13,
Ata binmek.
Murat hafiften gülümserken bende yutkundum. Buraya getirme sebebi belli olmuştu çünkü. Başımı taşlara vurmak yerine Mehmet abinin yürüyüşünü takip ettim. Murat gülmemek için dudaklarını ısırırken ona sert bir bakış yolladım.
"Bir at sevdasının geldiği yollara bak." Kaslı kolunu sıkıca sıkarken konuştum. "Ben hiç yoktansa at sevdalısıyım, sen niye geliyorsun buraya. Güzel kızlar için mi?"
Kaşlarını kaldırırken elini omzuma atmakta tereddüt etti ardından tekrar omuzlarını yükselti. "Buraya kız getirmiyorum Defne hanım. Çünkü at yarışlarına odaklanmamı bozuyor. O mükemmel mülakatınız bitti mi?"
Başımı olumsuz anlamda salladım. "Seni işe almıyoruz Murat bey. Çünkü beceriksizliğiniz berbat üstü!" Yanaklarını iki yana alırken başını bana çevirdi. İyi oyun oynamasını biliyordu.
"Çok üzgünüm Defne Hanım, at yarışlarında gerçekten çok becerikliyimdir. Lütfen beni tekrar mülakata sokun."
Yaklaşıp son kelimeyi kulağıma basa basa fısıldadığında gözlerimi kırptım. Bu kadar sapık olurken ona bu kadar minnoş bir şekilde bakamazdım!
Dikkatimi dağıtmak için at yarışı yapılan alana baktım. Kalbim bir anda nedensizce küt küt atmaya başlamıştı. Tek sorun şuydu ki; ben hayatımda hiç ata binmemiştim!
"Defne sana özel bir at seçtim." Mehmet abinin gülümserken bana doğru adım attı.
"Peki partnerini seçtin mi?" Partner mi? Etrafa göz gezdirirken siyah saçlı kıza baktım. Kız Muratı baştan aşağı süzerken, Murat yukarıdan mavi gözleriyle bana bakıyordu. Ona kalmamıştım ya!
Mehmet abiye dönüp konuştum. "Partner zorun mu peki? Yani partnerim olacağını düşünmemiştim." Adam kahkaha atarken Murat'a gülümsedi.
"Partnersiz yarışman tabi ki de zor olur senin için. Eğer tecrübelerine güveniyorsan."
Ben yutkunurken Murat araya girdi. "Atlara çok odaklanan birisi Defne, partner ihtiyacının olduğunu düşünmüyorum, Mehmet abi."
Mehmet abiye başımı olumsuz anlamda salarken gözlerimi büyüttüm. Attan düşüp bacaklarımı kırmak yerine Muratla partner olmak daha iyiydi.
"Murat," Dudaklarımdan istemsizce çıkan kelimeyle ikisi de şaşkınca bana baktı. Bu kadar övgüye bir partner isteyeceğimi sanmamışlardı.
Mehmet abi şaşkınca kaşlarını kaldırırken soru sordu. "Murat partnerin mi olsun istedin?" Başımı ,evet, anlamında sallarken gülümseyip atların yanına ilerledim.
"Tecrübelerimi yakından görsün istedim." Yürürken söylemiştim. Tecrübem ise; at hakkımda hiç bir tecrübem yok. Atları uzaktan görmeyi tercih ediyordum çünkü.
"Görüyorsun dimi Murat. Seni ezmeye çalışıyor." Mehmet abi gülümserken masada ki uzun sayfayı aldı. İsmimizi yazacağı sıra Murat konuştu tekrardan.
"Görüyorum abi, bakalım atın üstündeyken de gösterebilecek mi?" Mehmet abi kahkahaya karışık sayfaya ismimizi yazdı.
Murat belimi kavrayıp yürüdüğü sıra bende onu takip ettim. Belimi kavramasına nedense şaşırmamıştım.
Mehmet abinin gösterdiği siyah atın yanına yürüdük. Bir dakika sonunda ata vardığımızda derin bir nefes aldım. Heyecandan vücudum diken üstünde olmuştu. Yavaşça başımı Murat'a çevirirken, Murat beni belimden tutup yukarı kaldırdı, dizgine basıp atın üstüne bindim.
Murat'a atın arkasına geçtiğinde kalbim hızla çarpmaya başladı. Bu kadar yakın olduğumuz bir zaman olmamıştı. "Ne yoksa bir şeyler mi hissetin?" Arkamda fısıltı halinde söylemişti. Takmamış gibi yaparak gözlerimi devirdim.
"Ne gibi?"
Başımı hafifçe çevirip mavi gözlerine baktığımda boğazını temizleyip etrafa baktı. "Bir şey gibi." Dudaklarımı bir anda açacağım sıra, duyduğum tek şey , başlangıç sesi, oldu.
Halatı tutuğunda atın koşması bir oldu. "Murat," kalbim küt küt atarken söylemiştim bu kelimeyi.
"Efendim, gülüm." Sıkıca kolunu tutum. O kaslı kolları dakikalarca beni güvende hissedecekti.. "Ben hiç ata binmedim."
Murat arkamda küçük bir kahkaha patlatırken, sinirlendim ve kollarını daha da sıktım. O kadar hızlı koşuyordu ki at, bir anda düşmekten korkmuştum. Acısını da Murat'tan almıştım. Fakat etki etmediği bariz belliydi.
Murat kulağıma yaklaşıp yavaşça fısıldadı. "Bana neden bu kadar yapıştığın belli oldu küçük hanım. Bütün bedenini hissediyorum.. " Bende küçük Murat'ı hissediyor-um?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÜVEY ABİM / +18
Random*Yarı Texting Üvey ABİM: "Defne bana direk havlumu getir!" Üvey ABİM: "Sana hemen diyorum!"