Chapter 19

4 1 0
                                    

HEZRIQ POV~

Aku hanya melihat Danisha berlalu pergi dari situ. Kata-kata Danisha buatkan aku rasa tak berguna. Tak berguna sebab aku tak jaga Sahara dengan baik.

"Enough.. enough Hez" Danisha mengeluh dan teguk air sejuknya hingga habis.

"Selagi kau tak dapat kesan dia. Jangan telefon aku. Dan jangan, beri aku harapan yang kau dapat kesan dia. Sebab kita tahu, yang mungkin sekarang dia dah tak seperti dulu lagi. Aku balik hotel aku dulu" Danisha bangun dan kebas bajunya yang sedikit renyuk.

"Hez.. please save her. Save the world and save the freaking assets. Just you can save them.." Danisha terus berjalan masuk ke dalam lift.

Aku mengeluh dan mengeluarkan telefon aku untuk mendail nombor seseorang.

"Zee.. kita kena berjumpa. Nanti aku share location" aku tutup telefon dan ingin keluar dari bangunan itu menuju ke tempat seterusnya.

* ⭐ *

Aku tunggu Zee di sebuah cafe yang tidak jauh dari pejabat aku. Aku rasa macam dah lama tak jumpa si Zee ni. Aku nak tahulah juga how she looks like for now.

Aku minum secawan kopi panas. Lapang lah juga jiwa aku ni bila minum air panas tambah dengan cuaca sejuk dekat Itali ni. Sangat lain dari Malaysia.

Tiba-tiba, seorang wanita berambut panjang warna hitam pekat dan likat, bersama mata berwarna hazel dan berkulit cerah itu duduk di hadapan aku. Dia ambil cawan aku dan minum hingga licin.

Aku pandang wanita itu dengan wajah yang tidak percaya. Apa benda ni? Duduk dekat meja ni lepas tu minum air aku. Tak malu ke apa?

Baru saja aku nak bercakap, satu tangannya di angkat. Menghalang aku dari terus bercakap.

"Apa-apapun yang kau nak cakap. Diam dulu." Katanya dan sembamkam mukanya di atas meja. Kening aku berkerut dan silang tangan aku.

"Zee?"

Dia pandang aku. "Ye lah. Siapa lagi? Zitie Amanie" katanya dan betulkan cara duduknya.

"Jadi... Apa yang kau nak sangat bincangkan tu? Is this about work or what?" Tanya Zitie sambil menongkatkan kepalanya dengan tangannya dan pandang tepat ke dalam bebola mata cokolat gelap aku.

Sebelum aku berkata, aku berdehem dulu. "Work of course" aku silang kan tangan aku.

Zee mendiam dan pandang wajah aku. "Hez. Macam mana dia boleh hilang? Kau tak ambil serius ke ugutan nenda?" Tanya nya tiba-tiba, tegas.

"Kau tahu kan apa yang dia akan buat kalau dia dapat aset tu? Hez kau pernah tak fikir tu?"

"Aku.. ye aku tahu Zee. Sebab tu... I need your help"

"That's why I'm here. To help you. Hez tell me everything" kata Zitie dengan tatapan tajamnya.

Aku mengeluh sebelum memulakan bicara ku. Aku capai beg aku dan ambil sebuah pendrive berwarna putih. Aku hulu ke arah Zitie.

"Haah memang. Aku nak cocok dekat mana? Hidung kau?" Tanya Zitie pedas. Aku berdecit dan letak di atas meja sedikit kuat.

"Kau ambillah. Balik rumah nanti buka. Aku bukannya suruh kau buka sekarang. Apa kebodohannya kau ni?" Balas aku dengan pedas. Geram aku.

Mrs. Farrel: Love?Where stories live. Discover now