EllaAamulla me herätää siihen et Aleksi hakkaa taas mun huoneen ovee ja huutaa jotain että aamupalalle pitäs joutuu jo. Mä kuulen ku Emil vaa nauraa siel taustalla. Me noustaa sit ja madellaa alakertaan. Pöydäs istuu jo Aleksi ja Emil. Äiti ja Riikka on olohuoneen sohvalla juttelemas jostai.
Mä katon väsyneenä ikkunasta ulos samalla ku mussutan mun leipääni.
”Taisit vetää liikaa red bullia yöllä” Emil virnuilee mulle
”Haista vittu” Mä tuhahdan. Heti aamusta pilaamas mun päivää.
Nousen sit Siljan kanssa ja me mennää olohuoneesta terassille istuskelee. Aurinko paistaa lämpimästi ja taivas on melkei pilvetön.
Illemmalla äiti ja Riikka päättää mennä käymään kirppareilla ja kiertelemäs kauppoi.
He lupas heittää meijät rannalle näkee Milaa, Jenniä ja Siinaa. Aleksi menee kans Emilin kans kai näkee niiden kavereita.
Eteisessä mä puen kenkiä jalkaani ja etsin laukkuani. Muistan et jätin sen yläkertaan.
Juoksen portaat ylös ja avaan huoneeni oven.
Löydän kassin mun sängyn vierestä lattialta, just siitä mihin mä sen jätinkin. Otan sen ja lähden ovelle takaisin.
En huomaa Emiliä kunnes mä törmään häneen. Kaadun maahan ja hän sit ojentaa kättään.
”Käviks pahasti?”
Mä en ota hänen kädestää vaan nousen ite ylös.
Mitä vittua.
Nyt taas se on mukava mulle. Miks se vaihtaa tota sen asennetta iha jatkuvasti?!
”Mikä ongelma sulla on?” Hän näyttää hämmästyneeltä mun kysymyksestä.
”No, kuinnii?”
”Vittu esität kivaa ja seuraaval sekunnil oot vittumainen ja sit taas kiva! Voitko päättää jo!”
Emil näyttää siltä että suuttuu, enkä mä olis halunnu tollee kilahtaa. Miks mun pitää aina tehä kaikkee ennen ku mä mietin?!
”Sunko mielest mä oon se syypää?! Itekki teet samaa, et oo ikinä jutellu mulle normaalisti ilman et mä oon alottanu keskustelun! Mä sentää yritän tulla toimee ja olla kiva ainaki välillä. Sä et tee muuta ku hauku mua, mä sentää välitän koska Aleksi tappais mut muuten!”
No mut siinä oli vastaus mulle. Sillonku se on kiva ni vaan Allun takii. Aleksi haluaa et me tullaa toimeen ja aina valittaa et älkää riidelkö.
Varmaa uhkaillu sitä jollai tulemaa toimeen mun kanssa.
Muttaku mä en halua tulla hänen kanssa toimeen jos mul ei saa olla tunteita häntä kohtaan! ”Voi vittu.” Mä puuskahdan ja lähden takas alakertaan.
Mä kuulen ku Emil tulee vähän ajan päästä myös alas. Mä mulkaisen häntä pahasti kun hän istuu auton etupenkille ja vilkaisee taakse. Hän mulkaisee takasin.
Silja kattoo mua jännästi mut ei sano sit mitään.
Ranta tulee ekana melkein heti ja me hypätää kyyist. Siina ja Jenni näkyy kauempana istumassa laiturilla. Mila tulee kävelytietä pitkin ja huomaa meijät. Hän juoksee nopeesti ja hyökkää halaamaan Siljaa.
”Siis sua ei oo näkyny nii pitkää aikaa! Ihana ku oot tääl!” Silja naurahtaa.
Me vaihetaa kuulumisii ja lähetää menee laituria kohti. Siina ja Jenni huomaa meijät ja juoksee Siljan luo.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Vesipisarat välillämme
Romance"Älä käsitä väärin, ensiks mä rakastan sadetta, en sua, ja toiseks, mun sydän lyö kovaa vaan koska mä juoksin just." "Vielä kolmanneks, sä valehtelet paljon" Hän hymyilee vastaessaan mulle. Pudistan päätäni hymyillen ja lähden uudelleen juoksemaan...