[صغيرة في عالم المافيا]
[الفصل الثاني]
___________________________________
"بدي علامات الاستغراب علي وجهه لينهض و ينوي التوجه إلي الخارج "
تحدث مالك بتساؤل:'رايح فين يا سليم؟؟؟. "
سليم: "هتكلم في التليفون."
ابتسم مالك بخبث و قال: "الموضوع فيه بنت؟!."
سليم بسخرية: "دي خالتي علي فكره."
مالك: "تمام."
"تجاهله ليذهب إلي الخارج حتي يستطيع التحدث بهدوء، ثواني و جاء صوت خالته الجدي"
: "سليم أنا لازم اقابلك حالا... الموضوع يخص بنتي الوحيدة."
____________________________________
: "أنا رجعت."
"قال شخص بينما يدخل منزله و جائت فتاة في عمر الخامسة و العشرون بابتسامة هادئة نحوه "
حاوطت عنقه بيديها قائله: "يومك مشي ازاي انهارده يا ماهر."
تحدث ماهر و هو يحاوط خصر زوجته و قال ببسمه هادئة: "اليوم انهارده كان طويل شويه بسبب الشغل الكتير اللي كان عندنا."
الفتاة:"و هما المجرمين طلعو عين جوزي في التحقيق. "
ضحك ماهر بخفوت لتظهر غمازتيه و قال: "لا الموضوع مش كده... بس انا اللي طلعت عينيهم في التحقيق... و زي ما انتي عارفة انا ظابط في شغلي مش بهزر."
ابتسمت الفتاة بحب و قالت: "عارفة انك في شغلك مش بتهزر و انك من احسن الظباط اللي موجودة و افضل زوج و حبيب في العالم دا كله."
ماهر: "انتي اللي احسن و افضل بنت و زوجه شوفتها في حياتي.. يا غزل."
عانقته غزل و قالت ببسمه حب: "اصغر كلمه منك بتكمل يومي و بتحليه يا حبييي."
ماهر بتأثر: "اه علي حبيبي اللي بتخرج من بوقك زي العسل دي."
ضحكت غزل بخفوت و ابتعد عنه قليلا و قالت:"طب الأكل علي فكره جاهز..روح بس غير هدومك. "
ماهر: "حاضر يا ست البنات."
"دخل ماهر غرفته و ذهبت غزل إلي المطبخ، بدل ماهر ملابسه و جلس علي الفراش، جلب ملف من حقيبته و ارتدي نظارته الطبية حتي يستطيع ان يقرا جيدا"
: "ملف قضيه جديد."
قال بجديه وهو يتفحص الملف: "خلينا نشوف المجرم مين المرداي؟."
: "شكلها عصابة كبيرة اوي."
: "اي دا؟؟!!!."
: "محاولة القبض علي المجرم مالك الشافعي و عصابته المكونه من خمسه مجرمين و بعض التوابع لهم التي لا حصر لها."
أنت تقرأ
صغيرة في عالم المافيا
De Todoمقدمه: " 'ضابط ماهر يحصل علي ملف قضية جديدة و لكن قضيته هذه المره القبض علي أشهر مافيا في العالم و لحسن الصدف تكون اعضائها الذين كانوا اصدقائه المقربين في الماضي و أيضا ابناء اعمامه،فهم من عائلة واحدة عائلة الشافعي، فهل يستطيع فعلها!؟ أم لا؟!..' ...