13

4 0 0
                                    

''İlk kar yağdığı gün Nil'e teklif edecektim.''

ATAHAN

Ehad'ın evindeyim. Dördüncü derse girmeden önce Ehad aramış ve evine davet etmişti. Bir tehdit değildi. Ehad sadece ricada bulunmuştu. Kabul ettim. Öğleden sonra dersimiz bittiğinde Nil'e yeni sevgilimle buluşacağımı söyleyip Ehad'ın öğrenci evine geldim ve şimdi karşısında oturuyordum.

''Neden beni çağırdın?''

''Çok önemli bir iş yapacağız. Yardım etmen gerekiyor.''

''Ne yardımı? Ne çeviriyorsun yine Ehad?'' Ehad bir hafta önce değişmişti. Yeni gelen kız Peri sayesinde artık Ehad'ı tanıyamıyorduk. Bize iyi davranıyordu. Hem de çok iyi. Gördüğünde selam veriyor, derslerin çoğuna girmese bile gün içinde mutlaka okula uğruyor, kavga çıkarmıyor, hiçbir hocaya karşı gelmiyor ve Peri'nin olduğu ortamda sürekli gülümsüyordu. Bize jelibon bile almıştı. Neler oluyordu? Şimdiden Ehad'ın sert ifadesini özlemiştim. Sürekli mutlu dolanan bu serseri sinirlerimi bozuyordu.

''Birini daha bekliyoruz. O da gelsin, anlatacağım.''

''Kimi?'' Ehad soruma cevap veremeden kapı çaldı.

''Kapıya bakar mısın? Arkadaşım!'' Dedi Ehad. Ne zamandan beri Ehad'ın arkadaşı olduğumu bilmiyordum. Ama kalkıp kapıyı açtım. Zile basan kişi Nil'di.

''Senin ne işin var burada?''

''Ehad çağırdı.''

''Manyak mısın kızım? Dön evine.''

''Sen ne geziyorsun? Kızı Ehad'ın evine mi attın Ata?'' Cevap vermek üzereydim ki, Ehad beni susturdu.

''Kapıda ne yapıyorsunuz? Komşular eve sürekli kız attığımız için şikâyetçi zaten, çabuk girin içeri. Görmesinler!'' Dedi Ehad.

''Olmaz bir bekâr evinde ne işi var Nil'in. Dışarı çıkalım, kafeye gidelim. Ne konuşacaksak orda konuşalım.'' Desem de boş. Ehad çoktan Nil'i kolundan tutup içeri çekmişti. Kapıyı kapatmam için bana işaret ediyordu.

''Bekâr evi değil, öğrenci evi burası.'' Dedi Ehad.

''Olmaz, sen dışarı!'' Dedim ve Nil'i  dışarıya iteleyip, kapıyı yüzüne kapattım. Ehad zorla kapıyı açtırıp, Nil'i tekrar içeri aldı.

''Biri kovuyor, biri alıyor. Kafayı mı yediniz?'' Dedi Nil. Artık içerdeydi. Utanmaz salona kadar girmişti. Kızgınlıkla söylendim.

''Ehad'ın evine geldiğine inanamıyorum. Hadi diyelim geldin, içeri neden giriyorsun?''

''Eğer ona yardım edersem bir daha benimle uğraşmayacağına söz verdi.'' Dedi Nil.

''Ne hakkında yardım edeceksin?''

''Bilmem, sahi Ehad ne iş çeviriyorsun?'' Dedi Nil.

''İş çevireceğini bildiğin halde neden geliyorsun?''

''Ya sana ne! Göze aldım ve geldim.'' Dedi Nil.

''Hey hey çok tatlısınız ama bölmek zorundayım. Bir haftadır ikinizden birine zarar verdim mi? En ufak kötü bakış attım mı?'' Dedi Ehad.

''Hayır. Hasta falan mısın sen?''

''Aç gözünü biraz. Peri geldiğinden beri Ehad herkese iyi davranıyor. Bir anda şeytanlıktan melekliğe terfi etti.'' Dedi Nil.

''Âşık mı oldun kıza?''

''Hep âşıktım. Önceden de. Sonrasında da... Sizde onun bana âşık olması için yardım edeceksiniz.'' Dedi Ehad.

BeşHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin