Na het avondmaal stuurt ze nog enkele uurtjes met Vince. Ze had nooit gedacht zo veel in contact te staan met alles. Hij vroeg ook via chat of Caro iets meer wist over Camille. Ook voor Vince zweeg Caro. Ze deed alsof ze niets wist. Ze vond het alleen heel erg dat ze tegen iedereen moet liegen omdat Camille wil dat het alleen tussen hun tweetjes blijft. Natuurlijk wilt Camille eerlijk zijn met iedereen maar nu kan dit niet. Het is nog te moeilijk. Ze wil wachten op het juiste moment om het te vertellen. Na uren chatten gaat de avond snel voorbij. Eindelijk heeft Caro eens niet continu moeten denken aan haar zieke mama. Zou Vince haar echt zo gemakkelijk op andere gedachten kunnen brengen? "nee niet beginnen piekeren." Carolientje zei ze tegen haar zelf. Ze draait haar in bed en valt in slaap. Al snel is de eerste schoolweek voorbij en is het alweer vrijdagavond. Ondertussen had Caro al toegezegd dat ze zou komen naar de fuif. Ze wilde gewoon eens niet aan haar zieke mama denken. Samen met Yemi en Maria bij Caro thuis maken ze zich klaar om naar de fuif te gaan. Caro had ook al heel de tijd met Camille gechat. Ze wilde dag per dag weten hoe het met Camille gaat, of ze al een oplossing weet, als ze al weet wanneer ze gaat zeggen. Ze zou wachten tot na de fuif, dan gaat blijft ze bij Vince slapen en zou ze het hem zeggen. Camille is Caro enorm dankbaar voor haar steun. Om half negen heeft de hele klas afgesproken om samen binnen te gaan. Caro , Yemi en Maria vertrekken en zien Camille met Nona naar de schoolfuif wandelen. "hey!" riep Caro. Camille en Nona kijken achter zich. "heeyy! Jullie zijn hier ook?" vroeg Nona verbaasd. "ja Nona, zij gaan toch ook naar de fuif." Antwoorde Camille. " Aja het is waar." Zei ze. Ze lachen eens. Caro kijkt eens naar Camille om te vragen als alles goed gaat. Ze hadden elkaar wel de hele dag op school gezien, maar Caro wilde zeker spelen. Ze wandelen samen naar school. Ze zagen Vince en de boys al voor de school staan wachten. "wat zie je er prachtig uit schat. Maar is merel niet mee?" vroeg Vince terwijl hij Camille een kus heeft. "nee , ze is toch model. Ze vertrekt straks nog naar Londen voor een shoot." Antwoorde Camille. Vince knikte. Hij weet dat er iets is met Camille , maar hij kan het niet uit haar krijgen. Als iedereen er is gaan ze binnen. Het is op de speelplaats te doen. Die is mooi versierd en rondom hangen er sfeerlichtjes. Als het echt donker is zal het wel heel gezellig zijn. Als Camille staat de dansen met Nona en Stephanie dan waagt Vince zijn kans. Hij gaat naar Caro. "Caro, wat is er toch aan de hand met Camille?" vroeg hij. "Vince, ik weet dat niet. Als er iets is zal ze het jou zeker wel vertellen." Antwoorde Caro. " Je hebt gelijk. Zullen we dansen?" antwoorde hij. "goch.. ik kan eige...." Probeert Caro nog te zeggen maar ze staat al op de dansvloer samen met Vince. Yemi en Maria waren ook aan het dansen en zagen Caro en Vince opeens samen op de dansvloer verschijnen. "Dat gaat nog iets worden tussen die twee." Fluisterde Maria in Yemi zijn oor. "OMG! Ja! Nu je het zegt. Ik zie dat ook wel nog gebeuren." Flapte Yemi er uit dat sommige leerlingen naast hun het hoorden. Maria sloeg haar hand voor zijn mond. "iets stiller pannenkoek." Zei ze en ze deed haar hand weer weg van zijn mond. "sorry." Fluisterde Yemi. "kom we gaan iets halen om te drinken." Zei Maria. Ze verdwenen van de dansvloer. De avond gaat heel snel voorbij. Iedereen danst met iedereen. Iets na middernacht gaan de meeste naar huis. Ook Vince en Camille gaan naar huis. Vince zijn papa kwam hun ophalen met de auto. Buiten moeten ze nog even wachten. "is je papa hier snel?" Vroeg Camille die het koud had. Ze had enkel een kleedje aan zonder mouwen. "hij is vertrokken." Antwoorde Vince die zijn blazer uit deed en die over de schouders van Camille legde. Camille glimlacht. Na een tijdje zijn ze thuis. Camille was in de badkamer en Vince zat op bed te wachten op haar. Als Camille de kamer binnenkomt vraagt Vince even naast haar te gaan zitten. Dat doet ze ook. "kijk schat , ik zie al enkele dagen dat er iets scheelt met je. Wil je het mij alstublieft zeggen? Want ik maak me echt zorgen." Zei Vince die haar handen vasthoud. "Vince, er is echt niks speciaals. Het is gewoon thuis wat moeilijker omdat papa schulden heeft, en mama moet die betalen." Zei Camille. Ze begon terug te huilen. Vince gaf een kus op haar voorhoofd en troostte haar.
JE LEEST
Een nieuw begin van alles
General FictionCaro een 17 jarige meisje moet noodgedwongen veranderen van school, wegens thuisomstandigheden. Opeens moet ze van het rustige mooie Ardennen naar het drukke Antwerpen verhuizen. Ze ontdekt een nieuwe school, vrienden en beleeft de tijd van haar lev...