28.

98 6 4
                                    

Yassir wordt vroeg in de ochtend wakker. Hij heeft de afgelopen drie weken niet naar zijn werk kunnen gaan omdat hij meer tijd met zijn vrouw wilde doorbrengen. In deze periode heeft Malak niet nagelaten hem meer over de islam te leren. Elke dag vertelde ze hem over de profeten. Terwijl andere stellen elkaar vertelden over hun favoriete Disneyfilm, muziek, enzovoort, vertelde Malak hem over haar geloof. In deze drie weken heeft hij gezien hoe groot haar liefde voor haar geloof is. Dit zorgt ervoor dat hij steeds meer over zijn eigen geloof wil leren.

Vandaag stapt hij met tegenzin uit bed. Hij wil zijn vrouw niet achterlaten, maar als hij bedenkt dat er vijanden zijn die alleen wachten op zijn afwezigheid, voelt hij zich gedwongen.

Voordat hij de douche ingaat, pakt hij zijn telefoon en belt Mo. Na een paar keer overgaan, neemt Mo op.

"Goedemorgen meneer."

"Hebben jullie die klootzak kunnen pakken?"

"Ja, hij is hier," antwoordt Mo, terwijl hij vies kijkt naar Rachid, die op een stoel zit.

Yassir hangt de telefoon op en stapt onder de douche. Na een kwartiertje douchen loopt hij zijn kamer in om zich om te kleden. Zelf is hij verhuisd naar de kamer van zijn vrouw, maar zijn spullen liggen nog steeds in zijn eigen kamer.

Snel kleedt hij zich om en verlaat het huis. Hij stapt zijn auto in en rijdt naar de plek waar Rachid wordt vastgehouden. Hij rijdt snel door de straten, zijn knokkels wit van het knijpen in het stuur. Bij aankomst opent Mo de deur en leidt hem naar de kelder.

Rachid staat meteen op wanneer hij Yassir op hem ziet aflopen, zijn ogen vuurspuwend. "Hoe durf je mijn vrouw te willen uithuwelijken?" vraagt hij, zijn stem laag en dreigend.

Yassir begint Rachid te ondervragen, maar de antwoorden bevredigen hem niet. De woede die hij de afgelopen weken heeft opgekropt, barst eindelijk los. Yassir slaat Rachid meerdere keren, zijn vuisten botsen hard tegen Rachids gezicht en lichaam.

"Dit is je laatste waarschuwing," zegt Yassir, terwijl hij naar de bebloede en gebroken man voor hem kijkt. "Als je ooit nog in de buurt van mijn vrouw komt, zal ik ervoor zorgen dat je het niet overleeft."

Met die woorden laat hij Rachid achter en loopt weg.

Malak heeft de hele ochtend thuis doorgebracht. Na een lange tijd is Manal weer langsgekomen. Samen hebben ze het huis opgeruimd en een paar uurtjes gekletst.

Aan het eind van de middag vertrekt Manal weer, en Malak begint met het bereiden van het avondeten voordat Yassir thuiskomt. Terwijl ze in de keuken bezig is, voelt ze een gevoel van vreugde; ze kan nog steeds niet geloven dat de man van wie ze houdt ook van haar houdt.

Net wanneer Malak klaar is met het maken van het eten, komt Yassir thuis met een bos bloemen. Hij geeft haar een kus en overhandigt de bloemen, maar Malak merkt meteen zijn gewonde hand op.

"Wat is er met je hand gebeurd?" vraagt ze bezorgd, terwijl ze zijn hand inspecteert.

"Het is niets," liegt Yassir. "Ik heb me gewoon gestoten op het werk."

Malak kijkt hem even onderzoekend aan, maar besluit het onderwerp te laten rusten. Ze loopt naar de kast in de hal en komt terug met de EHBO-doos. Voorzichtig verzorgt ze zijn hand, wikkelt er een verband omheen en drukt een liefdevolle kus op zijn gewonde knokkels.

La Mia Luce (Uitgehuwlijkt)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu