USAI menidurkan Adam di bilik sebelah, Nura masuk ke dalam bilik tidur mereka. Malam ini mereka akan bermalam di penthouse milik Faris yang baru saja dia beli beberapa hari lalu. Zachary dan Evan sudah balik ke rumah agam.
"Aik abang belum tidur lagi?"
Faris yang sedang duduk di sofa itu tersenyum. Ipad di tangan dia letakkan di atas meja kopi. Tangan menggamit Nura datang dekat.
"Sayang suka tak rumah ni?" tanyanya bila Nura sudah duduk di sebelah.
"Suka. Simple. Tak besar sangat macam rumah yang satu lagi. Rumah kalau besar sangat, agak sunyi.. Lagi-lagi kalau tak ramai penghuni."
Faris ukir senyum penuh makna. "Then kita tambah la lagi penghuni rumah ni. Biar meriah."
Nura menjeling manja. Tergelak suaminya melihat jelingan itu.
"Sayang.."
"Hmm.."
"Pasal Elena.."
Nura toleh ke sisi. Bertaut pandang dengan suaminya. Riak wajah isterinya bertukar risau. Risaukan si kakak kembar.
"Kenapa dengan Elena?"
Faris membelai rambut panjang Nura dan menolaknya ke belakang telinga. Lalu pipi si isteri dia usap.
"Elena kena tangkap oleh polis atas tuduhan membunuh."
Nura mengucap panjang mendengar kenyataan itu.
"Maksud abang?"
"Actually sayang." Faris raih tangan Nura dan dia genggam erat. "Orang Kevin dapat jumpa Elena. Diorang bawa dia ke tempat pelacuran. Disebabkan Elena tak bayar hutang.. Kevin jadikan dia prostitute. Then satu malam tu, mungkin Elena dah tak tahan. Dia bunuh salah seorang pelanggan dia."
Air mata Nura bergenang di tubir mata mengenangkan nasib kembarnya yang malang. Faris tarik Nura dan peluk tubuh itu. Tangan mengusap lembut belakang isterinya. Nura sandarkan kepala pada dada suaminya.
'Ya Allah.. El..'
"Kebetulan masa tu pihak polis datang menyerbu. Sekarang Elena dah ada kat penjara. Dah dijatuhkan hukuman.. Sepatutnya hukuman gantung sampai mati. Tapi abang minta peguam abang bantu Elena. Alhamdulillah hukuman dia di ringankan. Penjara tak lebih dari 5 tahun. Peguam abang guna alasan yang Elena dah bantu polis. Lelaki yang Elena bunuh tu.. Dia dah perkosa ramai perempuan. Tapi hanya sebab dia orang yang berpengaruh, dia selalu terlepas."
"Nura nak jumpa El boleh ke bang? Nura.. Rindu dengan dia."
"In Sha Allah, nanti kita pergi ya? Bawa Nazeef dan umi sekali."
Nura mengangguk. Faris mengucup ubun-ubun isterinya. Lepas nafas lega. Akhirnya dapat juga dia ceritakan tentang Elena pada isterinya.
YOU ARE READING
[C] Faris Zaleeq, Knight buat Nura Evelyn
RomanceBook 7 : TENGKU FARIS ZALEEQ & NURA EVELYN