Chapter 10

5 2 0
                                    

HEZRIQ POV~

Aku duduk di meja kerja aku, bilik ni khas untuk aku. Ada katil, ada meja kerja aku, ada tv dan juga sofa. Kepala aku sakit bila memikirkan apa yang berlaku petang tadi. Nia aku cuma nak bincang sesuatu dengan dia tapi jadi benda buruk pula.

Aku mengeluh perlahan dan kaup rambut aku ke belakang. Rimas. Sekarang sudah pukul 2 pagi dan aku masih tak boleh tidur. Otak aku masih memutarkan balik babak-babak yang tak sepatutnya terjadi petang tadi. Kenapalah kau degil sangat tak dengar cakap aku..?

Aku duduk di meja kosong yang ditempatkan di dalam cafe itu. Sambil menunggu sambil tu aku pesan air latte kegemaran aku. Aku hirup air latte yang panas itu, segar mata aku dan tubuh aku. Mana lah dia ni tak sampai lagi? Kata pukul 5 tapi sampai sekarang tak nampak batang hidung. Manalah dia ni.

Tiba-tiba ada jejaka yang tak kurang kacak nya macam aku, duduk di hadapan aku. Baju nya menutup seluruh tubuhnya, dari kaki hingga ke kepala. Muka pun di tutup dengan mask. Dah kenapa mamat ni? Buang tabiat ke? Nak kata sejuk tak adalah sejuk mana. Macam tak biasa suasana sejuk.

"Kau dah kenapa? Setiap penyangak kena buru. Kau ada buat hal eh?" Tanya aku terus.

Di pandang aku dan buka pelitup mukanya. "Tak ada maknanya. Penyangak mana ada muka kacak macam aku ni." Katanya pula.

Aku putarkan mata aku ke atas. "Suka hati kau lah Kasyah. Sekarang ni, mana benda yang aku minta tu? Kau bawak tak?" Tanya aku. Kasyah mendiamkan diri. Kening aku berkerut. " Kau jangan cakap yang kau tinggalkan benda alah tu dekat Malaysia Akasyah." Kata aku sekali lagi berbunyi seperti amaran.

"Isy adalah. Cuak cuak" katanya pula sambil ketawa terhibur.

"Kau ni kan aku luku sat gi kepala kau tu. Bertambah biul kang."

"Rilek la bang. Ni ha." Dia pun letakkan sebuah beg yang berisi laptop dan juga pendrive.

Aku ambil dan terus mencucuk kan pendrive itu ke laptop dan menaikkan sesuatu.

"Kau apa khabar kat sini?" Tanya Kasyah tiba-tiba. Aku pandang dia.

"Kau dah kenapa tetiba tanya khabar aku? Tak pernah-pernah tanya tiba-tiba tanya. Demam ke apa?" Tanya aku berbaur dengan sindiran.

"Kau ni. Adik nak tanya khabar abang pun tak boleh ke? Nak tunggu aku demam dulu baru boleh tanya?" Tanya dia. Mulut dia muncung macam kena sengat lebah.

"Dah dah tak payah nak buat muka. Buruk kau tahu? Yelah yelah, aku sihat je." Jawab aku sambil menyerabaikan rambut Akasyah yang rapi itu.

"Kau ni! Jangan lah... Susah tau nak buat rambut gaya ni!" Marahnya. Aku pula ketawa kecil.

"Suka hati aku lah, aku abang kau kan" lalu ketawa ku semakin kuat. Suka betul sakat adik ni. Yela siapa lagi nak sakat selain si Kasyah ni dengan minah senget kat rumah tu. Alamak, rindu pula. Aghh parah ni parah.

"Kasyah, kau ada rumah kat sini kan? Balik rumah kau dulu lah. Cepat, kita tak boleh buat kerja kat sini. Nanti..." Kata aku jeda dan pandang sekeliling. Akasyah yang faham maksud aku angguk kan kepalanya.

"Jom."

* * *

"Ni bang rumah aku. Maklumlah rumah bujang, jarang balik, tak de yang jaga pula tu. Berhabuk sikit." Katanya.

Sikit apanya. Masuk je aku dah bersin macam hidu satu tan habuk.

"Apa-apalah." Kata aku dan sambung bersin. Penat kau tahu bersin je.

Mrs. Farrel: Love?Where stories live. Discover now