MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | C
RomanceMengisahkan tentang si gadis berambut warna ginger, Ivy Rose Wyat, 19 tahun dan si mata biru, Ian Rayne Maverick, 35 tahun. Ian Rayne merupakan sahabat baik kepada Max Rhett Wyatt, iaitu abang kepada Ivy Rose. Ian Rayne juga mempunyai seorang anak l...