This chapter collaborate with Obsessive Of Her story by QQuueena .
Additional characters (from Obsessive Of Her)
- Tengku Issac Alessandro
- Nur Iyina AuroraHappy reading.
______________
"ASSALAMUALAIKUM, Damianos Veilo!" laung Tengku Issac Alessandro dari belakang. Dia tahu ahli Damianos Veilo kebanyakkan bukan Islam tetapi dia sengaja memberi salam.
"Waalaikumussalam, wahai penyerang!" jawab Leonathan lalu membuat hand shake bersama dengan Issac.
"Penyerang kau panggil aku?" Issac mengangkat keningnya sebelum ketawa.
Mereka berdamai seketika. Kemudian Issac teringat akan sesuatu.
"Ha! Aku dengar kau sekumpulan dengan Evan. Aku nak jumpa dia. Bincang tentang IA's Heir. Kau tahu kan dia sudah melakukan perjanjian?"
Evan telah melakukan satu perjanjian kepada kumpulan Heir pada dua tahun yang lepas. Perjanjian collaboration antara Harvens dan IA.
"Evan? He's at the office," jawab Leonathan malas-malasan.
Farrel, Felix dan Rendy berjalan mendekati Issac.
"Kau masih hidup rupanya," seloroh Rendy.
"Mestilah masih hidup. Kenapa? Cemburu ke tengok aku bernafas?" seloroh Tengku Issac kembali.
"Tak adanya aku nak cemburu. Aku pun masih bernafas ni," jawab Rendy.
Farrel hanya melihat gelagat mereka.
"Captain Farrel." Issac tabik hormat kepada Farrel.
Farrel tergelak kecil lalu membalas tabik Issac.
"Aku dengar kau dengan Evan buat collaboration. Betul ke?" soal Farrel yang ingin memanjangkan perbualan mereka.
"Betul. Lepas aku main dengan kau orang ni, aku nak pergi jumpa dia."
"Target berapa goal?" Soalan ini kerap disoal oleh Leonathan sebelum permainan mereka mula.
"Target lima goal la," jawab Issac dengan yakin.
"Kau jangan main-main, Issac. Hari ini aku jemput pemain pro. Tak silap aku, masa sekolah menengah dia orang sampai peringkat negeri," sampuk Farrel.
"Dah engkau nak jemput pemain pro ni apa hal?"
"Saja nak tengok sampai mana Damianos Veilo boleh lawan."
"Jangan risau la, Issac. Our keeper doesn't let them win easily." Serentak dengan itu, Farrel memandang wajah Felix.
"We'll see," salah seorang daripada pasukan lawan mereka menghadiahkan senyuman sinis pada mereka.
FELIX senyum puas. Manakala ahli Damianos Veilo yang lain sedang berjalan menuju ke arah jaring gol.
"Terbaik la kau," puji Leonathan.
"Kau orang lagi hebat. Enam gol," jawab Felix.
"Target gol kita tadi..."
"... berapa eh?" soal Rendy.
Orang pelupa macam inilah.
"Lima, Rendy sayang," sengaja Leonathan tekan perkataan sayang.
"Astaghfirullahalazim," ucap Issac. Terkedu apabila mendengar sebaris ayat daripada Leonathan itu.
YOU ARE READING
My Precious Love
Romance[ON GOING | IN EDITING | SLOW UPDATE] - Evan Harrison & Elyvia Nerissa - Start: 27/12/2023 (prolog) Fully release: 1/1/2024 Finish: - WARNING! ❌ NO PLAGIARISME ALLOWED ! ⚠️ MOST OF THE CHARACTERS ARE NON MUSLIM ! ⚠️ CARA PENULISAN YANG SANTAI ...