Kafamızı kapıya çevirmemizle kapıda tonton bir teyze görmemiz bir oldu. Kadın bizim pozisyonumuzu görünce direk yanımıza koştu ve ayrıl kızdan eşşek sıpası. Baban gelecek şimdi dedi.' Neee! 'diye geçirdim içimden bu.. Bu tatlı teyze ateşin annesimiydi? Benim yanaklarım kızarmaya başlamıştı bile. Ben düşüncelerimle daha çok utanırken ateşin annnesi git üstünü.. derken ateşin babasına ait olduğunu düşündüğüm ses ateeeeş gel buraya eşşek sıpası dedi.
Ateş direk ayaga kalkıp odaya koştu. Bizde teyze ile birlikte kapıya koştuk.kadın bana bakıp güldü, güldü... Kızım istersen yüzüne bir su vur. Domates gibi olmuşsun. dedi.
O an yerin dibine girmek istedim. Ama teyzenin gülümsemesi içime su serpmişti. Pe - peki diyebildim ve odama koşup üstümü değiştirdim ve yüzüme soğuk su vurup çıktım lavabodan.
_______
Ben aşşağıya indiğimde ateş babasının yanına oturmuş. Hiç sesini çıkarmadan bavasını dinliyordu. Öyle sakin duruyorduki bu ateş olamaz diye grçirdim içimden.
Yanlarına yaklaştığımda teyze beni görüp aaa güzel kızımda gelmiş dedi. O anda ateşin babası ve ateş bana döndü. Adam beni baştan aşşağı süzüp - o an öyle serttiki ölebilirim sandım - gülümsedi, içten bir gülümseme olduğu ortadaydı. Gel bakalım güzel kızım dedi adam. Ben ne yapacagımı bilmez halde o teyzeye baktım ve teyze bana gülümseyip git der gibi kafasını salladı. Ho -hoş geldiniz efendim. Verin elinizi öpim dedim adam elini uzattı ve oturmam için yanına vurdu.
Eee anlat bakalım güzel kızım. Samet senden az çok tahmin etti gerçi ama işte senden de dinleyelim dedi. "samet abi benden mi bahsetti" dedim içimden olarak tahmin ediyordum fakat adam bana cevap verince utancımdan yanaklarım kızardı. Amca gülerek evet dedi.
Ben de senin baban sayılırım kızım benden sakın çekinme dedi ve sarıldı. O sahiplenme, o ses tonu, o babalık duygusu gözlerimi doldurmaya yetmişti. Ben ailemi özlemiştim. "Hiç bilmedigim ailemi" en son kurduğum cümle yüzünden agzımdan bir hıçkırık kaçmıştı. Amca beni kendinden uzaklaştırdı ve güzel kızım ağla diye demedim ben, seni gerçekten kızım olarak görüyorum, bu yaşına kadar ne yaşadın bilmiyorum ama biz...
- daha fazla ağlamaya başlamıştım yaşadıklarım her şey bana oyun yapar gibi gözümün önüne geliyordu.- ya... Derken ateş kalkıp kolları arasına aldı beni yeter baba. Kız ne hale geldi görmüyor musun!? Lütfen yeter dedi. Ağlamaklı bir sesle. Sonra benim titrediğimi fark edip kucağına aldı ve sanırım odama çıkartıyordu beni._____________
Ateşin babası azat beyin agzından
Benim bu kıza kanım daha samet bahsedince ısınmıştı. İyi bir kız olduğu belli oluyor, hem benim o kıza gözüm gibi bakmam gerekiyor....
Ona sarıldığımda ağlayacağını tahmin etmemiştim. Kendimden uzaklaştırdım ve güzel kızım ağla diye demedim ben, seni gerçekten kızım olarak görüyorum, bu yaşına kadar ne yaşadın bilmiyorum ama biz ya... Dememe kalmadan ateş kıza sarıldı. Eylül tireyerek aglıyordu artık ve oglum bana ilk defa sesini yükseltmişti. Hemde bir kız için babalar sinirlenir oğullarının ses tonu degişince değilmi? Benim hoşuma gitmişti. Hemde çok...
Bak sen bizim eşşek sıpasına babasına bağırada biliyormuş. (gülümseme).
Bu kızın ateşi adam edeceği gözlerinden belliydi zaten.
____________
Ateşin agzından
Eylül sonunda uyumuştu. Ne kadar agladı bilmiyorum fakat şükür uyudu. O ağlayış, o an eylülün kulaklarını kapatmak istedim. Duymasın istedim. Karşıdaki babam olmicaktıda ben gösterirdim ona. Babamla konuşmam lazım. Bu konuyu kesin konuşmam lazım.
Eylülde uyuyor zaten o uyanana kadar benim gelmem lazım. Yeni uyudu zaten gelirim ben kesin.
________
Baba konuşabilir miyiz!? dedim. Babam beni baştan aşşağı süzüp gel bakalım. Yine ne dengesizlik yaptın. dedi. Beni sinir etmek hoşuna gitmiş gibi duruyordu. Neydi bu adamın amacı.
Bak baba bana istediğin lafı söyle fakat eylül o daha ufak. Tamam sevdin kızı acısına ortak olmak istiyorsun fakat sen kızın yarasına tuz bastın. O kazada ailesini kaybetti. Hatırlamıyor öncesini. Yok! - dedim ve aniden ayağa kalktım. Çok sinirlenmiştim. Ve sakinleşmem gerekiyordu. - baba ne demek bilmiyor. Dayak yemiş, hergün!. Anne ne demek bilmiyor.! Yok o kızın kimsesi yok.! Seviyorsan baba acıma ona sevginide söylemeden göster. Acısına sözle degil duygularınla ortak ol! dedim. Arkamı döndüm gidiyordum. İçimi rahatlatmıştım. Ama babam arkadan keyifli bir sesle oğlum büyümüş ve sahiplenmeyi öğrenmiş. dedi. Gurur vardı bu seste evet babam ilk defa gurur duyuyordu benle. Gel buraya eşşek sıpası dedi. Ve benim gitmeme kalmadan geldi sarıldı.
Tam o sırada eylülün çığlığı salonu doldurdu ve ben koşarak yukarı çıktım. Gördüğüm manzara karşısında ne yapacagımı bilmiyordum. Yanına koştum usulca eylül dedim. Y-yapma, yapma, yapmaaaaaaaaaaa... diye aniden bagırdı. Yatağın çarşafını eline dolamıştı. Onu sıkıyordu. Yeter dedim ve eylülü sarstım. Lü-lütfen yapma o... O daha ufak, alıcam alıcam onu t-tamam. Ve tekrar çığlık attı. Eylül dedim çok şiddetli sarstım ve uyanır uyanmaz beni itti. Ama ben sarıldım o beni ittikçe şşşş sakin ol ben burdayım bak dedim. Oda usulca sarılmıştı bana...
Deniz.. dedi. Deniz ufak beş yaşında vee benim tek sırdaşım ateş. - dedi. Ve gözlerime baktı. - ben söz vermiştim ona gelicem, alıcam demiştim ama... Ama.. Be-ben gidemedim. Gidelim lütfen, lütfen gidelim alalım onu o daha ufacık ateş. dedi. Ve aglamaya başladı babamla gözgöze geldik ve git dedi dudağını oynatarak. Annem ağlıyordu babam sarılmış bir şekilde zaten oda o halde gülümseyince bende kendimi toparlayıp..
Eylülü kendimden uzaklaştırdım. Eylül şaşkın şaşkın bana bakıyordu. Gözyaşlarını sildim ve deniz seni bu halde görürse üzülür dedim. Ge-gerçekten gi.. lafını kestim ve evet hazırlan dedim. Bana sarıldı. Öyle sarıldıki denize teşekkür etme isteği geldi içimden. Kokusunu içime içime çektim.... Babam gile baktığımda odada yoklardı.
____________
Yetimhaneye geldiğimizde eylül elimi tuttu.çok sıkıyordu biliyorumki farkında değildi.müdür beyin odasına doğru gidiyorduk. Eylül bağırışları duydu ve direk eski odasına koşarak girdi... O an kapıda kaldı ne bir adım ileri gitti nede arkasına dönüp baktı...
########
Lütfen voteleyin ve ya merak ettiğiniz şeyleri sorabilirsiniz. Öpüldünüz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yeni Hayat (mafya) #Wattsy2017
General FictionEylülün ailesi yoktu artık yanında... Kırgındı, bitkindi üzgündü.... Yetiştirme yurduna gittiği günü hatırladı EYLÜL... nasılda umutluydu... Nerden bilebilirdi kızcağız, yemek yerine dayak yiyeceğini.... Daha 14 yaşındaydı üstelik... Birilerini...