13

79 11 5
                                    

Yukarı çıktığımızda, Yiğit de Kutup'un evine gitmeye hazır olduğunda-ki zaten Şebnem teyzem Yiğit'in 3-4 saat onlarda kalmasına izin vermişti. Hatta bunun yararlı olduğunu düşünüyor. Neyse işte, yukarı çıktık ve Yiğit hazırdı. Şimdi annem gilin yanına gittik ve üçümüz birbirimize baktık ve sonra ben konuşmaya başladım.
-Anne, nasılsın?
-Gene ne isteyeceksin yavrucum?
-Nasıl da biliyorsun meleğim. Şey diyecektim ben

O sırada Kıvırcık sözümü kesti ve devam etti.
-Hani Yiğit bir arkadaşı gile gidiyor ya, işte biz üçümüz o arkadaşı gile yatılı gitmek istiyoruz.

Sonra Yiğit araya girdi.
-Hem o evde tek, canı da sıkılıyor, eğer kızlarla yatılı gitmemize izin verirseniz, o kadar mutlu oluruz ki.

Teyzem gülümseyerek;
-Elbette gidebilirsiniz, telefonunuzu yanınızdan ayırmayın, bir sorun olursa direk eve gelin.

Annem 'hoop hayırdır' derecesine teyzeme baktı. Sonra da bize bakarak,
-Yoo, hiçbir yere gidemezsiniz.
-Niye anne ya?
-Gidemezsiniz işte,  ben öyle istiyorum.
-Anne teyzem izin verdi.
-Evet farkettim, teyzen bana sormadan nasıl izin verdi anlamadım zaten.
-Anne, teyzem sana sormadan izin verdiyse eğer,  bir bildiği var demektir.
-Ama kızım, eğer ben izin vermediysem benim de bir bildiğim var demektir. Haksız mıyım?
-Haklısın anne, hadi Yiğit sen git artık geç kalma, Kutup'a da gelmeyeceğimizi söylersin, saat 18.00 da görüşürüz. Gel Buse biz de odaya gidelim.

Biz odada üzgünce oyalandık. Saate bakınca, 17.08 olduğunu gördük. Hemen hazırlanmaya başladık o sırada içeri teyzem girdi.
-Teyze, ne oldu?
-Bakın kızlar, ben bir plan yaptım ve sizi, üçünüzü o çocuğun evine, yatıya göndereceğim.

Biz heyecandan yerle bir olduk ve sonra teyzemin yanına oturduk.
-Nasıl teyze? Annem izin vermiyordu hani?
-Yok hayatım, konuştum, hâlâ izin vermiyor gizli bir plan bu, gizlice göndereceğim ben sizi dinleyin beni, bunu Yiğit'e de anlatırsınız.
-Yürü be teyze! Dinliyoruz biz seni.
-Bakın şimdi, siz gideceksiniz buluşmaya, geleceksiniz, ben de anneni erken uyuttururum. Geldiğinizde yataklarınızda uyuyor numarası yapacaksınız bu nedenle annen de gönül rahatlığı içinde uyuyacak. Siz de çantalarınızı alacaksınız ve orada eğleneceksiniz. Nasıl ama?
-Ama anne sabah ne yapacağız? İnci teyzem bizi evde göremeyince ne yapacak?
-Onu da düşündüm, sabah uyanır uyanmaz denize gitmek istiyorsunuz, havuz açılana kadar denizde kalıyorsunuz sonra da havuz açılıyor. Hem bu sayede öğlene kadar birlikte olmuş olacaksınız.
-Harikasın teyze!
-Sağol canım. Bunu Yiğit'e ve o arkadaşınıza söyleyin. Bu arada lütfen ama lütfen kendinize dikkat edin. Eğer başınıza birsey gelirse bir çuval inciri berbat etmiş olursunuz ayrıca ben vicdan azabından ölürüm.
-Merak etme anne, o iyi biri ve biz kendimize dikkat ederiz söz.
* * *
-N'aber çocuklar, ne yaptınız evde?
-Hiç, konuştuk,playstation oynadık,yedik, içtik, güldük,eğlendik, üzüldük. Yani Kutup beni çok iyi ağırladı kızlar. Ama akşam yatıya kalamayacağımız için ikimiz de üzgünüz.
-Anlatayim mi Kıvırcık?
-Anlat Dolu.
İkisi de şaşırmış bize bakıyordu. Kutup, meraklı bir şekilde soru sordu.
-Neyi?
-Anlatıyorum o zaman. Şebnem teyzem, bir plan yaptı ve annemden gizlice kaçıyoruz. Biz buluşma sonrası eve gideceğiz. Annem uyuduktan sonra Kutup gile kaçacağız. Teyzem,  annemi erken uyuttururmuş zaten. Sabah olunca da havuz açılana kadar denize indiğimizi, havuz açılınca da denizden çıkıp, havuza gittiğimizi söyleyecek. Yani biz havuz açılana kadar birlikteyiz. Havuz açılınca da havuza ineriz hep birlikte.
-Kutup sence kızlar ciddi mi?
-Ciddi abi ya, şunlara baksana sevinçten dans etmek üzereler.
* * *
Akşam eve gelip, gizlice çanta hazırladık.

GökyüzüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin