Capitolul special 1: Khun-Yai

32 1 1
                                    


[Pregătiți cutia de șervețele pentru acest capitol]

-Unchiule, Louis și Alex se încurcă din nou cu Nu-Dao”.

O voce ascuțită a unei fetițe de cinci ani cântă în timp ce urcă treptele în picioare către unchiul ei, care stă pe un scaun pentru oaspeți pe platforma înălțată, la umbra ramurilor răspândite peste balconul mare de lemn.

Zgomotele batjocoritoare se aude din gazonul de dedesubt. Băieții gemeni cu trăsături caucaziene îi sufla cu răutate surorii lor o zmeură înainte de a fuge în spatele casei cu doica lor obosită în cârpă.

-Ce au facut? întreabă vocea rezonantă și profundă a proprietarului casei. Este un bărbat înalt, cu un caracter nobil, care stă alături de o altă fată bine comportată.

-Khun-Yai , mângâie capul celei mai mici nepoate a lui în adorație când ea intră și îl îmbrățișează pe talie. Nu a ajuns la patruzeci de ani, dar trebuie să fie „unchiul Yai” pentru cei patru nepoți ai săi: Louis, Alex, Ueam Duean și Ueam Dao. Ei sunt descendenții Gp. Căpitanul Keerati Palatip, sau „Khun-Lek”, singurul său frate. Soția lui a rămas însărcinată la câteva luni după ce s-a născut copilul anterior. În plus, fiii lor mai mari sunt gemeni. Khun-Yai se uită în jos la fața mică cu trăsături mai caucaziene decât thailandeze. O face pe fata să semene cu o păpușă. Soția fratelui său este o femeie britanică. S-au căsătorit în timp ce Khun-Lek a studiat în Anglia.

-Mi-au furat păpușa ,ea vorbește prin buzele ei drăguțe și mici. Deși vorbește perfect thailandeză, accentul ei este puțin dezactivat, ceea ce arată că a fost crescută într-o țară străină sau folosește adesea o limbă străină. Cealaltă fată care citește o carte în apropiere oftează supărată.

-Te joci în continuare cu ei, deși știi că le place să se încurce cu tine. Când plângi și vii la unchiul Yai, nu fac decât să se distreze și mai mult.





Khun-Yai zâmbește. Cele două nepoate ale lui pot arăta asemănătoare, dar cea mai în vârstă, Ueam Duean, posedă mai multe trăsături thailandeze. Fața ei este ascuțită și drăguță, iar manierele ei sunt mai degrabă „mândre” ca bunicii ei. Ea nu este obraznică și energică ca majoritatea copiilor pe jumătate europeni din Thailanda.

— Dar s-au încurcat cu mine Ueam Dao  ,se strâmbă apoi

-Nu reacționa. Se vor plictisi și în cele din urmă nu se vor mai juca cu tine , spune Ueam Duean, fără să ridice privirea din cartea ei.

— Îi urăsc pe amândoi!

— Nu, nu spune că-ți urăști frații.

Khun-Yai își poartă nepoata și o pune în poală. Îi șterge lacrimile de pe obrajii ei roz strălucitori.

-Să citim o carte cu Duean. Am o mulțime de cărți ilustrate. Există povești și cărți de colorat, de asemenea.

Fetița încetează imediat să se supere.

-Nu-Dao va colora pozele

Ueam Da aleargă la dulapul antic din lemn din hol să ia creioane colorate. Această casă păstrează încă acea atmosferă antică, cu mobilierul vechi și cum nu a fost niciodată renovată. Este o căsuță mică, umbrită în mijlocul copacilor din jur. Copacii Lantoms mărginesc poteca de la casă la curtea din spate adiacentă râului Ping.

Perioada de atenție a fetiței este foarte scurtă. Începe să se frământe după câteva minute de colorat. Când o observă pe doica ca  le aduce gustări gemenilor în curtea din spate, micuța Ueam Do coboară scările, uitând de recentul rău al fratelui ei.

Dulcele miros de dragoste🩵Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum