Deel 1

210 1 0
                                    

Het begin van alles
Op 1 september staat Caro voor haar nieuwe school het SAS. Niet wetend wat er op haar zou afkomen. Gaat ze wel in de klas geaccepteerd worden? Gaat ze toffe klasgenoten hebben? Zal ze opnieuw gepest worden zoals in haar vorige school? En nog duizend andere vragen spoken door haar hoofd. Met veel vragen stapt ze de school binnen. Ze kijkt nog eens voorzichtig achter zich en neemt een diepe zucht. Zonder op te letten waar ze loopt, loopt ze recht tegen de directeur die druk bezig was. "oh sorry meneer" zei ze met een bibberende stem. "geen probleem meisje, de volgende keer gewoon opletten waar je wandelt." Zei hij. "Meneer! Het is ... " roept ze hem nog na maar hij was al weg om de leerlingen een fijn schooljaar toe te wensen. Ze zoekt naar iemand die haar kan helpen. Ze wandelt verder tot op de speelplaats, daar ziet ze dat iedereen het heel druk heeft met te vertellen hoe druk de zomervakantie wel niet was. Opeens komt er een jongen van achter haar. "hallo, ben je nieuw hier?" vraagt hij terwijl ze schrikt. Ja knikt Caro verlegen. "geen probleem, ik ben Yemi. Aangenaam." Zei hij terwijl hij zijn hand uitsteekt naar haar. " ik ben Caro... Caroline." Zei ze terwijl ze een hand schudden. " ik zal je wel rondleiden." Zei hij en hij trok haar mee aan haar arm naar binnen. "heb je de directeur al gezien?" vroeg hij. " nee , ik was eigenlijk op zoek naar hem om te vragen welk lokaal ik straks moet zijn." Antwoorde Caro. "dit is zijn bureau, misschien moet je hier eens aankloppen om te vragen waar je moet zijn." Stelde Yemi voor. Ze klopt voorzichtig op de deur, maar er komt helaas geen antwoord. "ik denk dat hij er niet is." Zei ze voorzichtig. "typisch, dan maar naar het onthaal. " Antwoorde Yemi. Ze wandelen naar het onthaal , maar dan gaat de bel. "sorry ik moet naar de les." Zei Yemi en hij vluchtte naar zijn klaslokaal. Caro wandelt het onthaal binnen. "Dag jongedame, moet jij niet naar de les?" vroeg een dame. "Ja, klopt. Maar dit is mijn eerste schooldag hier. Ik weet niet naar welk lokaal ik moet." Zei Caro. "mag ik eens je naam?" vroeg de dame. "Caro... Caroline Timmers." Antwoorde ze. "gevonden!" zei de dame die net een hele stapel papieren doorzocht heeft tot ze het dossier van Caro vond. "je moet ik lokaal T03 zijn. Ik loop even met je mee dan kunnen we je boeken ook ineens halen." Zei de dame die ondertussen al naast Caro stond. Ze liepen samen naar de sporthal waar alle boeken verzameld lagen en dan door naar het lokaal. Ze kloppen voorzichtig aan en gaan dan binnen. Caro wandelt voorzichtig binnen en ziet Yemi zitten in het lokaal. "oef, toch al één iemand waarmee ik vanmiddag bij kan zitten." Dacht ze. De dame van het onthaal stelt Caro voor aan de klas. Daarna gaat ze de bank naast Yemi zitten. Daar was nog een plaatsje vrij. "hallo! Ik ben Maria. Aangenaam en welkom in deze klas." Zei het meisje die naast haar zat. Het was niet zomaar een eerste schooldag voor de klas, want hun vorige klastitularis is out voor dit schooljaar en er is vervanging voorzien. Directeur Wolfs komt de klas binnen en stelt de nieuwe leerkracht voor. "jongens en meisjes, dit is meneer Botty" zei Wolfs. Meneer Botty komt de klas binnen. "amai zo een hottie" Zei Merel het meisje die de bank voor Caro zit. "dit wordt nu al een fijn schooljaar!" antwoorde het meisje naast Merel. Genaamd Camille, de populairste meid van de school. Ze haalt haar waaier uit haar handtas en begint ermee te waaien. Meneer wolfs verlaat het klaslokaal en doet de deur achter zich dicht. "jongens en meisjes , ik ken niemand van jullie dus wie wil er beginnen met zich voor te stellen?" vroeg Botty. Direct sprongen bijna alles meisjes recht behalve Caro en Maria die naast haar zit. Iedereen begint zich elk om beurt voor te stellen en het einde van de dag komt stillaan in zicht. De laatste bel gaat. Iedereen rent naar buiten en gaat hun gewoonlijke rituelen doen. De jongens van de klas gaan rugbyen op het schoolveld achter de school. Camille , merel en hun squad gaan naar Camilles thuis om gezellig wat bij te kletsen en outfits te showen aan elkaar. Yemi, Maria & Caro naast haar in de klas staan bij hun fietsen. "zullen wij ook iets doen?" Vraagt Maria vrolijk. "Nee ik ga naar huis." Antwoorde Caro en ze nam haar fiets en gaat naar huis. Maria en Yemi gaan nog even naar het park dichtbij de school.

Een nieuw begin van alles Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu