25.

106 8 2
                                    

Malak is al twee weken bij haar familie. Hoe heeft de familie gereageerd op haar komst? Ze heeft haar familie verteld dat Yassir voor werk in het buitenland is en dat hij haar niet alleen thuis wilde laten, daarom heeft hij haar naar haar familie gebracht. Echter, nu, na twee weken, begint haar familie zich af te vragen waarom haar man nog steeds niet is teruggekeerd.

De eerste paar dagen verwelkomde haar stiefmoeder haar gek genoeg met open armen. Malak genoot van de warmte van haar familie, iets wat ze lange tijd had gemist. Haar verhaal over Yassir's werkreis werd zonder al te veel vragen geaccepteerd.

Maar naarmate de dagen verstreken, begonnen de twijfels en vragen op te duiken. Haar stiefmoeder merkte op dat Yassir zelfs niet had gebeld om te vragen hoe het met haar ging

Malak weet nu niet meer hoe ze uit deze situatie moet komen. Vooral als haar stiefmoeder ontdekt dat ze heeft gelogen kan ze ernstige gevolgen hebben. Malak voelt zich hulpeloos en bezorgd omdat ze geen duidelijk plan heeft om met de stress en onzekerheid om te gaan.

Tijdens het avondeten is ze zo in gedachten verzonken dat ze met haar vork op het eten zit te tikken. Haar stiefmoeder houdt deze dagen haar ogen alleen op haar gericht. Ze ziet duidelijk dat Malak iets verbergt, maar wat precies weet ze niet.

Opeens valt de vork van Mahir op de grond. Dit zorgt ervoor dat Malak uit haar gedachten komt. Geschrokken kijkt ze naar de vork op de grond. Ze heft haar hoofd op en kijkt haar stiefmoeder aan. Ze is een paar seconden stil en kijkt alleen naar haar stiefmoeder.

"Tante, ik moet jullie wat vertellen," zegt ze terwijl ze door de spanning met haar vingers speelt.

"Wat is er? Waarover wil je wat vertellen?"

"Over mij en Yassir."

"Is er iets gebeurd?"

"Ik zei toch dat Yassir voor werk naar het buitenland ging?"

"Ja? Vertel!" Zegt ze geïrriteerd om het feit dat Malak niet alles in één keer vertelt.

"Hij is niet naar het buitenland."

"Malak, maak me niet gek en vertel wat je wilt vertellen in één keer in plaats van korte zinnen te maken."

"Hij heeft mij uit huis gezet."

Haar stiefmoeder staat op uit haar stoel. Woedend loopt ze op haar af. Malak staat meteen op wanneer haar stiefmoeder opstaat. Ze pakt Malak bij haar armen en schudt haar heen en weer.

"Vertel, wat heb je gedaan?" schreeuwt ze. Mahir, die zijn moeder ziet schreeuwen tegen zijn zus, begint te huilen. Rachid pakt hem op en neemt hem mee uit de keuken.

"Tante, alsjeblieft, je maakt Mahir bang."

"Vertel wat je hebt gedaan voordat ik je doodmaak!" schreeuwt ze harder en knijpt stevig in haar armen.

"Ik heb niks gedaan."

"Lieg niet tegen mij!"

"Wallah ik lieg niet"

"Het kan toch niet zo zijn dat hij je zomaar uit huis heeft gezet? Ben je iets voor mij aan het verbergen?" vraagt ze en laat Malaks armen ruw los. Ondertussen is Rachid weer in de keuken.

"Ik weet het niet, tante. Zoals ik niet weet waarom hij met mij wilde trouwen, weet ik nu ook niet waarom hij mij heeft weggestuurd," zegt ze huilend.

"Bel hem en zet de telefoon op luidspreker!"

"Hij weigert mijn oproepen, dus het heeft geen zin."

"Rachid, bel jij hem maar," zegt Fatma tegen haar zoon die op een afstandje staat te kijken.

La Mia Luce (Uitgehuwlijkt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu