Hoofdstuk 8

362 14 5
                                    

Veerle's POV


Vandaag mag ik eindelijk weg uit het ziekenhuis. Ik was die saaie, kale witte muren eerlijk gezegd wel een beetje beu. Maar Niall was echt letterlijk dag en nacht bij mij, en meestal nam hij zijn gitaar mee zodat we samen liedjes konden zingen. We hadden zelfs een publiek want de verpleegsters en dokters van mijn afdeling kwamen altijd kijken en gaven me vaak complimenten. Die paar kleine woordjes iedere dag geven mijn zelfvertrouwen echt een oppepper.


Ik word uit mijn gedachten gehaald door een hypere Louis die mijn kamer binnen komt stuiteren. Ik probeer niet de slappe lach te krijgen maar het ziet er ook zó komisch uit. Zayn en Liam komen achter hem aan, druk in gesprek. Harry slentert achter hen aan. En als laatste Niall, de beste vriend die een meisje zich kan wensen.  Ik ben er alleen nog niet echt uit of ik hem echt als mijn beste vriend zie of als meer... Hij is lief en ik krijg altijd vlinders in mijn buik als ik naar hem kijk, maar noemen mensen dat liefde?


Ik zal je even vertellen: ik ben nog nooit verliefd geweest en heb nog nooit een vriendje gehad, waardoor ik mijn eerste 'echte' kus nog moet hebben... Of ja, in het kleuterklasje heb ik een jongen in de zandbak gekust maar die telt niet.

Maar nu ik dit gevoel echt ervaar als iets heel speciaals... Ja, ik weet het niet. Als Niall 'ook verliefd' op mij is dan zal ik het wel merken zeker?


Ik had mijn koffer al gemaakt de avond ervoor dus dat hoef ik al niet meer te doen. Ik geef iedereen een knuffel en wil de knalroze koffer oppakken, maar doordat die een beetje zwaar is, val ik languit op mijn gezicht. Eerst schrik ik even, maar als ik zie dat de jongens hun gezicht in de plooi proberen te houden, schiet ik in de slappe lach. Als een heel late reactie stormt er een dokter binnen, met zo'n gezicht van ''what the hell is hier gebeurd?'' en daardoor moeten we alleen nog maar meer lachen. Liam legt even uit wat er aan de hand was en ik zie de dokter even opgelucht ademhalen.


''Probeert het wel rustig aan te doen, juffrouw. We hopen niet u volgende week hier weer te zien.'' zegt de dokter nu serieus.

''Zal eraan denken de volgende keer, meneer.'' En door de manier waarop ik dat zei, begonnen de jongens weer te lachen. De dokter liep hoofdschuddend de kamer uit.

Niall kijkt me lachend aan en ik geef hem een stomp.

''Waar was die nou weer goed voor?!'' vraagt hij met een beteuterd gezicht.

''Gewoon... Ik weet niet, had ik zin in volgens mij.'' En er verschijnt een sneaky grijns op zijn gezicht.

''Ik zou maar oppassen, als ik jou was. Die grijns voorspelt niet veel goeds.'' waarschuwt Zayn me.


''Oh, zal best wel meevallen. Niall is nu eenmaal een mietje als het gaat om beetnemen. Dat heb ik wel gemerkt toen we klein waren.'' Ondertussen kijkt Niall me nep- boos aan en opeens begint hij me te kietelen.

''WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH! Niall stop ermee! WHAHAAHAHAHHAAH!'' smeek ik lachend.

''Alleen als je zegt dat ik de beste, liefste, coolste en mooiste jongen ben van de hele wereld!''

''WHAHAHAHAHAHA-OK-NIALL-WHAHAHAH-IS-WHAHAHAHAHAHAH-DE-WHAHA-BESTE-WHAHAHAHAHA-LIEFSTE-WHAHAHAA-COOLSTE-WHAHAHA-EN-WHAHAH-MOOISTE-WHAHA-JONGEN!'' grinnik ik. En meteen stopt hij met kietelen en geeft me een kus op mijn neus.


''Tortelduifjes, take a room!'' horen we Louis zeggen en Niall en ik kijken elkaar lachend aan.

''Nee, hoe jij doet als Eleanor er is, dat is niet klef?'' vraagt Niall aan Louis.

''Oh, daar weet ik helemaal niks van...'' antwoordt deze, net alsof dat nooit gebeurt is.

''Laten we naar huis gaan, in plaats van hier te staan disussiëren wie het klefst is als het om meisjes gaat....'' Zucht Liam.

''Voor mij goed!'' roep ik hyper en ik loop gauw de kamer uit, zodat 1 van de jongens mijn koffer moet dragen. Mwahaha, ik ben nou eenmaal gewoon lui!


Hoi lieve donutsss,

Hoe vonden jullie dit stukje? Leuk, grappig? Wat vinden jullie van Veerle en Niall als stel?

Ik vond dit hoofdstuk persoonlijk leuk om te schrijven en ik kreeg zelf vaak de slappe lach, gewoon omdat ik de dingen die de personages doen echt grappig vond. Wat denken jullie ervan?

xxxVeerlexxxx


Crazy Mofo's |Dutch1D Fanfic|Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu