Rolls Royce Phantom hitam itu bergerak laju menuju ke daerah Utrecht, manakala Max Rhett bersama dengan Det. Rowan mengikuti dari belakang. Dan beberapa kereta polis juga ikut mengikuti dengan jarak yang jauh, kerana bimbang akan diketahui oleh Jonathan Maverick.
Tangannya tidak lepas dari menggengam tangan suaminya. Dia terlalu takut, dia tidak ingin kehilangan siapa-siapa lagi. Suaminya memandang wajahnya, dengan senyuman.
"It'll be fine, wife. Don't worry."
"Promise me, you'll be safe."
"Yes, my beautiful wife. When all of this ends, we'll go back to Finland." Isterinya angguk kepala.
"Wife... I-if anything bad happened to me, you must go back to Finland and living there with our kids."
"Husband! Don't say that, please! I couldn't bear to lose anyone. Anyone is mean you, Joshua or even Steve. All of you must be safe! None of us will get hurt. No matter what! Are you listening, Joshua and Steve?!." Soal Ivy Rose dengan lantang kepada kedua pembantu suaminya itu.
"Joshua? Steve?." Soal Ivy Rose semula.
"Yes, Mrs. Rayne. We'll be safe." Ian Rayne tertawa melihat wajah merah isterinya.
"Alright, Mrs. Rayne." Dia tersenyum lalu memeluk tubuh isterinya dengan erat. Mereka berpelukkan disepanjang jalan menuju ke Utrecht itu.
...
"Who is the Jonathan Maverick?." Soal Det. Rowan kepada Max Rhett.
"His step-brother."
"What happened?."
"It's about family, grudges and hatred. He kidnapped my sister 4 years ago. And we thought he was dead. But who's know, he's survived."
Hand phone Max Rhett berbunyi.
"Max, we stick to our plans. Don't come too close to us. Let him think it's only me and Rose come."
"Alright, buddy. Be safe and don't get hurt." Ian Rayne ketawa.
"Alright, my man."
Tidak lama kemudian, mereka tiba di perkarangan kediaman Maverick di daerah Utrecht itu. Beberapa orang-orang suruhan kepada Jonathan Maverick telah menunggu mereka di luar perkarangan kediaman itu.
Jonathan Maverick muncul di hadapan pintu masuk kediaman itu, sambil tersenyum. Ian Rayne dan Ivy Rose keluar dari kereta itu berpegangan tangan.
"Oh, such a lovely couple!." Jonathan Maverick menepuk tangannya sambil tersenyum.
"Congratulations on your wedding. I hope it's not too late to wish it. Please, come in." Dengan langkah yang berhati-hati, mereka berdua memasuki kediaman itu. Disitulah dia diculik 4 tahun yang lepas dan hampir mati lemas di dalam tasik yang berdekatan.
"Where is our daughter?." Soal Ivy Rose.
Lelaki itu tersenyum.
"You know what, sister-in-law."
"I tried to come visit but your bodyguard won't let me in... So I kidnap your daughter, just to say hi to her. After all, she's my niece, right?."
YOU ARE READING
MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | C
RomanceMengisahkan tentang si gadis berambut warna ginger, Ivy Rose Wyat, 19 tahun dan si mata biru, Ian Rayne Maverick, 35 tahun. Ian Rayne merupakan sahabat baik kepada Max Rhett Wyatt, iaitu abang kepada Ivy Rose. Ian Rayne juga mempunyai seorang anak l...