Deel 5

32 0 0
                                    

De volgende morgen wordt Camille wakker, in de armen van Vince. Het is al na 9u.  Ze voelt dat haar ogen nog rood zitten van te huilen. Ze heeft amper geslapen vannacht. Ze had nooit kunnen denken dat ze ooit in de schulden zouden zitten. Camille blijft liggen in de armen van Vince, want daar ligt ze veilig. Ze heeft niet veel zin om op te staan. Het liefst zou ze de hele dag zo kunnen blijven liggen. Vince wordt wakker en heeft een kus op haar voorhoofd. "heb je een beetje kunnen slapen?" Vroeg hij terwijl hij recht gaat zitten. Camille knikt nee. "kom, we gaan ons opfrissen, dan ontbijten en iets leuks doen vandaag." Zei hij. Vince trok haar uit bed en nam haar mee naar beneden. Vandaag zouden Vince en Camille iets leuks doen, om haar gedachten wat te verzetten. Vince heeft gevraagd aan Caro en aan Nona als ze niet mee willen gaan om er ook een beetje te zijn voor Camille. Kort na de middag vertrekken ze samen naar de stad. Ze gaan allemaal als eerst samen naar een schoonheidssalon. Vince kan daar niet veel doen, maar wil vandaag niet van Camille haar zijde afwijken. Vandaag moet het een dag worden waar Camille iets aanheeft. Daarna gaan ze shoppen en Vince betaalt voor Camille. Wanneer Caro na een lange dag terug thuiskomt ploft ze neer in de zetel. Haar mama moest vandaag weeral naar het ziekenhuis voor een chemo. Maar het is raar dat ze nog niet thuis zijn. Normaalgezien zijn ze altijd eerder thuis dan Caro. Titin is ook niet thuis. Zij is bij haar vriendinnen op de koffie. Zoals elke eerste zaterdag van de maand. Caro is weer heel de tijd aan het piekeren en besluit te gaan lopen naar de schelde. Ze trekt haar sportkledij aan en begint naar de schelde te lopen. Eens ze daar aan komt neemt ze even plaats op het bankje. Vince was daar ook aan het wandelen. Hij ziet haar zitten en gaat naast haar zitten zonder iets te zeggen. Ze kijkt opzij. "hoe is het met Camille?" vroeg Caro. "goed, vandaag heeft haar echt deugd gedaan." Antwoorde Vince. "is ze nu bij Nona?" vroeg Caro. " nee , bij Monique haar mama. Ik heb ze naar huis gebracht en heb eens gebabbeld met Monique." Zei Vince. "ik heb echt zoveel medelijden met Camille." Antwoorde Caro na een korte stilte. "ik denk dat dit nog niet alles is." Vertelde Vince tegen Caro. "hoe bedoel je?" vroeg ze. "die problemen bij haar thuis spelen zich al langer of vandaag af. Haar vader is nooit thuis geweest voor zijn gezin, enkele maanden geleden is ze te weten gekomen dat ze geadopteerd is en is eigenlijk hopeloos op zoek naar haar echte moeder. Ze heeft de laatste tijd echt veel meegemaakt. Maar toch is het nog niet alles." Zei Vince. Caro luistert naar hem zonder al te veel te zeggen. "ik ben bang dat ze het niet durft te zeggen tegen mij." Voegt Vince eraan toe. "geef ze een beetje tijd" gaf Caro, Vince als raad. "bedankt Caro." zei Vince en hij gaf haar een knuffel. Ondertussen bij Camille thuis. Ze had haar beste vriend Scott op bezoek. Ze kent hem al van in de kleuterklas. Ze zijn twee handen op één buik. Maar Camille heeft wel een beetje gevoelens gekregen voor hem de afgelopen tijd. "hoe is het nog met je pa?" vroeg Scott. " ja er komen telkens meer en meer schulden bij. Mama weet echt niet meer wat eerst te betalen. Elke dag komen er verschillende facturen binnen voor hem." Zei Camille. Scott gaat dichter bij haar zitten. "weet als er iets is dat je altijd mag bellen en ik kom langs." Zei Scott. Ze kijken elkaar aan en kussen elkaar. " Scott ik kan dit niet doen, ik ben samen met Vince." Zei Camille. "oh oké. Dan zul je moeten kiezen. Ik of Vince." Zei Scott. "sorry." Antwoorde Camille. "ik moet naar huis." Zei hij vluchtig en hij verliet haar kamer.

Een nieuw begin van alles Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu