Leydi Laena'nın Cenazesi

200 19 20
                                    

Visenya o hafta kendini zihnine kilitlemiş gibiydi. Domuz olayından sonra kardeşleriyle neredeyse hiç konuşmamıştı sadece bir özür bekliyordu. Yaptıkları şey kendisine de bir ima'ydı. Visenya kendisine hakaret edenleri sevmezdi.

Özellikle bu kişiler kardeşleriyse... Aemond ile o günden beri konuşmamıştı. Aegon'u gördüğünde ise suratına tekrar bir tokat atmamak için kendini zor tutuyordu.

Kral Viserys I. İlk torunu , tek kız torunu , Tahtının Rhaenyra'dan sonraki varisiydi , Visenya Velaryon.

Tahta geçtiğinde o çok istediği ''Targaryen'' soyadını alacaktı...

Visenya'nın tek istediği buydu. O soyadı avuçlarının içine almak ve Fatih Aegon'un karısı gibi olmak.

Çok özenirdi o kadına. Birkaç haftadır Visenya Targaryen hakkında tarih kitapları okuyordu. Helaena ile beraber dersleri ekiyordu , Helaena böcekleri anlatırdı ona. Visenya'da isminin ilkini anlatırdı Helaena'ya.

Ancak birgün huzurlarını bozan birşey gerçekleşti...Prenses Laena Velaryon'un ölümü...

Visenya'nın babası için büyük bir çöküntüydü bu. İkiz kız kardeşi ölmüştü...haberi aldığı anda karanlıklara gömülmüş gibiydi.

Visenya ise teyzesini neredeyse hiç görmemişti. Gerçek teyzesi bile olmadığını çok iyi biliyordu. Laena onun üvey annesiydi. Gerçek babası Daemon Targaryen'ın eşi...İkiz kızlarının babası.

Üvey kız kardeşleri de vardı Visenya'nın. Onları ilk kez bu cenazede görecekti...Cenaze Driftmark'taydı.

Ancak Leydi Laena'ya üzülüyordu bir bakımdan. Bebeğini doğurmaya çalışırken...Tıpkı büyükannesi gibi başaramamıştı.

Kendisini de şuan da yaşayan en büyük ejderhaya...yani Vhagar'a yaktırmıştı...

Visenya düşündü...Leydi Laena'nın o an çektiği acıyı...ve Vhagar'ın binicisiz kalışını...ikisine de üzüldü...

En erken vakitte gemiyle Driftmark'a gitmişlerdi. Joffrey hariçti. O bakıcılarına ve Alice'e emanetti.

Driftmark'a vardıklarında Velaryon'lar ilk defa Büyükannesini ve Büyükbabasını görüyordu. Visenya , Rhaenys'e hayrandı. Ejderhası Meleys'e de...

Ancak bu sevgileri çok sürmemişti...cenazede çoğu kişiyi tanımıyordu Visenya. Suratları da hoşuna gitmemişti. En hoşuna gitmeyen surat ise içmiş ve sızmak üzere olan Aegon'unkiydi.

Nasıl iyi anlaşabilirdi bu çocukla? Tahta geçtiğinde...Aegon'u idam falan ettirirdi yoksa.

Cenazeye geçildiğinde...herkes Leydi Laena hakkında iyi şeyler söylüyordu.
Visenya ise kendini gülmemek için zor tutuyordu. İnsanlar ne kadar da iki yüzlüydü?

Fakat Visenya o an birşey fark etmişti. Fark ettiği şey Rhaenys'in yanındaki üvey kız kardeşleri değildi. Gümüş sac renkli...beyaz tende , mor gözlü o adamdı. O an gidip ona ''Ben Visenya Targaryen.'' Demek istedi ama kendini tuttu. Babası...Daemon Targaryen'di bu adam...

Leydi Laena'nın tabutu...kalın halatlarla bağlıydı. Suya bırakılacaktı yakılmış cesedi...

Targaryen'lar , ölen bedenleri yakardı...Velaryon'lar ise ölen bedeni suya atardı.

Leydi Laena iki haneden de olduğundan ilk önce yakılmıştı ve şimdi de külleri denize atılacaktı.

Lord Corlys'e yani büyükbabasını oldukça benzeyen bir adam , bağırarak konuşmaya başladı o sırada. Bu Vaemond Velaryon'dı.
Laenor'un amcası.

FĪRE And BLOOD [Visenya Velaryon]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin