Deel 9

22 0 0
                                    

Het is maandag. Vince zijn wekker gaat af. Hij draait zich om en duwt die af. Hij wrijft in zijn ogen en rekt hem uit. Vandaag zou hij Caro terug zien. Hij weet nog altijd niet waarom ze vrijdag op de sportdag opeens weg was. Hij stapt uit zijn bed en doet de gordijnen open. Vince gaat eerst ontbijten en maakt hem dan verder klaar. Caro haar mama kwam haar wekken. Kristel weet dat Caro het heel moeilijk heeft met de situatie. Caro kleedt zich aan en gaat dan naar beneden om te ontbijten. Zoals iedere dag leest haar vader de krant, ligt haar mama in de zetel en is Titin druk bezig met de tafel al op te ruimen. Caro hapt snel enkele boterhammen naar binnen en vertrekt naar school. Ze had niet veel zin om Vince tegen het lijf te lopen. Voor ze vertrekt zegt ze iedereen gedag en vertrekt. Ze fietst naar Yemi thuis. Daarna fietsen ze samen naar Maria thuis en dan naar school. Als ze toekomen ziet Caro hem al staan. Ze neemt een diepe zucht en zet haar fiets in de stalling. Yemi en Maria staan al te wachten op Caro om naar binnen te gaan. Vince staat hun aan te staren en wacht tot Caro voorbij wandelt. Als ze voorbij hem wandelt kijkt hij haar aan tot ze uit zijn ooghoeken verdween. Caro geeft geen blik naar zijn kant toe. Als ze aan haar locker staat komt hij opeens naast haar staan. "hey, is alles oké?" vroeg Vince. " ja hoor." Zei ze kort. Ze sloeg haar locker deur dicht en haalde de sleutels uit het slot. "heb ik iets misdaan?" vroeg hij. Maria hoorde het gesprek en wierp een blik naar Caro dat ze nu best eerlijk met hem was. "ik heb jullie vrijdag middag bezig gehoord." Antwoorde Caro. "wat heb je dan gehoord?" vroeg hij. " iets wat ik niet wilde horen." Bevestigde Caro. "wat wilde je dan niet horen?" vroeg Vince door. " ik wil dit hier niet bespreken." Antwoorde ze. "straks aan de schelde. Na school?" vroeg Vince. "is dit weer een date of een truc om me weer iets te doen geloven." Zei Caro. Vince is in de war. " oké, ik zie wel als je komt of niet." Zei hij. De dag gaat langzaam voorbij. Eens de schooldag voorbij is gaat Vince direct naar de schelde. Caro twijfelt als ze zou langsgaan of niet. Wat als hij haar iets belangrijks wil zeggen? Twijfelend fietst ze naar het park. Als Yemi en Maria doorrijden slaat Caro af naar de schelde. Ze zet haar fiets tegen het muurtje en gaat naar de bank waar Vince zit. "hey, ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat je zou komen na je reactie van deze morgen." Zei Vince en hij deed teken dat ze naast hem mocht gaan zitten. Zonder iets te zeggen gaat ze naast hem zitten. "wat wou je vanmorgen zeggen?" vroeg Vince. " ik voel me gewoon niet goed bij wat er gezegd geweest is afgelopen vrijdag. Ik kwam kijken hoe het ging tussen jij en Camille en jullie waren toen bezig over mij." Zei Caro. " ja ik weet al wat je gehoord hebt. Dit was niet bedoeld om je te kwetsen, maar Camille vroeg door naar jou. En ik heb dan maar iets gezegd om haar te doen stoppen." Zei Vince. " dus alles wat je gezegd hebt is niets van aan?" vroeg ze. Vince knikt. "Camille denkt omdat zij iemand anders op het oog heeft ik dat ook direct heb." Zei Vince. "dus nu heb je niemand op het oog?" vroeg Caro ter verduidelijking. Schuddend zegt Vince nee. Het is even stil. Caro kijkt naar de schelde. Vince kijkt naar Caro. " Caro ik zie dat je het moeilijk hebt. Ik wil als er iets is dat je erover babbelt." Zei Vince bezorgd. "Vince , het is echt oké. Ik ga ermee moeten leven." Zei Caro. haar gsm begint te rinkelen. Ze neemt op. Het is haar papa. "Carolientje, kan je zo snel mogelijk naar huis komen? Het is dringend." Zei Peter en hij haakte al in. " ik moet naar huis, het is dringend volgens papa." Zei Caro. " ga maar het is oké. Ik zie je morgen op school." Zei Vince. Caro springt op haar fiets en rijdt naar huis. Ze stalt haar fiets voor het huis en gaat naar binnen. Titin staat al in de inkomhal te wachten. "waarom moest ik zo snel naar huis komen?" vroeg Caro buiten adem. Titin zuchtte. Caro weet direct wat Titin bedoelt. De tranen springen in haar ogen.

Een nieuw begin van alles Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu