🌷DENİZ🌷

57 28 5
                                    

Dersim'in olduğu sınıfa girip enerjin bir 'günoooo' diye bağırdım. Bu devirde günaydına günooo demiyen varmıııııı?

Sınıfa baktığımda neredeyse kızların
Hepsi, ayaktalardı elbette ki gün o dememe karşılık vermişlerdi fakat erkeklere baktığımda çoğu başlarına senin üzerine koymuş uyumaya çalışıyorlardı.

Bazıları da 'sabahın köründe resim mi yapacağız yaa' diye homurdanıyorlardı. "Bence de ya sabahın köründe resim mi olur? Değil mi çocuklar?"

Diye lafa atladım bir öğretmen olarak böyle konuşmam ne kadar garip gelse de öğrencileri sıkmak hiç istemiyordum.

Mesela çoğu öğrenci matematik dersini sevmez ben de matematikten nefret ederdim öğrencilik yıllarımda. Fakat öğretmenler sıkmadan konuları anlatırsalar öğrencilerin anlayacağı dilden eğlenerek gülerek sıkmadan problemi çözerseler matematik daha kolay bir hale gelebilirdi.

Sonuçta öğrencinin başarısızlığı öğretmenin de başarısızlığı değil miydi?

Henüz adını bilmediğim bir öğrenci"hocam siz de mi öğrenci olmaya karar verdiniz?"
"Bence resim yerine futbol oynayalım"

Normalde bahçede resim yaptırmak istiyordum fakat okulun ilk haftası olduğu için çok da sıkmak istemiyordum. Aynı öğrenci tekrar"hocam Bizim sınıf öğretmenimiz olur musunuz?" Dedi.

Bunu söyleyince kendi sınıfımın ne kadar şanslı olduğunu anladım.

"Maalesef kendi sınıfım var da daha çok zaman kaybetmeden bence bahçeye çıkalım"dediğimde herkes yerinden fırlayarak tek sıra halinde yavaş yavaş çıkmaya başlamışlardı.

Bahçeye çıktığımızda neyse ki hiçbir sınıf yoktu beden hocasından bir tane voleybol Bir tane de futbol topu aldım.

Erkekler grup halinde topu onları atmamı bekliyordu toplu sıradan şekilde ortaya attım atar atmaz ona Kendi sahalarında oynamaya başlamışlardı bile.

Elimdeki voleybol topuna baktığımda tüm kızları filenin olduğu tarafa toplayıp iki grup oluşturdum.
Filenin sağına ben ve oluşturduğum öğrenciler soluna da diğer öğrenciler geçti.

Allah'tan iki etek giymemiştim fakat üzerindeki beyaz overciezon kirlenme ihtimali çok yüksekti.

Top bana geldiğinde servis vurdum 1-0 yenmiştik ve karşılık bile vermemişlerdi benden de güzel bir voleybolcu olabilirmiş.

***

Okulu öyle de olsa böyle de olsa sıradan bir gün olarak bitirmiştim ilk dersindeki öğrenciler resim yapmak istemediği için onları bahçeye çıkarıp hem voleybol hem de futbol oynadık.

Diğer öğrenciler öbürkü sınıf kadar huysuz olmasa da bahçede resim yapmayı uygun görmüşlerdi.

Ben de fırsat bu fırsat deyip öğretmenler odasındaki dolabından sıradan bir tuval çıkarıp örnek bir resim çizdim.

Öğrenciler 10 15 dakikada bu kadar güzel bir resim çizebilmeme hayranlıkla baksalar da benim için her zamankinden kolay bir işti.

Umarım tüm öğrenciler güzel resim yapabilirlerdi. Çizdiğim yıldızlı gece ye bakıp onların da resim defterlerine güzel bir yıldızlı gece çizmelerini istemiştim.

Ayrıca yıldızlı gece bayağı bilindik bir resim olduğu için yani çoğu insanda duvarlarına yıldızlı gece çizmemi istediği için benim için gelenekselleştirilmişti yıldızlı gece.

Okuldan çıkıp arabamın yanına doğru ilerlemeye başladım hızlıca arabaya binip yola çıktım.

Tabii ki şarkısı olur mu? Yo niye olsun ki yine en sevdiğim kumralım şarkısını açıp yola devam ettim.

AŞK-I YAKAMOZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin