[الفصل الثامن]

209 4 0
                                    

[صغيرة في عالم المافيا] 

[الفصل الثامن] 

______________________________________

"في منتصف الليل دخل سليم غرفة جميلة و هو يحمل صندوق صغير في يده" 

"نظر تجاه الفراش لم يجدها ليعقد حاجبيه بأستغراب، إلي أين ذهبت"

"سمع صوت منخفض وراء الاريكة، ابتسم بجانبيه و ترك الصندوق علي المكتب الصغير، ثم تقدم نحوها بخطوات هادئة" 

"وجدها تجلس علي الارضية تعبث بالدميه خاصتها، جثي علي ركبتيه امامها و لكنها لم تعطي اي اهتمام له" 

تحدث سليم ببسمه صغيرة: "اخبارك اي." 

نظرت له بملامح عابسه لطيفه فضحك بخفة قائلا: "اي مالك مبوزه كده ليه؟!."  

ردت جميلة بتذمر لطيف: "انت روحت فين و سيبتني هنا لوحدي؟!." 

تحدث سليم ببسمه هادئة بعدما عقد ذارعيه: "كان عندي شغل و بعد ما خلصته جبتلك هديه." 

توسعت اعين جميلة بذهول قائلا: "بجد؟!.." 

اومأ سليم بخفة لتتمسك بذراعه قائله بحماس شديد: "طب فين هي بقي؟؟." 

ضحك سليم بخفوت و نهض و مد كفه لها قائلا: "تعالي معايا." 

"نظرت له و إلي كفه ثم مدت كفها بداخل كفه ليجعلها تنهض و لم يترك كفها" 

تقدم نحو الصندوق قائلا: " هديتك اهي ." 

ابتسمت جميلة باتساع ثم حاولت ترك كفه لكنه متشبث بها و قالت جميلة: "سيبني عشان اشوفها." 

"ترك كفها بهدوء و علي وجهه ابتسامة ، امسكت جميلة بالصندوق و قامت بفتحه و شهقت بعنف بسبب الهديه*

:" عجبتك؟؟. "

"قال سليم و هو منتظر رده فعلها، مدت جميلة ذراعيها داخل الصندوق و حملت الجرو الصغير "

قالت جميلة ببسمه سعيدة: "طبعا عجبتني، دا حيواني المفضل، انا بجد مبسوطة اوي، بجد شكرا ليك جدا يا.. يا بطلي." 

ابتسم سليم برضا و قالت جميلة بنبره لطيفه و هي تتحدث مع الجرو: "ازيك عامل اي، أنا اسمي جميلة." 

سليم: "هتسميه اي؟؟."

ردت جميلة ببسمه لطيفة: "و علشان هو اول كلب يجيلي في حياتي هسميه سليم اي رأيك؟؟ حلو اوي ان يكون علي اسمك." 

تحدث سليم باستنكار: "بتسمي الكلب علي اسمي!!." 

ضحكت جميلة بصوت عالي قائله: "طيب طيب خلاص متزعلش، هسميه روكي، مش حلو؟!." 

ابتسم سليم بهدوء قائلا: "حلو." 

نظرت إلي الجرو قائله ببسمه لطيفة: "ازيك يا روكي، سلم علي جدك سليم."

صغيرة في عالم المافياحيث تعيش القصص. اكتشف الآن