Third Person
Danisha menghempaskan badannya ke atas katil dan pandang siling. Sudah tiga bulan lebih berita kehilangan Sahara masih tiada ada perkembangan. Dia rasa terkilan sebab tak jaga Sahara sebaik mungkin. Baru saja dia berjumpa dengan Sahara... Betullah kata mereka, dia ni pembawa malang. Ingat lagi Danisha waktu Sahara hilang waktu umurnya sekitar 5. Disebabkan kecuaian Danisha juga.
Mungkin kes kehilangan Sahara kali ini juga disebabkan dia, disebabkan dia tidak berhati-hati. Tapi setahunya, dia sentiasa membuat pemerhatian kepada tahap keselamatan. Ahh! Dia serabut! Rambutnya di kaup kebelakang dan dia memejam mata yang semakin memberat itu. Dia mengeluh.
Telefonnya berdering menandakan ada orang menelefonnya. Danisha pandang ke arah telefonnya yang berada disebelah kanannya itu lalu mencapai. Dia lihat siapa yang telefon dia waktu dia tengah serabut.
Matanya dikecilkan dan keningnya berkerut. Kenapa Dara telefonnya waktu-waktu begini? Ada hala penting kah? Soalan itu berlegar-legar di dalam fikirannya. Tanpa membuang masa dia angkat telefon itu.
"Good evening miss Dane.. I'm so sorry because disturbing you this evening..." Danisha hanya mendengar dengan tekun. Pasti Dara ada sesuatu yang nak disampaikan padanya, kalau tidak kenapa dia telefon sedangkan dia boleh saja jumpa Danisha di hotel.
"Ye Dara.. kenapa?" Soal Danisha masih sabar menunggu jawapan dari pembantunya itu.
"Uh.. cik Dane... Uh.." kening Danisha terangkat apabila Dara cakap tergagap-gagap.
"Kenapa Dara? Something bad happened to you?" Soal Danisha sekali lagi.
"Cepatlah! Apa yang lambat sangat tu?!" Tersentak Danisha apabila mendengar seorang lelaki menengking di dalam telefon. Danisha pandang ke arah skrin telefon dan kembali letak di telinga.
"Hello? Dara? Are you there? Dara?" Panggil Danisha tanpa henti.
"Cik.. Dane... Ad-ada o-orang n-nak.. jum..pa c-cik" kata Dara gagap.
"Siapa?"
"Ah! Lambat lah kau! Bagi aku!" Kat sorang di dalam telefon.
"Dara?"
"Dara tak ada." Kata seorang lelaki. Danisha tersentak apabila mendengar suara yang amat dia kenali.
"Kau.."
"Ye ni aku.. miss me gorgeous?" Mata Danisha membesar.
* ❣️ *
Danisha merengus kasar. "Apa kau nak lagi ni Zach? Aku dah bagi semuanya kan?" Soal Danisha tidak puas hati.
Ketawa sinis Zach dia dengar melalui telefon. Berdesing telinganya apabila mendengar ketawa sinis Zach itu.
"Oh my god babygirl, kau pasti ke semua harta kau, kau bagi aku? I'm not sure with that. Hmm can i trust you with that? Absolutely no~!" Kata Zach lagi dan ketawa persis orang sakit mental. Danisha mengetap giginya.
"Then what do you want Zach? Stop bothering me!" Tengking Danisha pula. Sungguh, dengar saja dia suara Zach, dia akan rasa marah dan ingin mengamuk. Bencinya dia bila dengar suara dan gelakan sinis Zach. Benci!
"I will stop bothering you if you give me all the assets!" Tengking Zach pula. Danisha mengeluh, sungguh dia penat untuk mengulangi benda yang sama kepada Zach.
"Kau faham tak? Kau faham tak yang aset-aset tu semua bukan hak milik aku! Aku hanya menjaga aset-aset tu apabila umur dia dah matang! And then i will give the assets to her! Don't you get it?! Lagi satu apa yang penting sangat dengan aset-aset tu? Zach you are already rich. Wealthy man. Has everything. Kenapa penting sangat aset-aset tu kepada kau?" Marah Danisha. Sungguh dia ingin mengamuk dengan sikap tidak faham bahasa Zach ni. Tahu lah bukan lahir di Malaysia! Bukan membesar di Malaysia! Ihhh sakitnya hati kite!
YOU ARE READING
Mrs. Farrel: Love?
Non-FictionDilahirkan dari keluarga yang berada, orang yang kaya dan semuanya ada begitu juga keluarga yang harmoni. Tapi kekayaan itu tak kekal lama hinggalah satu-satu rahsia terbongkar selepas kematian nendanya, Puan Sri Dewi yang dirahsiakan semua ahli kel...