CHAPTER 12 : SHIP.

182 11 2
                                    

Gadis itu tersedar sambil memegang kepalanya. Dia tidak sedar apa yang telah terjadi semalam, namun dia yakin tiada apa-apa yang telah berlaku kepada dirinya kerana pakaiannya tidak bertukar sejak semalam. Dia tersenyum. Hand phone di sebelah di capai, ada message daripada Max Rhett.

"How about opening ceremony last night?."

"It's superb. I did my duty as Wyatt's representative with good manners."

"Really?."

"Yeah, I guess." Dia memandang ke atas, memikirkan jika dia ada berbuat apa-apa kelakuan yang buruk namun dia tidak dapat mengingatinya. Dia memegang kepalanya.

"Are you alright?." Tiba-tiba suara lelaki itu bergema di gegendang telinganya. Dia menoleh ke arah suara itu, kelihatannya lelaki yang memakai black tee itu sedang berdiri bersandar di pintu bilik dengan kedua belah tangannya berada didalam poket seluar.

Lelaki itu sedang merenungnya. Ivy Rose menelan air liurnya.

"Good morning, Brother Ian." Sapanya dengan gembira.

"Good morning, Rose." Gadis itu bangun dan membalas pandangan lelaki itu.

"Good morning, Aunty Rose!." Jerit Isaac Shiloh lalu menerpa ke arahnya dan memeluknya.

"Good morning, Shiloh."

Kanak-kanak lelaki itu menutup hidung dengan jarinya.

"You smelly!." Ivy Rose ketap bibirnya sambil merenung tajam kanak-kanak lelaki itu.

"By the way, what were you doing at the port last night? Luckily, Dad found you before someone else." Bisik kanak-kanak lelaki itu.

"What? Really?." Kanak-kanak lelaki itu angguk kepala.

"Am I too drunk?." Kanak-kanak lelaki itu angguk kepalanya lagi. Lalu dia mengintai lelaki yang masih berdiri peluk tubuh di hadapan pintu biliknya.

"Best of luck, Aunty Rose. Dad is gonna ask you a lot of questions. Be prepared." Kanak-kanak lelaki itu tersenyum.

Gadis itu meraup wajahnya beberapa kali. Entah apa yang perkatakan olehnya ketika itu. Dia sungguh tidak ingat apa-apa. Dan dia perasan pandangan lelaki itu sedikit berlainan berbanding sebelum ini.

"Get ready, we are going downstairs and have a breakfast."

"Alright, Brother Ian." Laju dia turun daripada katil itu dan menuju ke kamar mandi.

Dia suka apabila lelaki itu memandangnya namun dia tidak pasti apakah maksud disebalik pandangan itu. Dan dia ingin tahu apakah yang telah diucapkan ketika dia sedang mabuk. Terasa segar apabila air hangat itu mulai menyentuh tubuhnya.

...

Gadis itu mengenakan pink peplum top dipadankan dengan white trouser. Manakala rambutnya dibuat gaya half bun.

"Be bold. Ginny Weasley taught us that bold is beautiful." Dia tersenyum melihat penampilannya ketika itu. Dengan cepat dia melangkah ke arah pintu bilik dan memulas tombol pintu itu. Kelihatannya mereka bertiga sedang menunggunya bersiap.

"I'm sorry, I'm late." Ucapnya dengan lagak santai.

"The wait was worth it." Jawab Joshua tersenyum apabila melihat penampilan gadis itu. Manakala lelaki bernama Ian Rayne hanya diam sambil merenungnya.

"Aunty Rose, I'm starving!." Adu Isaac Shiloh.

"I'm sorry, Shiloh. Shall we?." Soal Ivy Rose. Entah mengapa dia merasa berdebar-debar pula apabila direnung oleh lelaki itu. Jika lelaki itu sudah mengetahui bahawa dia menyukainya, biarkanlah, dia tidak perlu takut lagi pula dia tidak berbuat salah. Lelaki itu adalah duda dan tidak mempunyai kekasih, jadi dia tidak merampas hak orang lain, kan. Dia menyedapkan hatinya.

MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | CWhere stories live. Discover now