– Három szabály van a ma estével kapcsolatban – közölte Zoé, miután megérkeztem. Nem hiszem, hogy meglepő, de azért elárulom, hogy én voltam az utolsó. – Nincs semmi ijesztő, horror film vagy hasonló. A suliról sem ejtünk szót. Minden pasit az ajtón kívül tudunk, vagyis szó sem eshet semmilyen fiúról. Ez egy csajos este. És a ház maradjon egyben.
– Zoé! Felelsz vagy mersz? – kérdeztem.
– Merek – vágta rá.
– Vegyél fel minden ruhát kifordítva – olvastam fel furán a feladatot.
– Mi? – értetlenkedett, mire megismételtem.
– Anyám – forgatta a szemét, miközben teljesítette a feladatot.
– Rebeka? – nézett a lányra.
– Felelek.
– Ki árulná el a másikat? Mégis milyen hülye kérdések ezek? – hitetlenkedett.
– Került már valaki kórházba miattad? – tett fel egy másik kérdést, mire kellemetlen érzés fogott el.
– Nem – rázta a fejét, majd viccelődve hozzátette: – Még nem.
– Kivel randiznál a legszívesebben a szobában levők közül? – kérdezte tőlem Rebeka, miután mondtam, hogy felelek. Felemeltem a telóm.
– Ő nem fog felpofozni, vagy hozzám vágni semmit, ha mondok valamit, ami nem tetszik neki – mondtam, mire három párna repült felém. – Ezt mondom! Mariann, felelsz vagy mersz? – A felelést választotta. Igencsak meglepődtem, hogy egy egész normális kérdést kapott.
– Melyiket szeretnéd jobban: megváltoztatni a múltat vagy a jövőbe látni?
– A jövőbe látni – válaszolt habozás nélkül.
– Miért? – kérdeztem, mert engem meglepett az azonnali válasz. – Nem a feladat része, csak érdekel.
– Filmekből megtanultam, hogy nem jó a múlttal babrálni. Nekem a jelenem jó úgy, ahogy van.
– Mégis mikor néztél te ilyen filmet? – csodálkozott Rebeka.
– Ne tudd meg, mire rá nem vesz az unalom! – szóltam bele, mire Mariann egyetértően bólintott, majd kérdezett.
– Már megint én? Legközelebb ne a gép döntsön – javasoltam. – Merek.
– Egyél meg egy kanál mustárt – mondta vigyorogva. Megszívta, mert szeretem a mustárt.
– Ez nem fair! Lív állandóan jó feladatot kap! – duzzogott Mariann.
– Inkább testhezállót – javítottam ki. Úgy éreztem, ez a szó megfelelőbb.Kb. fél óra múlva Zoé idegesen az ágyára dobta a telóm.
– Nekem elegem van a hülye kérdésekből! Én még soha? – javasolta.
– Nem iszom alkoholt! – vágtam rá azonnal.
– Citromlével gondoltam – nyugtatott meg. Ja, az úgy más.
Miután behozta a poharakat és a citromlevet, elővette a telóját, és felolvasta az első állítást.
– Soha nem voltam féltékeny a legjobb barátomra. – Asszem, szomjas maradok. De ha így halad, mindannyian.
– Soha nem voltam még egy nap alatt több randin. – Mondom én.
– Ez komoly? – kérdeztem, mikor Mariann és Zoé is kortyolt a citromléből.
– Ne ítélkezz. Soha nem voltam még olyan partin, ahová rendőrséget hívtak volna. Rebeka, igyál csak! – utasította Zoé. – Tavalyi farsang!
– Az nem számít!
– Dehogyis nem! Igyál! – kötötte az ebet a karóhoz, mire Rebeka kénytelen-kelletlen kortyolt a citromléből.
– Soha nem szöktem el az osztályból.Korai volt az örömöm.
– Na, Lív mégsem olyan ártatlan, mint hittük – konstatálta örömmel Mariann.
– Ez komoly? – ismételtem meg a néhány perccel korábbi kérdésem. Merthogy ezúttal csak én ittam. – Ti se ítélkezzetek.
– Ugyan – legyintett mosolyogva Zoé. – Soha nem voltak hamis barátaim.Az első alkalom, hogy mind ittunk. Némán megegyeztünk, hogy nem kérdezünk senkitől semmit.
Zoé felolvasta a következő állítást.
– Soha nem csókoltam meg valakit, akinek kapcsolata volt. Miféle hülyeség ez? Ha velem járt, jó hogy megcsókoltam!
– A szabályok értelmében innotok kell.– Élveztem, hogy ebből most kimaradok.
– De akkor neked is! – vágta rá Zoé. Megráztam a fejem. – Nem hogy kapcsolatom nem volt még, csókom sem.
– Ezt nem hiszem el!
– Bocs, Lív, de egyet kell értenem Zoéval – szólt hozzá Rebeka. – Könyörgöm, még én is csókolóztam már!
– Pedig... – ráztam a fejem ismét, majd vállvonogatva hozzátettem: – Nem volt kivel.
– De lehetett volna – jelentette ki Mariann. A döbbenettől pislogni is elfelejtettem. – Most mi van? – kérdezte nevetve, tekintetem láttán. – A hozzád hasonló lányok néha úgy kosaraznak ki szerencsétleneket, hogy fel se tűnik nektek. Ne mondjátok, hogy nektek nem volt ilyen sulitársatok! – pillantott a másik két lányra hitetlenkedve.
– Nem tudom, nem érdekel – legyintett Rebeka. – De akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba. Hogy nem volt? Nem akartad, hogy legyen, vagy...? – nézett rám kérdőn.Hetedikben volt két srác, akik folyamatosan azt magyarázták, hogy tetszem nekik. De egyrészt, nekem nem tetszettek. Másrészt, nem tudtam, hogy komolyan beszélnek-e, vagy csak szívatnak, merthogy én voltam az új lány. Kismillió alkalommal meg is kaptam, hogy „ne kéressem már magam".
– Szóval? – kérdezte Rebeka, mire szemforgatva belekezdtem.
– Én nem értelek, komolyan – rázta a fejét Mariann, miután elmeséltem nekik. – Miért nem használtad ki őket?
– Mert ő aranyos, nem aljas – válaszolt Zoé.
– Én sem vagyok aljas. De ha a fiúknak tényleg tetszett – és miért ne tetszett volna? –, akkor nyugodtan belemehetett volna a játszmába. Boldoggá tette volna őket. Ez nem aljasság.
– Hagyjuk! – szóltam. – Nem csókolóztam még, és pont. – Reméltem, hogy tényleg lezárhatjuk a témát. Szerencsémre még Mariann annyit mondott, hogy ő akkor sem érti a logikámat, és ezzel lezártuk a „Lívia még nem csókolózott" - dolgot.
– Igyunk arra, hogy milyen szar szinglinek lenni – kortyolt egyet Zoé a citromléből. Csak tudnám, miért...
– 14 éve 6 hónapja 25 napja és majdnem 20 órája szingli vagyok – néztem az órámra. – És még élek. Tehát nem halálos a szingliség. És mint tudjuk, ami nem öl meg, az megerősít.
– De ha a pasizás a drogod, mint ennek a kettőnek – biccentett Rebeka Zoé és Mariann felé –, akkor komoly elvonási tünetekkel járhat a szingliség.
– A koffein is drog – nézett rám Zoé.
– De az legális!
– Miért? A pasizás nem az? – kérdezte, de ha akartam volna, akkor sem tudtam volna válaszolni, mert tök komolyan hozzátette: – Egyébként ha egy picit nyitottabb lennél, elég sok pasi bolondulna érted.
– Mi van? – kérdeztem baromi értelmesen.
– Ahogy mondom. Elég sok fiú szereti a szép, aranyos lányokat. Akiket lehet "védelmezni".
– Ez nem elég, hogy hülyeség, de még szexista is. És nem azt mondtad, hogy a pasikat kint hagyjuk? – emlékeztettem.
– Én házam, én szabályaim.
– Soha nem hazudtam, mikor ezt a játékot játszottam – térített vissza minket Mariann. Miután egyikünk sem ivott, mondta a következőt. – Soha nem juttattam kórházba senkit. – Ekkor szegtem meg a szabályt. Nem ittam, pedig kellett volna. Viszont ha iszok, az kérdésekhez vezet, amiket nem akarok megválaszolni.
A múltban csináltam dolgokat, amikre nem vagyok büszke, és amiket magammal viszek a sírba is.– Amúgy, Zoé – kezdtem, miközben a haját fontam. – Most mi van veletek? – Mármint?
– Veled és Lóránttal – magyaráztam.
– Tényleg – kapta fel a fejét Mariann. – Végül nem is mondtál semmit.Rebeka azonban zavartalanul folytatta Mariann körmének a festését.
– Hát... Újra együtt vagyunk – bökte ki, mire Mariann elkezdett sikoltozni. Én ennél halkabban örültem nekik. Rebeka meg valószínűleg már tudta egy ideje.
– Gratulálok! – mosolyogtam.
– Köszi. De megmondtam, hogy minden pasit az ajtón kívül tudunk.
– De ha már szóba került – nézett rám Mariann. Tudtam, mit akar – legalábbis, hogy kivel kapcsolatos.
– Ne gyere Marcival! Csak barátok vagyunk!
– Ugyan – nevetett Zoé. – Mindenki tudja, hogy nincs fiú-lány barátság. Az egyik fél mindig többet érez. Néha mindkettő.
– Egy, nem tudom fonni a hajad, ha közben rázkódsz. Kettő, már az általánosítás is hülyeség. Három, még ha igaz is lenne, amit mondasz, a kivétel erősíti a szabályt. Négy, nem azt mondtad, hogy ne beszéljünk fiúkról, mert ez egy csajos este? Öt, nem azt mondtátok múlt héten, hogy szakítottatok, de barátok maradtatok?
– Igen, de én soha nem úgy gondoltam rá, mint egy barátra.
– A második és a harmadik pontod kicsit... – kezdte Rebeka – üti egymást, nem?
– Mi volt a tavalyi farsangotokon? – tereltem a témát.
– Verekedés – válaszolt Zoé kis idő múlva. – De erősen kétlem, hogy akarsz ennél többet tudni.
YOU ARE READING
Pokoli Gimi (vagy mégsem?)
Teen FictionA történetben trágár szavak szerepelhetnek! Figyelem! Esetleges agykárosodásért, az idegrendszer kikészüléséért, bármilyen fizikai vagy mentális kárért, amit a történet okoz, NEM vállalok felelősséget! Gimnázium. Mindenkinek mást jelent. Valakinek...