Liam pov
Mijn telefoon gaat af. Het is Niall dus ik neem op.
'Hey Niall, waarom bel je?' Mijn stem klinkt vrolijk maar als ik het gesnik hoor aan de andere kant van de lijn schrik ik even.
'Ze is aan het hyperventileren, Li. Help me asjeblieft! Ik wil haar niet kwijt...'
'Ik ben al onderweg. Probeer haar hoofd omhoog te houden. Ik kom er aan!' Ik ren meteen naar buiten en doe de deur gauw op slot. Onderweg naar Niall stuur ik Louis om te vragen of hij nu meteen komt.
Ik loop achterom, de achterdeur is altijd open overdag en Niall heeft al genoeg dingen aan zijn hoofd om mij ook nog eens binnen te laten.
Hij zit met zijn rug naar me toe, op de grond met Veerle op zijn schoot. Ik schrik als ik haar lijkbleke gezicht zie. Niall kijkt me aan alsof hij ieder moment kan instorten.
'Ik bel de ambulance, Ni.' Hij kijkt me bezorgd aan en knikt. Ik druk meteen het nummer in en vertel tegen de vrouw wat er aan de hand is. Ze verzekert me dat er zo snel mogelijk een ambulance komt. Terwijl we wachten ga ik bij Niall zitten en geef hem een bro hug. Hij probeert zich sterk te houden maar er rolt toch een traan over zijn wang. We proberen Veerle's ademhaling rustig te krijgen maar dat gaat niet zo gemakkelijk want ze is bewusteloos.
De bel gaat en ik zie dat Niall op wil staan maar ik houd hem tegen,
'Ik ga wel.' Zeg ik en ik loop naar de deur. Buiten staan Louis en twee ambulancebroeders.
'Wat is er allemaal aan de hand, Li?' vraagt hij bezorgd.
'Vertel ik je zo wel.' Antwoord ik waarna ik de broeders de weg wijs naar de woonkamer. Ik ga naast Louis staan die zijn arm om een trillende Niall heeft geslagen. De broeders zijn Veerle ondertussen aan het onderzoeken. We staan er alle drie verslagen bij.
'Ze komt bij.' zegt 1 van de ambulancebroeders tegen zijn collega. We zien Veerle inderdaad haar ogen opendoen, met een bange blik op haar gezicht. Ik heb nu pas door dat Niall niet meer naast Louis staat maar weer op de grond zit naast zijn vriendin.
'We hebben gelukkig niks ernstig gevonden, ze was gewoon even bewusteloos. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar ik zou jullie toch aanraden eens een volledige dag onderzoeken te laten doen. ' zegt diezelfde broeder, zich richtend op mij. Ik knik als teken van bevestiging en geef hem een hand.
'Laat de jongedame maar rustig aan doen, dan komt alles goed.' Zegt hij nog tegen me voordat hij terug in de ambulance stapt.
'Wat zei die man allemaal tegen je?' vraagt Louis.
'Dat ze onderzocht moest worden.'
JE LEEST
Crazy Mofo's |Dutch1D Fanfic|
FanfictionVeerle is half-Iers en half-Nederlands en woonde toen ze klein was in Mullingar Ierland. Als ze op vakantie mag van haar ouders hoeft ze niet te twijfelen waar ze naar toe wil. Maar dingen lopen anders dan verwacht.... HOOGSTE PLAATS: #8 in fans #49...