04 • "Yürüyen Sünepe"

15.2K 671 91
                                    

YAREN ALACAN

Birkaç derse daha girdikten sonra çıkış zili çalmıştı. Gamze'nin eşyalarını toplamasını beklerken sinir damarlarım çatlamak üzereydi.

"Keşke okula değilde podyuma gitseymişsin Gamze. Mübarek, gardırobunu çantana sığdırmışsın ya," diyerek kinayeli sözcüklerimi dudaklarım arasından sızdırdım.

"Eve gitmeyeceğim çünkü," dedi, kinayeme karşılık. Kısa bir şaşkınlık yaşadıktan sonra dudaklarımı sarkıttım.

"Nereye gideceksin?"

Sırt çantasına sığdırmaya çalıştığı kitaplarını ve kıyafetlerini tıkmaya az bir ara vererek bana baktı.

"Benim bir sevgilim var," dedi. "Onunla buluşacağım."

"Hmm," diye mırıldandıktan sonra, sınıf kapısına yöneldim.

"Nereye?" dedi, kontrol eden bir tonda.

"Madem sevgilinle buluşacaksın, benim seni beklememe bir sebep kalmıyor, öyle değil mi?"

"Pekâlâ," dedi ve bana el salladı. Hafifçe gülümseyerek elimi kapüşonlumun cebine attım. Cebimde varlığını hissettiğim kağıt midemde hafif bir yanmanın belirmesine neden oluyordu. Hafifçe suratımı buruşturdum ve kağıdı cebimden çıkardım. Pek istekli olmasam da, kağıdı elbet incelemek zorunda kalacaktım. Sonuna geldiğim koridordan sağa döndüm ve merdivenleri inmeye başladım. Merdivenlere yönelen dikkatimi tekrar etkinlik formuna verdim.

OKUL İÇİ KAYNAŞMA
FORMU

Başlığı okumamla hınzır bir sırıtışın dudaklarımı meşgul etmesini engelleyemedim. Gülüşümü balla keserek forma göz atmaya devam ettim.

KENDİNİZİ ÜÇ KELİMEYLE NASIL ANLATIRSINIZ?

Altında, cevabımızı yazmamız için, koca bir boşluk bırakmışlardı. İçli bir şekilde nefes verdim ve devam ettim.

BİRİYLE ARKADAŞ OLMAK İÇİN NE ÖZELLİKLERE SAHİP OLMASINI İSTERSİNİZ?

Bu soruları iyice düşünecektim. Bari, doğru düzgün cevaplar vereyim ki, doğru düzgün biri olsun. Birkaç soru daha gözüme kestirdim ve okumaya devam ettim.

ERKEKLERLE Mİ DAHA İYİ ANLAŞIRSINIZ, KIZLARLA MI?

Cevabım hazırdı: Hiç biriyle. Yazmadım ama bir soruyu derinden düşünmeyeceğim için içten içe seviniyordum. Bir sonraki soruya geçtim.

HOBİLERİNİZ NELERDİR?

Bu soruya da cevabım hazırdı. Formda üzerinde dikkatlice düşünmem gereken birkaç soru vardı; buna fazlasıyla mutlu olmuştum. Son soruyu okumak için gözlerimi yola diktim. Formu okuyacağım diye yerle öpüşmek istemezdim. Okul bahçesindeydim, neredeyse koca çıkış kapısına gelmiş sayılırdım. Son soruyu okumak için kafamı kağıda gömdüm.

ARKADAŞ OLMAK İSTEDİĞİNİZ KİŞİYİ ÜÇ KELİME İLE ANLATIR MISINIZ?

İşte bu soru üzerinde fazlasıyla düşünmem gereken bir soruydu. Yüzümü buruşturdum ve formu katladığım yerlerinden tekrar katlayarak kapüşonlumum cebine tıktım. Diğer cebimden kulaklığımla telefonumu çıkardım. Telefon kilit ekranımı açtıktan sonra müzik listeme girdim. Şu sıralar favori şarkım olan bisiklet hırsızları'nı seçtim.

Okulun karşısındaki durağa ulaşmak için ışıkların yanmasını beklerken şarkının biteceği kısma gelmiştim. Müzik listemden başka bir şarkı seçtim ve tekrar beklemeye koyuldum. Arabalar vızır vızır geçerken caddenin karşısından bineceğim otobüsün geçtiğini gördüm. Daha durağa ulaşmamıştı; fakat arabalarda hala durmamıştı. Karşıya geçmem imkansızdı.

Aşk Yetmezliği Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin