Vzpomínky

16 9 3
                                    

,,Vůbec mě neznáš" sklopil zrak k zemi a černovláska od sebe odstrčil.

,,Ale znám. Sice jen trochu, ale i to je dost. A věřím, že jsi v hloubi duše moc hodný člověk. Vždy, když se podívám do těch vlídných očí, to vidím."

Gaara se na něj nevěřícně podíval. Copak si o něm tohle někdo myslí? Opravdu někdo věří, že by mohl být cokoliv jiného než monstrum..?

,,V-Vlídných očí?" zamumlal.

,,A-Ano.. máš takové zvláštní oči. Nikdy jsem takové neviděl, myslím tím tu barvu. Je to něco nádherného. N-Nevěřím, že by byl někdo s takovýma očima monstrum.." zrudl Lee, načež se na tvářích jeho spolužáka také vynořila červeň.

,,T-Tím chci říct, že bys neměl brát v potaz takové chování. To že si o tobě někdo myslí že jsi jakési monstrum a podobně neznamená, že je to přeci pravda. Já tě rozhodně jako monstrum nevidím. Nikdo z naší party tě tak nevidí" usmál se na něj černovlásek ,,Pojď, vraťme se.. přeci jen se docela ochladilo."

Rudovlásek mlčel, jen přikývl. Jakoby mu snad jeho nový spolužák promluvil do duše. Konečně někdo, kdo v něj věřil. Někdo, kdo ho měl snad konečně rád.

,,Není ti zima?" otočil se na něj Lee, když na sobě cítil ledový vítr. Gaara byl přeci jen pouze v tričku.

,,T-Trochu."

,,Na, vezmi si to" sundal si mikinu a hodil mu ji do rukou. Rudovlásek se na něj překvapeně podíval.

,,A-Ale co ty?" mírně zpanikařil. Nikdy se do takové situace nedostal. Tohle pro něj bylo poprvé.

,,Já? Prosím tě, o mě si nedělej starosti. Hlavně abys ty nezmrzl" pousmál se.

,,D-Díky.." oblékl si mikinu, kterou mu černovlásek půjčil.

~~~

,,Konečně jste zpátky, už jsme si mysleli že zmoknete. Za pár minut hlásili déšť" mávl na ně Shikamaru z obýváku.

,,No jo, máme to ale štěstí" posadili se k nim na gauč, zatímco Kiba a Shino zrovna přicházeli z kuchyně s popcornem.

,,Ále, ále, koukám že si Gaara vypůjčil něčí mikinu, nebo se mi to zdá?" rýpl si Kiba. Gaara a Lee se na sebe podívali a oba nabrali mírně rudou.

,,Byla mi zima" okomentoval chladně.

,,J-Jo a já jsem mu dal mikinu aby mu nebyla zima" usmál se poněkud hrdě černovlásek.

,,Fuj, to musí být hrozný cítit Leeho na sobě, co?" neodpustil si Naruto vtíravou poznámku ,,Shikamaru, můžeš na chvíli?" oslovil kamaráda, sedícího na gauči.

,,Jo.. jasně" zvedl se se zmateným výrazem a odešel s Narutem do vedlejší místnosti.

,,No chápeš to? Jak může bejt kámoš zrovna s tlustoobočnatcem? Jsem snad něco míň než on?" začal si stěžovat.

,,Naruto, snad nežárlíš?" zasmál se.

,,Já jsem se s Gaarou začal bavit dřív!"

,,No, ale asi jsi mu prostě nesedl, to se stává, neřešil bych to. A Lee ho taky nemá v kapse, tomu věř. Dle mého si na nás všechny postupně dělá názor a stále není úplně u cíle" protočil očima.

,,Když už jsme u toho, doufám, že se ti nelíbí.. po tehdejší aféře se Sasukem bych to na dalšího frajera nezkoušel" dodal.

,,Ne, nelíbí, proč by se mi měl líbit? Zrovna on.." zašklebil se a zrudly mu tváře.

,,Naruto!" flákl ho přes rameno.

,,No dobře, dobře! Možná se mi trochu líbí, ale jen trochu, dattebayo!"

,,Ach jo.. dám ti jednu radu Naruto.. něco takového zkoušej, až se dostaneš přes Sasukeho. Já vím, že ses z toho pořád nedostal. Pořád si namlouváš, jak miluješ Sakuru, teď tady Gaaru. Přestaň se léčit jinými lidmi" řekl mu Shikamaru tiše. Moc dobře si pamatoval ty večery, kdy mu blonďák volal s pláčem, že mu chybí starý Sasuke. Ten Sasuke, kterého miloval. Shikamaru moc dobře věděl, že to mezi nimi vždy bylo daleko hlubší, než se ostatním zdálo. Přeci jen byl Narutův nejlepší přítel a taky jediný takhle blízký, kdo mu po Sasukem zbyl.

,,Když já už nevím, co si počít.. tolik mi chybí.." začaly mu slzet oči.

,,Naruto, máš ale pořád naši partu. Nejsi vůbec sám. My tě máme rádi, víc než nějakej Sasuke, který si užil a pak tě odkopl" chtěl ho k sobě přitáhnout, ale blonďák jej odstrčil.

,,Ty to nechápeš!" koulely se mu slzy po tvářích. To už ho ale Shikamaru konečně objal, aby zničil jeho pocit samoty.

~~~

,,Na ten film nepůjdu" oznámil Gaara zničehonic.

,,Cože? Proč Gaaro?" vyjekl Kiba rozrušeně.

,,Protože potřebuji jít domů" odůvodnil stroze.

,,A co tam?" optal se Choji, který stále vyhlížel Naruta a Shikamarua.

,,Víte.. abych se přiznal.." začal a všichni přítomní na něj udeřili pohledem.

,,Nejsem vůbec zvyklý na tak dlouhodobé sociální interakce. Potřebuji jít domů, abych si odpočinul, nabral síly a pak pokračoval" dokončil.

,,C-Co?" zašklebil se Kiba.

,,Potřebuje být sám, co na tom nechápeš?" protočil Neji očima.

,,Nech mě tě doprovodit domů!" nabídl se Lee, když si už rudovlásek dával batoh na záda.

,,Ne, díky" odmítl ho a vydal se ke dveřím.

,,Nač ten spěch?" vstal Neji z gauče a odešel stejným směrem.

,,Víte, bude lepší když vypadnu hned teď" obouval si boty.

,,Co? Proč?" opřel se Kiba o rám dveří.

,,Protože se nedokážu déle ovládat.. a nejspíš bych za chvíli někoho zbil" otevíral venkovní dveře.

,,Jak to myslíš?" nadzvedl si Shino brýle.

,,Myslím to pro vaše i své dobro. Uvidíme se příště. Děkuji za hezky strávený včerejšek a polovinu dneška" pokusil se o úsměv.

,,Tak zítra je neděle, mohli bychom ještě něco podniknout. Napiš nám prosím do skupiny, že jsi dorazil v pořádku. Přeci jen Konohu ještě tolik neznáš.." poprosil ho Lee mile.

,,Mějte se" mávl na ně a vzápětí zmizel. Kiba zavřel dveře a vydal se zpět do obýváku s přáteli v patách.

,,Lee, víc nápadnej být nemůžeš?" zasmál se Neji.

,,Co?" podíval se zmateně.

,,O čem je řeč?" zapojil se vzápětí Choji.

,,Ale nic" odpověděli oba zároveň. Nemusí přece všichni vědět, na koho má Lee zálusk.

,,Tak jsme zase tady" objevil se Shikamaru spolu s Narutem, který vypadal klidně.

,,No to je dost, kde jste byli? Gaara se za tu dobu stihl sbalit a odejít" vtipkoval Kiba.

,,Cože?" vylekal se blonďák.

,,No jo, asi jsme si povídali až moc dlouho" zasmál se Shikamaru.

~~~

Gaara odešel tak tak. Cítil, jak se na něm odráží až přílišná přítomnost lidí. Byl zvyklý na klid, být sám, ve svém pokoji, vidět maximálně své sourozence. Ne, že by mu noví přátelé nedělali radost, ale přeci jen byl pro něj čas o samotě důležitější. Měl čas si celý pobyt u Kiby probrat a přemýšlet nad vším, co se událo. A že toho nebylo málo. Dokonce zapomněl Leemu vrátit jeho mikinu, kterou mu půjčil. A Gaarovi to vůbec nevadilo.

Spolužák [LeeGaa]Kde žijí příběhy. Začni objevovat