Capitolul 1

184 2 1
                                    

— Jom, unde vrei să pun antichitățile și cuferele din casa mare?

Dialectul nordic mi-a atras atenția din conturul meu grosier. L-am abordat pe Tan, tâmplarul șef local din Chiang Mai, subcontractantul care lucra pentru compania mea, unde eram arhitect desemnat.

— Depozitul este încă plin?

— Nu, domnule, dar nu sunt sigur dacă lucrurile din portbagaj sunt valoroase. Dacă constructorii le strica, mă îndoiesc că vor putea plăti doamnei înapoi.

-Ce este înăuntru? Lasă-mă să arunc o privire.

Mi-am închis caietul de schițe, am părăsit pavilionul de pe malul oceanului și am mers pe poteca de laterită prin gazonul proaspăt udat.

Vântul cald a suflat ușor, aducând cu el aroma plăcută de Lantoms care mi-a ajuns la nas.

Florile albe căzuseră pe iarbă, puncte mici pe iarba verde strălucitor. M-am întins și am luat unul, apoi i-am mirosit parfumul și l-am scăpat în buzunarul cămășii. Dacă ar fi fost mai devreme, florile ar fi fost plantate în temple, nu în reședințe, deoarece sensul de plantat în temple, nu în reședințe, deoarece semnificația numelui său era de rău augur, indicând mizerie. Cu toate acestea, după ce numele s-a schimbat în „Leelawadee " starea ei s-a îmbunătățit rapid.

Câteva sute de copaci au crescut la cinci mii, devenind planta populară care decorează curțile din față și din spate, inclusiv stațiunile din Thailanda.

Această casă a fost o excepție, deoarece proprietarul anterior cultivase copacii cu mult timp în urmă. Nu era sigur dacă era prea progresist pentru a accepta vechile credințe sau dacă era atât de zdrobit și nefericit încât a umplut curtea din spate cu Lantoms ca suvenir.

De la pavilionul de pe malul mării al lui Lantoms și de-a lungul gazonului spațios, se deschidea spre casa enormă veche, care probabil avea o sută de ani. Clădirea cu două etaje a fost construită într-un stil Manila amestecat cu arhitectura colonială.

Primul etaj avea pereți de cărămidă pictați în beton, curbați într-o succesiune de arcade albe. dispuse uniform deasupra drumurilor. Ultimul etaj era din lemn de tec aproape negru, acoperișurile erau înclinate și cu frontoane. Proprietarii trebuie să fi fost bogați de când strămoșii lor pentru a deține o astfel de proprietate cu o casă mare învecinată cu râul Ping.

Am trecut pe sub arcadă și am urcat scările spre balconul mare care trecea pe ambele părți ale casei sub umbra acoperișului de protecție. Vopselele de pe stâlpii de lemn și balustrada gravată s-au dezlipit din cauza bătrâneții, dar lemnul a ținut ferm. Două trunchiuri groase și grele stăteau pe podeaua balconului, flancate de un constructor care aștepta o comandă despre ce să facă cu ele.

-Să vedem ce este înăuntru. Dacă este aur, ne putem reține? am glumit când m-am apropiat.

Mi-am desprins brelocul mare de la talie. Marele proprietar al casei mi-a lăsat toate cheile în caz că aveam nevoie de ele. Inelul conținea o cheie a casei, chei de cameră și chei mici pentru dulapuri și sertare. Le-am încercat pe fiecare până l-am găsit pe cel potrivit. Am deschis portbagajul și am fost surprins pentru că era format din teancuri îngrijite de fotografii înrămate, fiecare învelită în pânză de parcă ar fi fost prețuite de proprietar. Am deschis celălalt cufăr și era și plin de fotografii înrămate, dar era și un recipient gros, de lemn închis, de mărimea unei cutii de șervețele. Capacul era curbat și închis ermetic. L-am ridicat și am încercat să o fac să funcționeze cu cheile, dar niciuna nu a funcționat.

Mi-am întors cutia mică de lemn în portbagaj și am prins brelocul la curea mea înainte de a revizui cu atenție fotografiile una câte una.

-Hmm...? Toate acestea sunt desene în creion.

Dulcele miros de dragoste🩵Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum