Gözlerim çekip ayağa kalktım ve sınıftan çıktım. Birkaç dakika nefesimi tutmuşum gibi nefes nefese tuvalete ilerledim.
Lavabonun önüne gelip aynadaki solgun yüzüme baktım. Neden böyle hissediyorum? Tamam daha önce öğretmenle bu kadar samimi olmamıştım ama o his de bir yere kadardı. Daha ne yaşadım ki bu hocaya karşı böyle hissediyordum?
Aslı kollarımdan tutup " sakin ol Mira, anlat ne oldu? Ne hissediyorsun?" Dediğinde sadece nefes seslerim duyuluyordu. " Aslı, o hoca bana neden böyle hissettiriyor? Içinde garip bir his var anlayamıyorum" dediğim yere bakarken. Aslı başımı kaldırıp gözlerime baktı. "Yaşananlar yüzünden böyle Mira. Hiçbir öğretmenle Böyle bir olayın olmadı"
" bunu da düşündüm Aslı, gereksiz samimiyet oldu aramızda ve o öğretmen diye böyle garip hissediyorum diye düşündüm, ama değil Aslı. Geçmiyor bu his geçmiyor"
Aslı saçlarımı arkaya atıp "Mira Sen hocayı seviyor olmayasın?" Diye sakince sordu. Nefeslerim yavaşlarken bir adım geriye çekildim. " Saçmalama, öğretmen o"
"Genç bir öğretmen o Mira, yaşlı bir öğretmen olsa böyle mi olurdun? Bulut Hoca 26 yaşındaymış."
"Sevmiyorum Aslı eminim" dediğimde inanmadı ama "Tamam öyle olsun" dedi. Sevmiyorum Onu eminim buna.
Aslı "Gel sınıfa geçelim çok durduk burada" dediğinde yanına gittim. " Teneffüse kadar bekleyelim" dedim. Aslı telefonundan saatine bakıp "Birkaç dakika varmış zaten" dedi.
"Gitmeyelim hoca çıksın sonra gideriz" dediğimde başıyla onayladı. Gülmeye başladığında kaşlarımı çattım. "Onu sevmiyorum Aslı"
"Ağzımı açtım mı?" Dediğinde göz devirdim. Zil çalarken Aslı koridora çıkıp geri geldi ve "Hoca gitti" dedi. Tuvaletten çıktığımda sınıftan bu tarafa doğru gelen Bulut hocayı gördüm. Merdivenlere ilerliyordu ama göz göze gelmiştik. Dişlerimi sıkarken aniden Arda yüzümü elleri arasına aldı. "Neyin var Mira?"
Arda'ya bakıp "Midem bulanıyordu, iyiyim Aslı yanımdaydı zaten" dedim. Başını onaylayıp beni kendine çekti ve sarıldı. Bulut Hoca merdivenlerden inerken bize bakıp önüne döndü.
Geri çekildiğimizde Arda bileğimden tuttu "Sınıfta dinlen biraz" dedi. Aslı'ya sinirle bakıp Arda'yla sınıfa ilerledim. Resmen bilerek yapmıştı. Çok sinirlenmiştim ama hesabını sorardım illaki.
Sınıfa girip yerimize oturduk. Sıranın üstüne kolumu koyup başımı koluma yasladım. Arda Aslı ile konuşurken ben uykuya dalıp gitmiştim.
Dersin ortasında kimya hocasının masaya cetvelle vurmasıyla irkilerek uyandım. Aslı gülüp "şu kız bir günde düzgün Uyuyamadı." Dediğinde Arda da gülmüştü.
Saçımı başımı düzenleyip dersi dinlemeye başladım. Matematik testimi çıkarıp dün Akşam ders çalışırken yapamadıklarımı Ayaz hocaya sormaya gidecektim. Zil çalınca bizimkilere "Ben soruya gidiyorum" dedim ve sınıftan çıktım. Başımdaki saçma düşünceler dağılır diye uğraşmadığım şey kalmamıştı.
Öğretmenler odasının önüne gelip kapıyı çaldıktan Sonra açtım. Üç öğretmen vardı zaten biri çıkmak üzereydi Diğer ikisi de sohbete Dalan Bulut ve Ayaz hocaydı. İkisi de bana bakınca yutkundum.
Ayaz hoca elindeki matematik kitabını görünce gülümsedi. Geçen sene de ona Soru sormaya gelirdim hep. Bulut hocadan Kaçmak için uğraşırken hep kucağına düşmem neden?"
Ayaz hoca "Gelsene istediğini sor güzelim" dediğine gülümseyip Kapıyı kapattım. Gözlerim bir an Bulut hocaya kayınca sinirlendiğini fark ettim. Sanırım onu yakınında olmam onu sinirlendiriyordu.
Umurumda değil onunla değil Ayaz hocayla konuşmak için geldim ben. Ayaz Hoca'nın yanına oturup kitabı önüne açtım. Ayaz hoca Bulut hocaya "İşte benim en güzel ve en çalışkan öğrencim. Mira'nın dersine giriyorsun değil mi?" Diye Bulut hocaya sordu.
Bulut Hocayla göz göze geldiğimizde "Evet dersine giriyorum, çoğunlukla uyuyor. Sayısalcı belli" dediğinde Ayaz hoca gülüp "Benim dersinde gözünü bile kırpmıyor" dedi ve kitaba döndü. İşaretlediğim soruları bana bir bir anlatırken gözüm hep Bulut hocaya kayıyordu. Telefonu ile uğraşıyordu ama Arada bir bize bakıyordu.
Son soruyu da anlattıktan sonra kitabı kapattım. "Teşekkürler hocam" deyip ayağa kalktığımda Bulut Hoca ile Göz Göze Geldik. Bana sinirle baktığından gözlerimi kaçırıp kapıya doğru ilerledim. Ayaz hoca "İstediğin zaman soru sormaya gel güzelim" dediğinde ona dönüp "Geleceğim hocam" dedim.