CHAPTER 46 : I ALWAYS WAITING FOR YOU, RAYNE.

463 7 2
                                    

"Good evening Steve and Joshua. I'm glad that you both are safe."

Mereka berdua tersenyum memandang ke arahnya. Dan dia membalas senyuman itu. Dan kemudian, dia mengikuti suaminya di belakang dan menuju ke kamar tidur mereka.

"I'm so glad that you've come back to us, my husband."

Lelaki itu tersenyum tanpa berkata-kata. Hanya memandang ke wajahnya, dengan wajah tersenyum.

"Wife, if something happened to me, stick to our plan. Get out from here and save your life and our kids."

"You're here with me now, I don't fear anything, my husband."

Mereka berdua bertatapan seketika untuk melepaskan kerinduan. Lalu dia memeluk erat tubuh suaminya itu, seakan tidak akan melepaskannya. Suaminya adalah segala-galanya bagi dia.

Tiba-tiba, pintu kamarnya diketuk bertalu-talu. Ivy Rose melepaskan pelukkan lalu bergegas membukanya dan kelihatannya Butler Benjamin berada di hadapan pintu tersebut.

"Mrs. Rayne..." sayu nada suara lelaki tua itu.

"Yes, Ben. What's going on?."

"It's Tuan Rayne....". Ada air mata yang merembes keluar dan mengalir ke pipi itu.

"Why, Ben?."

"Come and follow me."

"Wait, I'll tell Rayne about this.. Rayne... Rayne..." Tatkala dia menoleh, kelibat suaminya itu tiba-tiba sahaja menghilang dari pandangan matanya. Kemudian dia berjalan ke arah kamar mandi, mungkin suaminya berada disitu, untuk membersihkan dirinya.

"It's so weird, Ben. Rayne is here with me just now." Butler Benjamin menatap sayu wajah wanita di hadapannya.

Berita yang ingin disampaikan pasti akan membuatkan wanita ini terkejut dan tidak akan dapat menerima kenyataannya. Namun dia tetap harus memberitahu.

Mereka tiba di sebuah sungai. Kelihatannya, pihak berkuasa sudah pun berada di situ.

Dia bergegas berlari ke arah kumpulan orang ramai itu, tanpa menghiraukan hujan yang renyai-renyai itu.

"Let me through!." Jerit Ivy Rose di tengah khalayak ramai apabila mendapat berita tentang penemuan kereta suaminya.

Dia berlari ke arah kereta yang baru sahaja dinaikkan dari sungai itu dan kelihatannya ada 3 mayat yang sedang di bawa keluar dari kereta black Roll Royce Phantom itu dan salah satunya adalah mayat lelaki yang dicintainya.

"No!! Rayne!!." Dia menjerit apabila dia melihat tubuh kaku itu.

Mayat Ian Rayne dijumpai bersama-sama dengan Steve dan juga Joshua. Mereka bertiga telah ditembak di kepala dan dimasukkan ke dalam kereta sebelum kereta itu dihumban ke dalam sungai.

"Rayne!!!!!." Jerit Ivy Rose sambil menggoyangkan tubuh kaku itu.

"Wake up, husband! I'm here, now! Please wake up, please!." Max Rhett memeluk tubuh adiknya itu, sambil menatap ke arah tubuh kaku kebiruan yang sedang terbaring itu.

"NO!!! ARGHHHHHHH NO!!! RAYNE!!!." Ivy Rose menjerit dengan lantang.

"Max.."

"Yes."

"Umphhh.. If anything bad happens to me, please take care of my family. And take them to Finland."

"Nonsense?!."

Ian Rayne tertawa.

"Promise me?."

"Damn! Don't talk shit. You'll be fine and nobody will get hurt."

MRS. RAYNE : LADY ROSE KESAYANGAN TUAN RAYNE | CWhere stories live. Discover now