[الفصل السابع]

237 4 0
                                    

[صغيرة في عالم المافيا] 

[الفصل السابع] 

___________________________________

: "هننفذ المهمة دلوقتي." 

"قال مالك بجديه ثم اغلق الهاتف دون ان يستمع إلي رده و زفر سليم بحده"

نظر إلي جميلة الصامته و قال ببسمه صغيرة و هو يمسح علي خصلات شعرها برفق: "هروح اعمل مشوار علي السريع كده و هرجع، متخرجيش من الاوضة الا في الضرورة، تمام." 

تحدثت جميلة بهدوء: "هتتأخر؟؟؟." 

ضحك سليم بخفة و هتف: "شوف مين اللي كان بيتكلم من شويه و عايزني ابعد عنه." 

نفخت خديها بلطافه و قالت بتذمر: "خلاص امشي و مترجعش تاني.. رخم." 

"ثم مددت جسدها و هي تمتم بكلمات متذمره، ابتسم سليم بخفوت عليها"

جذب الغطاء عليها و انحني ليقول بجانب اذنيها: "عندي ليكي هديه لو كل حاجه تمت."

تثأوبت بنعاس و قالت: "طيب." 

: "انتي هتنامي فعلا؟!!!."

"قال سليم بأستغراب و همهمت بنعم ثم دخلت في ثبات عميق سريعا، ابتسم سليم بهدوء ثم طبع قبله حانيه علي رأسها و خرج من الغرفة بأكملها، و بمجرد خروجه تحولت ملامحه الي ملامح متحدة مخيفة" 

تحدث سليم بجديه وهو ينزل ادراج السلم: "مهمة اي اللي بتتكلمو عنها دي و انا معرفش بتفاصيلها؟!."  

رد يونس دخل من باب القصر قائلا ببروده المعتاد: "مش لازم تعرف حاجه عن تفاصيلها... كل اللي عليك انك تنضم لينا من غير كلام كتير." 

تحدث سليم بحده: "وعايزني انضم ازاي من غير ما اعرف اي حاجه.. دي مش طريقتنا و لا يكنش دا عقابي و أنا مش واخد بالي." 

رد مالك ببرود: "دا مش مهم دلوقتي.. المهم عايز تنضم لينا و لا لا يا سليم... ياريت تقولنا علي قرارك." 

سليم بغضب: "أنا مش عارف انتو ليه زعلانين اوي كده؟!.. مين اللي المفروض يزعل؟!.. مش انا؟!.. مش المتخلف دا هو اللي خرج جميلة من غير ما يرجعلي و هربت منه بكل سهولة و اتخطفت و لولا اني عرفت اوصلها في الوقت المناسب.. معرفش كان ممكن يحصلها اي." 

رد مالك بغضب شديد: "و اهي رجعت من غير خدش صغير و مفيهاش حاجه، عشان كده مفيش داعي أبداً لغضبك الاوفر دا."

سليم يكاد يجن و لا يصدق من تصرفاتهم وتحدث تلك المره يوسف بجديه: "مالك اعتقد ان سليم معاه حق المره دي." 

رد مالك: "متدخلش يا يوسف انا مسمحتش تتكلم." 

صمت يوسف بملامح منزعجه و قال مالك بصرامه: "

 خلينا نقوم بالمهمه دي من غير اخطاء."

"ثم تحرك نحو الخارج و اتبعه يونس و حمزة، رتب يوسف علي كتف سليم بهدوء ثم اتبعهم"

صغيرة في عالم المافياحيث تعيش القصص. اكتشف الآن