𝓕𝓪𝓻𝓲𝓼 & 𝓝𝓾𝓻𝓪 | 17 ❣️

3.7K 170 11
                                    

PELUKAN di tubuh tegap suaminya yang tidak berbaju itu semakin dikemaskan. Kepala Nura elok berbaring di bawah leher Faris. Tidur berbantalkan lengan suami lain rasanya. Lena tidur.

Tatkala Nura merasa pelukannya dibalas kemas buatkan bibirnya melorek senyuman bersama mata terpejam.

"Sayang dah bangun?" Perlahan suara Faris berbisik di tepi telinganya. Lembut dan serak basah suara lelaki itu.

Memang tak dinafikan suara lelaki bila bangun tidur auto boleh buat orang cair.

"Hmm..." Nura menggumam. Mata masih terpejam. Tak ada tanda-tanda nak dibuka. Dia masih mengantuk. Ini semua gara-gara Faris malam tadi. Huh

"Bangun sayang. Kita subuh sama-sama. Leps sarapan abang kena balik KL." Faris mengucup ubun-ubun isterinya. Hidung ditempel ke rambut Nura yang wangi itu.

'I'm going to miss you sayang..'

Nura mengeliat kecil. Habis lenguh satu badan. Pelukan dileraikan. Faris pula sudah bangun dari baringnya. Melihat si suami yang hanya memakai boxer itu buat Nura tersenyum kecil. Belakang tubuh suaminya saja sudah buat dadanya berdebar. Apa lagi kalau berdepan? Serta merta dia teringat apa yang jadi semalam.

Walaupun dia sudah menjalankan tanggungjawab sebagai isteri, entah kenapa hatinya masih susah untuk menerima Faris semula.

Adakah dia masih belum memaafkan lelaki itu sepenuh hatinya?

Nura meraup wajah. Dia rasa bersalah. Tapi dia perlu cuba menerima Faris demi anaknya. Sebulan mereka menjadi suami isteri, tidak dinafikan hatinya kembali berdebar hebat dek layanan Faris padanya. Tipulah kalau dia tidak jatuh hati langsung pada Faris.

Kebencian kian menipis setelah mendengar cerita Faris. Ternyata mereka tersepit dalam keadaan yang tidak mengizinkan. Mungkin ada sebab kenapa Allah takdirkan jalan hidup mereka seperti ini.

'Ya Allah.. Berikanlah ruang di hati ku untuk menerima suami ku dengan ikhlas.'

Usai solat subuh, lama Nura duduk bersimpuh di belakang Faris. Bila suaminya itu pusing menghadapnya, barulah dia angkat wajah.

"Abang." panggilnya perlahan.

Faris auto tersenyum lebar hingga menampakkan giginya yang tersusun cantik itu. Lesung pipit terus muncul mendengar Nura memanggilnya abang. Panggilan yang sudah lama dia idamkan.

"Ya sayang.."

Nura mencapai tangannya lalu dikucup hormat. Hormat dari isteri pada seorang suami.

"Nura minta maaf kalau Nura ada salah dengan abang.. Lepas abang tinggalkan Nura dulu. Nura benci sangat kat abang. Hati Nura.." Nura membawa tangan ke dadanya. Mata bergenang dengan air mata. Bergetar bibir Nura. "Tak henti doakan benda yang tak baik pada abang. Setiap kesusahan yang Nura hadapi, Nura salahkan abang."

Faris tarik Nura ke dalam pelukannya. Melihat si isteri mula menangis, Faris mengucup dahi Nura.

"Abang sentiasa memaafkan isteri abang. Walau apa pun jadi, abang takkan pernah marah pada sayang. Patutlah eh hidup abang tak tenang kat sana. Rupanya kesayangan abang ni doa tak baik untuk abang." Dia mencuit manja hidung Nura yang memerah.

Nura memuncungkan bibirnya. Tangan mengesat air mata di pipi.

"Tapi kan, dalam doa tak baik macam tu.. Nura selalu juga fikirkan abang. Apa khabar abang? Sihat ke? Abang kat mana? Dapat lagi ke Nura berjumpa dengan abang?"

Faris tersenyum. Mereka sama. Walaupun berjauhan, hati tetap ada rasa ingin tahu apa yang jadi antara mereka.

"Abang di sana pun selalu fikirkan sayang. Sebab tu abang sanggup upah sesiapapun untuk pantau keselamatan sayang. Sampailah abang sangat sangat sibuk.. Tak ada masa langsung nak cari tahu pasal sayang. Dan satu hari tu, kawan abang call abang."

[C] Faris Zaleeq, Knight buat Nura EvelynWhere stories live. Discover now