Dagen gaan voorbij. Malak is nog steeds boos op haar man en houdt afstand. Yassir verblijft weer in zijn eigen kamer. 's Avonds komt hij laat thuis. Deze situatie doet hem het meest pijn, maar omdat zijn vrouw hem niet wil begrijpen, heeft hij geen andere keuze dan het te accepteren.
De laatste twee dagen is hij helemaal niet meer thuisgekomen. Malak heeft een paar keer gebeld, maar hij nam niet op. Als laatste optie belt ze Selim.
"Hallo, Selim? Malak hier," begint Malak het gesprek, terwijl ze rustig probeert te blijven.
"Hoi Malak, alles goed?" vraagt Selim.
"Niet echt. Ik maak me zorgen om Yassir. Hij is al twee dagen niet thuis geweest en neemt zijn telefoon niet op. We hebben ruzie gehad en... ik weet niet wat ik moet doen. Ik dacht dat jij misschien meer weet. Heb je hem gesproken of gezien?"
"Ik heb hem voor het laatst ook twee dagen geleden gesproken en hij was niet in goede toestand. Malak, begrijp me niet verkeerd, maar zie je echt niet hoe erg mijn broer van je houdt en dat hij nooit met opzet iets zou doen om je te kwetsen?"
"Jouw broer moet leren zijn woede te beheersen. Door hem ligt mijn broer in het ziekenhuis," zegt Malak fel.
"Sorry, maar hij heeft het verdiend. Jij weet niet wat voor klootz..," reageert Selim scherp, maar hij stopt wanneer hij beseft wat hij zegt en verbetert zichzelf. "Ik bedoel, hij is niet wie je denkt dat hij is."
"Wat kan hij hebben gedaan dat hij dat verdient?" vraagt Malak .
"Er is iets wat je moet weten. Ik wilde niet de persoon zijn die dit jou vertelt, maar ik kan niet toekijken dat jullie ruzie maken om iemand die het niet verdient," zegt Selim, nu serieus.
"Wat is het?" vraagt Malak gespannen.
Selim zucht diep en begint te vertellen. "Malak, Rachid is degene die het geld heeft geleend."
"Welk geld? Waar heb je het over?"
"Het geld dat zogenaamd jouw vader had geleend van Yassirs vader."
"Ja, wat is er met dat geld?" vraagt ze, niet willen geloven wat ze denkt te hebben begrepen.
"Dat geld heeft Rachid eigenlijk geleend. En omdat hij niet op tijd kon terugbetalen, heeft Yassirs vader gezegd dat hij in ruil voor het geld jou met Yassir wilde laten trouwen. Yassir wist hier helemaal niets van. En weet je nog toen Mahir zogenaamd ontvoerd werd door Yassir? Hij was niet echt ontvoerd. Jouw stiefmoeder en Yassirs vader hebben dat verzonnen zodat je het huwelijk niet zou weigeren. De rest weet je wel."
"Wat?" Malak gelooft niet wat ze hoort. De woorden van Selim herhalen zich in haar hoofd. Ze hoort niet meer wat Selim zegt; het enige wat ze hoort is een echo van zijn stem.
"Yassir probeerde je te beschermen. Hij wist dat het moeilijk voor je zou zijn om te accepteren dat Rachid je familieproblemen verergert. Hij heeft dit al die tijd voor je verborgen gehouden om je niet ongerust te maken."
De telefoon glijdt uit haar hand. Ze voelt zich duizelig en grijpt de rand van de tafel vast om niet om te vallen. Flashbacks van de laatste keer dat ze bij het graf van haar vader was, schieten door haar hoofd. Ze herinnert zich hoe ze tegen hem sprak. Ze zakt in elkaar op de grond en begint te huilen. Daar, op de koude vloer, zit ze urenlang, haar tranen vermengen zich met de pijn en het verraad dat ze voelt. Haar schokkende snikken vullen de stille kamer.
Na een tijdje hoort ze de voordeur opengaan. Yassir komt binnen, uitgeput. Wanneer hij de woonkamer binnenkomt en zijn vrouw op de grond ziet zitten, haast hij zich naar haar toe.
"Malak wat is er aan de hand?"
Malak springt in zijn armen, snikkend. "Ik weet alles," huilt ze.
Yassir verstijft, zijn gedachten razendsnel door zijn hoofd. Heeft ze ontdekt dat hij een maffiabaas is? Wat bedoelt ze met 'alles'? "Wat weet je?" vraagt hij gespannen.
JE LEEST
La Mia Luce (Uitgehuwlijkt)
Romance'Laat me los', zeg ik zacht en slik, maar hij lijkt me niet eens te horen. Hij staart naar mijn lippen en begint mijn haar te strelen. 'Yassir, ga uit mijn kamer. Beloof dat we hier morgen verder over zullen praten', zeg ik en probeer weg te lopen...