Deel 38

83 1 3
                                    

Vandaag is eindelijk de dag aangebroken waar velen naar uitkeken. De laatste schooldag. Caro wordt wakker en wrijft in haar ogen. Ze strekt haar even uit. Vandaag is de dag waar ze zo naar uitgekeken heeft. De laatste schooldag. Hun proclamatie. Hun laatste dag op het middelbaar. Ze stapt uit haar bed om haar kleed aan te doen en ziet een kaartje hangen van Camille. Ook Vince, Yemi, Maria, Scott, Emma, Merel, Nona , Stephanie en Eline hadden zo een kaartje gekregen. Allemaal gaan ze naar het atelier dat op het kaartje staat. Aan de ingang staat Camille hun op te wachten. "goedemorgen iedereen." Zei Camille vrolijk. "goedemorgen." Zei iedereen. "hebben jullie er een beetje zin in?" vroeg Camille. "tuurlijk! Daarom foto!" zei Yemi terwijl hij zijn Camera draait voor een selfie met iedereen. "ik heb jullie kostuums een kleine touch gegeven." Zei Camille die de bende naar binnen begeleid. Caro neemt haar jurk uit het rek. "Camille dit is prachtig." Zei Caro die verwonderd keek naar haar kleed. Ook Maria had haar kleedje gevonden. "dit is precies wat ik wou." Zei ze. "ik dacht laten we ons samen klaarmaken voor de allerlaatste keer." Zei Camille. "dat is een heel goed idee." Zei Maria. ze gaat het pashokje in om haar jurk aan te doen. Ook Caro gaat haar jurk aandoen. Ook de boys doen hun kledij aan. Ze komen ongeveer allemaal samen uit het pashokje. "wat past alles zo goed bij elkaar." Zei Maria. "je hebt echt prachtig werk geleverd." Zei Vince. "zonder de hulp van Emanuel zou het niet gelukt zijn." Zei Camille. Merel glunderde. Haar lief die samen met haar beste vriendin de kostuums gemaakt heeft. Ze hoopt namelijk dat ze later veel creaties van hun beidde kan dragen. "Camille kan ik je even spreken?" vroeg Emanuel. "tuurlijk." Antwoordde Camille. Ze gaan naar zijn bureau. "je hebt echt prachtig werk geleverd voor je vrienden. Je mag trots zijn op jezelf. Weet jij al wat je wil studeren?" Zei Emanuel. "dankje, ja maar ik dacht eerst om een jaar te werken en dan terug te gaan studeren voor mode." Zei Camille. "dat is geweldig. Zou je het zien zitten om bij mij in Parijs te komen werken? Natuurlijk wel halftijds maar dat je de andere tijd naar school gaat in Parijs om te leren." Zei Emanuel. "dat is lief, maar ik zou het liefst eerst een jaar volledig werken dat ik de richting kan betalen." Zei Camille. "nee je begrijpt me verkeerd. Je mag halftijds komen werken en de andere tijd studeer je op kosten van het bedrijf." Verduidelijkte hij. "maar Emanuel! Dat is geweldig!" zei Camille en ze omhelst hem. "ik wist wel dat je blij zou zijn. Als je wil kan ik je nu al een contract geven." Zei hij. "maar mama gaat het moeilijk vinden dat ik in Parijs zit." Zei Camille. "als je er liever nog eens over nadenkt doe maar. Ik wil je niet dwingen. Ik zie het alleen heel groots." Zei Emanuel. "ik zal er nog eens over nadenken en ik laat zeker iets weten." Zei Camille. "dat is goed. Veel succes vandaag." Zei hij. Camille gaat terug naar haar vriendinnen. "wat was er?" vroeg Merel. "Emanuel kan mij een job aanbieden." Zei Camille. "dat is geweldig! Mijn twee belangrijkste personen in mijn leven die gaan samenwerken." Zei merel. "Merel ik heb de job nog niet aangenomen. Ik moet het er eerst even met mama over hebben." Zei Camille. "ja ik begrijp het. Maar ik ben zo blij voor mijn bestie!" zei Merel vrolijk. "je ziet er goed uit." Zei Vince. "jij ook." Zei Caro en ze geeft hem een kus. "we gaan er samen iets moois van maken." Zei Vince. "inderdaad, ik kan het alleen niet geloven dat het eindelijk zover is." Zei Caro. "ja en straks gaan we samen studeren in Engeland." Zei Vince. "ja we moeten het daar wel nog eens over hebben." Zei Caro. "tuurlijk. Maar vandaag niet." Zei Vince. "nee niet vandaag, vandaag moeten we genieten, genieten van onze laatste momenten samen, genieten van onze laatste dag op het middelbaar, moeten we genieten wanneer we samen voor de laatste keer zonder diploma de school binnengaan." Zei Caro. "amai Caro, zo een mooie woorden." Zei Nona en ze begon te huilen. "inderdaad wat een mooie woorden." Herhaalde Vince en hij keek haar verliefd aan.

Een nieuw begin van alles Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu