16

17.1K 1.6K 360
                                    

Mikhail'in Çınar hakkındaki düşünceleri*

İlk tanışmaları;

Bir çocukla tanıdım, gördüğüm ilk anda buraya ait olmadığı barizdi. Ürkek, yavru bir ceylana benziyordu. Etrafa korkak bakışlarla bakarken neden burada olduğunu merak etmiştim. Onun gibi birisinin burada ne işi olurdu?

Ben yardımcınız olmak istiyorum.

Söylediği şey burada olma sebebinden çok intihar isteği gibiydi. Karşısında kim olduğunun, her şeyden öte yapmak istediği işin ne olduğu hakkında en ufak fikri var mıydı? Muhtemelen yoktu.

Her şeyi yapabilirim. Disiplinliyimdir ve kolay kolay pes etmem.

Israrı ve kendinden emin sesiyle onu yardımcım yapmamı isterken küçük bir çocuk hırsına sahipti.

Reddetmeliydim, onu yanıma almamalı bu dünyayla tanıştırmamalıydım. Babam  annemle öldürüldüğünde bu Pakhan olmaya ve elimi kirletmeye mecbur kalmıştım. Onun başka şansı vardı, olmazsa bile ona imkanlar sağlayabilirdim.

Bencil olduğum tek konu canımken onu gördüğüm ilk anda bencil herifin tekine dönmüştüm.

Gitmesini istemedim, başka imkanlar olabilecek olsa bile onları yok etmek istedim.

Bu Çınar'a karşı ilk bencilleşmemdi ve son olmayacağını biliyordum.

×

İlk iş konuşmaları (Çınar'ın 4. Yılı)

Kurnaz, sinsi bir tilki.

O buydu, ne eksik ne az. Benimle olduğunda saklayabildiğini sandığı huyları bunlardı. Koyu -neredeyse siyah görünen- yeşil gözleri üzerimde gezinirken tıpkı bir yırtıcı gibi hareket ediyordu.

Onu ilk gördüğümde düşündüğüm ne varsa yanlıştı. Korkak değildi, çekingen değildi. En önemlisi o yardımcım olmayı isterken kesinlikle intihara niyetli değildi.

"Sgovor'u imzalatacak kadar güveniyor gibisin?" Vincent'in bir gece vakti ani ziyareti sebebiyle oturmus laflıyorduk. Yardımcım konusuna gelindiğinde başardığı iş sayesinde herkesin gözü üzerindeydi. İlk işinde inanılmaz başarılı olmuştu.

"Henüz değil."

"Niye?" Vincent merakla sorduğunda ona gerçeği söylemek istedim.

Hâlâ çekip gitmesini bekliyorum çünkü buraya ait değil. Hâlâ alışmadım ve giderse peşine düşmem. Hâlâ geç değil ve eğer onu sahiplenirsem nasıl birine dönüşürüm bilmiyorum. Hâlâ erken çünkü ileride ona alıştığımda gitmek isterse izin vermem.

Ama ağzımdan çıkan tek cümle, "Çünkü henüz değil." Oldu.

Sadece bekliyorum, sınırı geçmesinden tamamen emin olmayı.

×

İlk kavgaları (Çınar'ın 5. Yılı)

Benden nefret ediyor.

Düşüncelerimin sebebi olan çocuk karşımda bana kaşlarını çatarken neredeyse gülecektim ama yüzümü ifadesiz tutma konusunda gayet iyiydim.

Yardımcı| GayHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin